/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F8e9dcfcd8abd303db14b342cc19facf2.jpg)
У Росії представили літак-дрон С-76: які завдання він виконуватиме
Новий російський БПЛА вертикального зльоту і посадки здатний нести вантаж вагою до 200 кг на відстань до 500 км, стверджують розробники.
Російська Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК), яка входить до держкорпорації "Ростех", представила на виставці форуму "Армія-2024" безпілотний транспортний літак позааеродромного базування С-76 (БТЛ-ПАБ). Про це йдеться в офіційному Telegram-каналі виробника.
За словами керівника проєкту і головного конструктора Євгена Рубцова, С-76 поєднує в собі можливості літака і вертольота. Підйомні електродвигуни, розміщені на крильових балках, дають змогу БПЛА здійснювати вертикальний зліт і посадку. Після зльоту в роботу вступає бензиновий двигун, а наявність крил підвищує паливну ефективність. Для зльоту, польоту і посадки не потрібна участь людини, але в екстреній ситуації оператор може змінити маршрут.
Як зазначає виробник, літак може виконувати логістичні, дослідницькі та інші місії по всій території РФ, включно з найбільш важкодоступними регіонами. Дрон не потребує спеціально підготовлених майданчиків і аеродромної інфраструктури для зльоту і посадки.
Заявлені характеристики БТЛ-ПАБ:
- обсяг вантажного відсіку — 2 м3;
- максимальна маса вантажу — 200 кг;
- радіус польоту з розрахунковою масою вантажу без дозаправлення в точці посадки — 500 км;
- крейсерська швидкість польоту — 180 км/год.
Повідомляється, що система управління вертикальним зльотом С-76 уже пройшла перші льотні випробування. Зараз розробники тестують і базові технічні рішення, і ключові технології проєкту БТЛ-ПАБ.
Нагадаємо, раніше в РФ випробували безпілотник "Партизан", створений на основі російського клону "кукурузника" Ан-2. Дрон має вуглецевий корпус, американський турбогвинтовий двигун TPE331-12 виробництва Honeywell і гвинт американської ж Hartzell.
Зі свого боку німецька компанія Avilus представила на аерокосмічній виставці ILA Berlin потужний мультикоптер Grille, призначений для евакуації поранених і транспортування вантажів між фронтом і тилом.

