/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fb668eee27ce97b3e95d4a4db82d5b1f4.jpg)
Google Discover додає штучний інтелект у зведення, що загрожує видавцям подальшим зниженням трафіку
Оскільки видавці стурбовані зменшенням трафіку від Google , пошуковий гігант почав впроваджувати штучний інтелект у Discover, головній стрічці новин у пошуковому додатку Google на iOS та Android. Тепер замість заголовка великого видання користувачі бачитимуть логотипи кількох видавців новин у верхньому лівому куті, а потім короткий виклад, згенерований штучним інтелектом, із посиланнями на ці джерела.
Додаток попереджає, що ці зведення створюються за допомогою штучного інтелекту, «який може припуститися помилки».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Ffdc018e50a6cae0b515454a60304d0c5.png)
Ця функція ще не доступна для всіх новин у додатку Google. Під час тестування TechCrunch зміг безпосередньо переглянути звіти про штучний інтелект у додатках для iOS та Android у США.
Коли речник Google звернувся за коментарем, він підтвердив, що це не тестовий запуск, а фактично запуск у США. Функція з’явиться на iOS та Android у США, з акцентом на трендові теми способу життя, такі як спорт та розваги. Google також зазначив, що ця функція спростить людям вибір сторінок, які вони хочуть відвідувати.
Окрім коротких описів, Google випробовує інші способи представлення новин у Discover. Хоча деякі статті не позначені як такі, що працюють на базі штучного інтелекту, вони міститимуть набір маркованих списків під заголовком або будуть згруповані зі схожими новинами.
Наприклад, стаття про угоду президента Трампа щодо України також містила посилання на інші статті про останні дії Трампа. Тим часом, стаття у The Washington Post про ICE супроводжувалася маркованими списками, які коротко викладали зміст статті.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fdb0d6364d2be0bb51953626587e7cd41.png)
Оновлення пошукового застосунку відбулося на тлі того, як низка видавців, зокрема The Wall Street Journal, Yahoo , Bloomberg , USA Today та інші, експериментували зі штучним інтелектом на власних сайтах. Стартапи також долучилися до цієї справи, як-от Particle — програма для читання новин, яка використовує штучний інтелект не лише для підсумовування історій, але й дозволяє користувачам бачити різні сторони подій або ставити додаткові запитання, щоб краще зрозуміти тему, що розглядається.
Незважаючи на ці випробування, у видавничій галузі існує значне занепокоєння щодо того, як перехід на штучний інтелект впливає на трафік веб-сайту та перенаправлення. Завдяки таким функціям, як огляди штучного інтелекту від Google та режим штучного інтелекту, користувачам більше не потрібно безпосередньо відвідувати веб-сайт, щоб отримати відповіді на свої пошукові запити — їх можна автоматично підсумувати або поділитися в інтерфейсі у стилі чат-бота. Окрім Google, ця ж тенденція спостерігається в інших додатках зі штучним інтелектом, таких як ChatGPT або Perplexity.
Нещодавно Google спробував заспокоїти видавців запуском Offerwall – функції, яка дозволяє видавцям отримувати дохід, окрім варіантів, що залежать від трафіку, таких як реклама. За допомогою Offerwall видавці, які використовують Google Ad Manager, можуть спробувати різні методи надання доступу до свого контенту, такі як мікроплатежі або участь користувачів в опитуваннях, підписка на розсилку новин, перегляд реклами тощо.
Але для багатьох видавців ці інструменти з'являються занадто пізно, оскільки трафік вже різко падає.
У статті, опублікованій цього тижня виданням The Economist, зазначалося, що станом на червень світовий пошуковий трафік знизився на 15% у порівнянні з минулим роком, посилаючись на дані компанії ринкової аналітики Similarweb .
Попередні дані фірми також показали, що кількість пошукових запитів новин в Інтернеті, які не призводять до переходів на новинні веб-сайти, зросла з 56% у травні 2024 року, коли було запущено AI Overviews, до майже 69% станом на травень 2025 року. Органічний трафік також знизився, знизившись з понад 2,3 мільярда відвідувань на піку в середині 2024 року до менш ніж 1,7 мільярда, зазначається в повідомленні.
Попри ці зміни, Google Discover все ще залишався джерелом кліків, навіть попри скорочення трафіку з пошуку Google. Але це може змінитися, якщо зведення на основі штучного інтелекту будуть ширше розгорнуті в додатку Google.

