/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F13380c9386d390ca83ea57541d1d0df8.png)
Чоловік втратив 150 тисяч гривень, намагаючись купити смартфон онлайн
23-річний житель Житомира став жертвою інтернет-шахрая, намагаючись вигідно купити смартфон через популярний торгівельний майданчик. Він знайшов оголошення та зв’язався з продавцем. Домовившись про деталі угоди, молодик погодився внести передплату – понад 20 тисяч гривень. Вже після переказу коштів псевдопродавець повідомив, що його банківський рахунок буцімто заблоковано, і для повернення грошей покупцеві необхідно пройти додаткову верифікацію. Далі покупець, на прохання продавця, кілька разів переказував додаткові суми й щоразу нові «технічні проблеми» унеможливлювали повернення грошей. Щоб викликати довіру, зловмисник навіть надіслав фото «особистих» документів. А коли загальна сума переказів сягнула 150 тисяч гривень, покупець зрозумів, що його ошукали.
Поліцейські розпочали досудове розслідування за ст. 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України та встановлюють причетного до злочину.
Водночас правоохоронці закликають дотримуватися простих правил, щоб не стати жертвою шахраїв під час купівлі товарів у мережі Інтернет:
- для покупок обирайте перевірені онлайн-магазини чи торгівельні сторінки в соціальних мережах. Переконайтесь, що сайт має захищене з’єднання та починається з https://, ознайомтесь з відгуками про продавця. Також перевірте активність та коментарі на сторінках у соціальних мережах. Запам’ятайте, що фейкові магазини часто мають нові сторінки та часто змінюють назви;
- уникайте надто привабливих пропозицій. Дуже низька ціна свідчить про шахрайство або підробку. Якщо товар дефіцитний, але «є в наявності тільки в них» чи «залишився останній екземпляр» – варто поставитися з пересторогою до пропозиції;
- просіть додаткову інформацію про товар (реальні фото, детальний відеоогляд);
- користуйтеся послугою доставки з післяплатою, чи послугою «захищеної оплати»;
- не погоджуйтеся на будь-які додаткові витрати, які виправдовують розблокуванням рахунків, верифікацією, банківським збором тощо;
- не переходьте за посиланнями для проведення оплати товару, надісланими в особистих повідомленнях.

