/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb6b7ba82cc3f3860fc42b39ccc916a71.jpg)
Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій
Свіжий ZS HEV отримав першу в світі 3-ступінчасту гібридну трансмісію, 8 пресетів їзди, три рівні рекуперації та 5 літрів на 100 км шляху. Як сказали б наші пращури чумаки, сіль цього автомобіля не в акумуляторах, а в принципах: HEV+ може працювати і як послідовний, і як паралельний гібрид.
Хочете вірте, хочете — ні, але в Україні бум на гібриди. Падає попит буквально на все: і на електрички, і на «бензин», і на «дизель». А ось продажі двомоторних версій, якщо порівняти з першим кварталом минулого року, стрибнули в небо більш ніж на 50%. Саме те для старту продажів будь-якої автівки, в назві якої є приставка Hybrid. Але наш герой — не просто ще один кросовер із двома різноплановими двигунами, все набагато складніше. Фактично китайці перевинайшли систему заново — починаючи з компонування осередків у батареї і закінчуючи октетом пресетів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F6a9192137f5fad25bafe31f6cb667007.jpg)
Бренд MG — чудовий барометр віку. Деякі з нас ще пам’ятають MG ZS, як заряджену версію Rover 45. Який, своєю чергою, був оспортивненим Rover 400. А той — підретушованою Honda Civic. Тим паче, що було це вже у XXI столітті — старожили напевно пам’ятають цей седан за часів першого заходу MG на український ринок. А от якщо в закутках вашої пам’яті причаїлися верткі родстери, то вам час оформляти пенсію…
Останні вісім років ZS — кросоверна версія хетчбека MG3. І куди більш успішна. Вона знаходиться на стику В і С-класів, де конкуренція завжди була на найвищому рівні. Але і продажі, в разі успіху, значні. Тим більше що ZS, на відміну від інших китайських виробів, тепло та радісно прийняли в Європі. На цей момент його тираж підкрадається до мільйона — для нішевого китайського бренду, орієнтованого на експорт величина гідна.
Зміст
- 1 Зайві прикраси
- 2 Починаючи з основ до унікальності
- 3 Як працює система в реальному часі?
- 4 Ціна технологій
- 5 Висновок
Зайві прикраси
Здавалося б, третя генерація, нічого не додала і не позбавила в кросовері, але тільки для неуважних. Врівноважену зовнішність MG ZS трохи осучаснили та додали витонченості новими гранями з боків кузова та більш витягнутим силуетом, хоча в розмірах змін майже немає. З’явились нові вузькі LED фари на кшталт MG One, схожа за формою решітка радіатора та задні ліхтарі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2dee2b6e30b733e8da0d4280ae802817.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fdc87c2ef54ab0397e07276267fd2f458.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F70229d91690398ae617ad67b0fd4f78c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff832e6b3d8aa3f9ee848e2ac06a7b420.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F41c76bf2fd962248d5cd02a072d99790.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fae909cce00b65c1bb9b34a4c387458a3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9fbc8d123ed3873c187c12b8680016e7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F745740b25f2a2805fec05deedbc7de65.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F094a2d6e0d80f85b94587319f2aacc38.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F470055154a94b25442d051e5e3ec5444.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F82a96d8125e1a8c0bf239719c3eb5bb0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe1614632ce1df4b9b8d38a7575d96881.jpg)
В салоні свіжа архітектура: перекомпонували деталі, а матеріали на дотик та вигляд якісніші. Велика цифрова приладова панель тепер точно має достатньо інформації, якої не вистачало раніше електричній версії. Збільшили й центральний екран мультимедіа. В пропозиції тепер є темний чорний салон та в комбінації з білою обшивкою крісел та деталей торпедо.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb801a55f1a0bce75838eecc305d61d4a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F02acbb4d279cd8d6f4d2a150e0a9bad1.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc98613b81dffebf4193344dc3c8cb31a.jpg)
Під всією красою ховаються давно знайомі мотори і коробки, а також колишня підвіска, правда трохи допрацьована. В передній багатоважільній конструкції оновили важелі та стабілізатори. Трохи укріпили підрамник та зробили міцнішими кронштейни кріплення.
Позаду залишилась торсійна балка, але тепер її теж зміцнили, встановили більш сучасні та легкі амортизатори, а також нову втулку, яка сприяє покращеному поглинанню коливань під час їзди.
Але головна обновка криється в гібридній трансмісії MG ZS HEV. За словами розробників, вона водночас унікальна за конструкцією і в маркетинговому плані — ZS обіцяє стати найдоступнішим гібридним кросовером у Європі. Так і є — гібридні версії Hyundai Kona, Nissan Juke і Renault Captur коштують трохи дорожче, водночас самі кросовери всіма ногами в класі В-SUV.
Те саме і на нашому ринку, де в ніші гібридних компакт-кросоверів Jeep Avenger, і Honda HR-V, і Toyota Yaris Cross, і Toyota CH-R. Тож щоб журналісти та користувачі не заплутались в різних типах гібридних систем та розібралися у всіх тонкощах, дилер марки MG запросив нас на спеціальний технічний тренінг.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F6bb85eff544892fd8d56cefd6b4cd82a.jpg)
Починаючи з основ до унікальності
Світ гібридних автомобілів останніми роками стрімко еволюціонує, а кожен автовиробник шукає нові ефективні підходи намагаючись уникнути копіювання. Зараз домінують два основних типи гібридних систем — паралельні та послідовні. Кожна має свої переваги, недоліки та сферу застосування. Але з появою нового MG ZS HEV картина починає змінюватися: британсько-китайський бренд представив систему, яка об’єднує краще з обох світів і додає щось нове.
У паралельних гібридах (наприклад, Toyota Yaris Hybrid, Honda Jazz e:HEV) двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) та електромотор працюють спільно, або по черзі, залежно від умов. У місті перевагу має електропривід, тоді як на трасі — ДВЗ, іноді обидва джерела працюють одночасно для максимальної ефективності. Головна перевага — адаптивність і простота конструкції.
Послідовні гібриди (наприклад, Nissan Qashqai e-power) працюють за іншим принципом: ДВЗ не крутить колеса, а лише заряджає акумулятор або живить електромотор, який і забезпечує привід. Такі системи ближчі до електрокарів за відчуттями, забезпечують плавну тягу і стабільне прискорення.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F58ec3051866b6442fd4752079c76a47e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0c0ab06dc2d40d9dd9f2a9d3c3cab357.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F08d409c5e338355445f1b76582fd252b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe5fbeb01634e57e8a2dd3719c67e5a69.jpg)
MG не пішли ні стандартним японським, ні французьким шляхом. Новий MG ZS Hybrid+ не просто поєднує дві концепції — він створює третій тип підходу. Його система працює в декількох режимах: електричному, серійному (послідовному), паралельному та гібридному. Завдяки цьому автомобіль здатен адаптуватися до будь-яких умов — від щоденного міського циклу до далеких подорожей з високими навантаженнями. Звучить цікаво, але на практиці виникають питання.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3f009b0e02add6c86078656ad5a5573d.jpg)
Ключова відмінність MG ZS Hybrid+ — система iEM (intelligent Electric Management). Вона автоматично визначає оптимальний режим роботи на основі навантаження, швидкості, рівня заряду акумулятора та дорожніх умов.
В структурі гібрида MG присутні:
- 1.5-літровий атмосферний двигун Atkinson Cycle – забезпечує високу паливну ефективність;
- електромотор потужністю 100 к.с. – основне джерело руху у місті;
- електрогенератор – який заряджає батарею під час роботи ДВЗ;
- автоматична трансмісія типу EDU (Electric Drive Unit) – забезпечує безступеневу зміну тяги;
- літій-іонна батарея з високою щільністю енергії, розміщена під підлогою багажника.
Силова установка MG ZS Hybrid+ зроблена з акцентом на електричну частину. В основі архітектури атмосферна «четвірка» (1500 куб. см. 102 к.с. і 128 Нм), стартер-генератор (45 кВт, 140 Нм), літій-іонна батарея і тяговий електромотор, вбудований в 3-ступінчасту гібридну автоматичну трансмісію. У підсумку середня ефективність гібридної системи — цілих 96,7%.
ДВЗ працює за економічним циклом Аткінсона і має кілька несподіваних рішень. Ступінь стиснення — цілих 16:1. Ланцюг ГРМ є, а приводного ременя — немає. Зате одразу двоконтурний термостат і електрична помпа системи охолодження. Високовольтний компресор кондиціонера, що не забирає потужність двигуна.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9253c846078f488dd4318d3292edf7db.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe37d0c304073d2de10ceb664c7eeea5e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8f0f83815459aa5cce07a5b84a67b72d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F887cc57f94d8d9ee4c106bcab07e0cb1.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc4f1f373562e0420735d864c7f815432.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fdeaed1e04e78b3c904b11301374edfce.jpg)
Серед інших особливостей цього двигуна — технологія EGR рециркуляції відпрацьованих газів, завдяки якій авто відповідає екологічному стандарту Євро-6. У підсумку у мотора доволі висока термічна ефективність (тепловий коефіцієнт корисної дії) цілих 41%.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0c6d2dc9315c967001e9e9febeba9fbf.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2e402a330f31ae959d5f994a1983f2c7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F530011e5486cc2ea364058f80029ed3f.jpg)
У акумуляторної батареї (Li-ion) доволі висока енергомісткість — 1,83 кВт*год, тоді як у більшості гібридів вона не перевищує 1 кВт*год. Життєвий шлях батареї складає 50 тисяч циклів зарядок. Є свої інновації і в компонуванні. Заради максимальної безпеки її корпус відлитий з надміцного GMT-композиту. Усі 96 комірок (1P96S) з’єднані в одну батарею за принципом Cell-To-Pack. Сама батарея має повітряне охолодження.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa97dde836749322dea20e24866b91ef8.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fdeaed1e04e78b3c904b11301374edfce.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5cbcf9cba3c4750421556a5dab3094ed.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1cf8c6a5c0ec1628e0b61888185ab628.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F32f31fac0c90e3aef7fe0d4b164147b0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F82313956f9a91e9d4c0ed554597a2511.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9fa2fafb47ab8d8130de403960f7aa71.jpg)
Електродвигун на 100 кВт (250 Нм) синхронний з постійними магнітами (неодим-залізо-бор) має рідинне охолодження. Він може працювати і як генератор, і передавати крутний момент на колеса. Працює, як в парі зі стартер-генератором, так і окремо. Сам генератор на 48В також підживлює батарею, запускає двигун та працює в парі з електродвигуном.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8b436e24b14889a0748ae9b0eca6e132.jpg)
Унікальність гібридної трансмісії у застосуванні планетарних редукторів у 3-ступінчастій (знижена, пряма і підвищена передачі) КПП. Завдяки їй та інтелектуальному блоку управління HCU гібридна система може працювати і як послідовний, і як паралельний гібрид. Залежно від величини заряду, кута відкриття дроселя, режиму руху і температури вона активує один із восьми пресетів роботи гібридної системи.
Як працює система в реальному часі?
MG ZS Hybrid+ стартує в електричному режимі, забезпечуючи тихий запуск і рух на малій швидкості, але довго триматися на батареї не може — це не PHEV. Далі, залежно від навантаження, вмикається серійний режим, де ДВЗ генерує струм, не крутить колеса. Це добре для міста — тиша, плавність, мінімальна витрата.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F75f62fdd9612063739c0e0007aa0866e.jpg)
Під час активного розгону або на трасі система переходить у паралельний режим, коли обидва джерела працюють одночасно. Це забезпечує максимальну продуктивність. А в умовах стабільної швидкості на трасі можливе перемикання в гібридний режим, де ДВЗ бере на себе основну тягу, а електромотор підтримує його при потребі. Тут відчувається трохи запізніла реакція на акселератор, що притаманно гібридам, але зміна режимів досить плавна – за це окрема перевага. Рекуперація працює, але не така агресивна, як у Renault або Hyundai – водієві доведеться частіше користуватись гальмом.
Ціна технологій
Прайс на базову ZS з 1,5-літровим бензиновим мотором (114 та 116 к.с., 150 Нм) і механічною коробкою передач починається з позначки $18 680 (773 682 гривень). Версію з варіатором CVT 180 оцінено в $19 980 (827 525 грн). До того ж цей «атмосферник» може споживати А-92. Є ще його турбована (170 к.с., 230 Нм) версія Lux за $23 800 (985 741 гривень), але вона йде тільки в парі з 6-ступінчастою АКП (оновленим варіатором CVT 280). На жаль, усі вони виключно передньопривідні — версій 4х4 немає і не передбачається.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2765674979284cde9621f8645ecb0c5e.jpg)
А ось Hybrid+ продаватимуть тільки в багатій Lux-комплектації за $26 980. Тут і адаптивний круїз-контроль, і камера заднього виду, і клімат-контроль, і секстет подушок безпеки. А ось ціни на електричку поки що не озвучені, як і те чи буде вона пропонуватись у нас на ринку.
ПЛЮСИ:
Висока гнучкість гібридної системи;
Технологічна начинка за привабливу ціну;
Доволі просторе авто з добрим оснащенням у базі;
Гарна плавність руху у місті.
МІНУСИ:
Невідомо, як система поводитиметься у довгостроковій експлуатації.
Висновок
MG ZS Hybrid+ — амбітна спроба зробити гібрид «на всі випадки життя». Він наочно демонструє, яким може бути наступний крок у розвитку гібридних систем — універсальним, розумним та ефективним.
Ідея мультирежимної гібридної трансмісії виглядає цікавою, а за умовної вартості вона дає споживачу багато. Однак, у реальному світі йому ще потрібно довести ефективність, надійність та реальну економічність. Порівняно з досвідченими суперниками, MG виглядає як перспективний гравець, але не без запитань.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa6622f098f3ef054a1550eaf75f9f879.jpg)
Для тих, хто шукає гібрид не лише як маркетингову наліпку, а як перевірене рішення з оптимізованою витратою, — Toyota або Renault наразі залишаються більш прогнозованими виборами. Проте MG — це шанс отримати більше функцій за менші гроші, і для багатьох це може бути вирішальним.
Дякуємо за детальне знайомство «MG Motor Україна».

