Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко під час презентації пілотного проекту Представник пацієнта зазначив, що пацієнтоорієнтованість – це одночасно пріоритет та фундамент для якісної, доступної та безоплатної медичної допомоги.
Пацієнти мусять знати свої права
– Кожна копійка з бюджету, виділена на Програму медичних гарантій, має перетворитися у доступну і безоплатну медпослугу, – наголосила голова Національної служби здоров’я Наталія Гусак.
Проте, не всі пацієнти медзакладів знають про безоплатні послуги і тому не вимагають їх. Це треба змінити.
Тому і започатковується інститут представників пацієнта. Це спеціалісти, які успішно пройшли тренінгове навчання і будуть залучені для роз’яснення пацієнтам у медзакладах, які послуги вони можуть отримати безоплатно.
Представники також реагуватимуть на випадки порушення прав пацієнтів, фіксуватимуть відгуки та спостереження за процесами надання допомоги у медзакладі.
До проєкту залучені п’ять закладів у двох регіонах України.
Зокрема, у Києві представники пацієнта з’являться в Національному інституті раку, Київській обласній клінічній лікарні та в Київському міському пологовому будинку № 6.
У Львові – у Першому територіальному медичному обʼєднанні та у Львівському обласному клінічному перинатальному центрі.
Пілотний проєкт триватиме два місяці, зокрема березень і квітень.