"Велике будівництво" Зеленського запускає найбільше за часів незалежності оновлення парку вантажних вагонів
"Велике будівництво" Зеленського запускає найбільше за часів незалежності оновлення парку вантажних вагонів

"Велике будівництво" Зеленського запускає найбільше за часів незалежності оновлення парку вантажних вагонів

В Україні стартує масштабне оновлення вантажних залізничних вагонів за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво".

Про це повідомляє ICTV у програмі "Факти".

Планується закупити понад 45 тисяч вагонів українського виробництва на 100 мільярдів гривень.

Наказ Мінінфраструктури про списання вагонів, термін дії яких вичерпався, вже готовий, залишилося його підписати.

Нині в Україні, за даними УЗ, курсують 174 тисячі вантажних вагонів, з яких 95 тисяч давно вичерпали нормативний термін служби. Середній вік вагона на УЗ – близько 40 років, хоча термін експлуатації — максимум 30 років.

Утримувати зношені вагони залізниці, за словами заступника директора Департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерія Ткачова, набагато дорожче, бо вони ламаються непередбачувано, а позапланові ремонти — це додаткові витрати.

Оновлювати парк вагонів, за словами радника міністра інфраструктури Івана Федорка, будуть в рівних долях "Укрзалізниця" і приватні власники. Таке оновлення відбуватиметься вперше за 30 років Незалежності.

Як зазначається, машинобудівна промисловість країни отримає настільки велике замовлення вперше за часи незалежності. Ця галузь в Україні наразі перебуває у затяжній кризі: за цей рік випустили тільки 1213 вагонів, виробництво скоротилося майже на 60% порівняно з 2020 роком. А ще з десяток років тому заводи за рік випускали по 50 тисяч вагонів і продавали їх за кордон. Нині вагонобудівники сподіваються, що масштабне оновлення на залізниці дасть поштовх і для їхньої галузі, і для кількох суміжних.

"Вагон – це повністю український виріб. В Україні видобувають руду, роблять з неї метал, виготовляють усі компоненти. Як тільки держава купує бодай один вагон – запускається цілий ланцюг промислових підприємств. Якщо ми чуємо, що Укрзалізниця та Міністерство інфраструктури мають плани будувати понад 40 тисяч вантажних вагонів в Україні – це дуже хороші плани, які варто підтримати, тому що це запустить виробництво в Україні транспортного машинобудування і це дасть роботу українським громадянам", — зазначив заступник голови комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

Масштабне оновлення української залізниці мають розпочати вже з наступного року.

Нагадаємо, цього року у присутності президента Володимира Зеленського було підписано меморандум щодо залучення експортного фінансування на модернізацію УЗ.

Автор: Григорій Бондар

Джерело матеріала
loader