Столичні школи та садочки: яка кількість батьків задоволена освітнім процесом
У 2024–2025 навчальному році 98% батьків вихованців садочків і 96% батьків школярів повністю або частково задоволені організацією роботи закладів освіти, які відвідують їхні діти. Такі результати опитування батьківської спільноти, що провів Департамент освіти і науки КМДА наприкінці навчального року. Загалом у дослідженні взяли участь 24 599 респондентів. Про це повідомив заступник голови КМДА Валентин Мондриївський, інформує «Главком».
«За цей рік неодноразово чув від батьків, що їм спокійніше, коли дитина в школі. Оскільки там вона точно в безпеці – під час тривоги в укритті», – зазначив заступник голови КМДА Валентин Мондриївський. На його думку, це підтверджує, що управлінські рішення, ухвалені з 2022 року та протягом попереднього навчального року, були правильними.
Результати опитування
Загальна середня освіта
Серед батьків школярів 68% висловили повне задоволення організацією роботи закладу, ще 28% – часткове. Лише 3% дали негативну оцінку.
Один із ключових позитивних показників – високий рівень комунікації між батьками та педагогами: 83% опитаних поставили оцінку 4 або 5 за доступність спілкування (середній бал – 4,3). Це свідчить про відкритість вчителів до взаємодії.
До основних чинників, які сприяли ефективному навчанню, батьки віднесли:
- створені безпекові умови (60%);
- очну форму навчання (48%);
- навчання в першу зміну (48%);
- педагогічний супровід (34%);
- ефективну роботу адміністрації (34%).
Водночас серед причин зниження ефективності навчання батьки назвали:
- дистанційну форму (30%);
- зниження зацікавленості дитини (29%);
- психологічну напруженість учнів (28%).
У відповідь на ці виклики батьки очікують:
- систему заохочення та підтримки учнів (63%);
- психологічний супровід дітей (44%) і педагогів (37%);
- навчання в одну зміну (36%).
Дошкільна освіта
У межах дослідження також опитали 9 774 батьків вихованців закладів дошкільної освіти. 98% із них загалом задоволені організацією роботи садочка – як повністю, так і частково.
Батьки позитивно оцінили:
- умови перебування дітей;
- рівень взаємодії з адміністрацією та вихователями;
- дружню атмосферу – більшість дітей відвідують садочки із задоволенням.
Серед чинників, які найбільше впливали на якість перебування дитини в закладі дошкільної освіти, респонденти найчастіше вказували:
- ефективну співпрацю між учасниками освітнього процесу,
- наявність безпекових умов.
Водночас стан майданчиків, матеріально-технічне забезпечення та облаштування укриттів були оцінені стриманіше, що свідчить про напрями подальших змін.
Загалом результати опитування демонструють високий рівень довіри до дошкільної освіти в Києві та окреслюють пріоритети подальшого розвитку системи.
До слова, Міністерство освіти і науки України ухвалило зміни щодо того, як організовуватимуть дистанційне навчання під час війни. Ці нововведення є частиною проєкту «Школа офлайн». Їхня головна мета – дати можливість кожній дитині якісно вчитися, де б вона не була: на підконтрольній Україні території, на тимчасово окупованій землі чи за кордоном.

