Онлайн-нотаріат для українців за кордоном: як працює нова система та де вона доступна
Онлайн-нотаріат для українців за кордоном: як працює нова система та де вона доступна

Онлайн-нотаріат для українців за кордоном: як працює нова система та де вона доступна

Українцям, які наразі перебувають за кордоном, періодично доводиться звертатись до консульства. Це вимагає досить багато часу та зусиль.

ID карта та закордонний паспорт
Фото из открытых ресурсов

Пілотний проект міністерства закордонних справ України, який було розпочато 1 липня 2025 року в 40 дипломатичних установах по всьому світу, направлений на поліпшення такої ситуації, повідомляє "Судово-юридична газета". Для українців, що перебувають за кордоном, запрацює цифровий нотаріат.

Справа в тому, що за звичайним порядком, для оформлення нотаріальних документів (тих же довіреностей) українцям треба особисто завітати до консульства та надати всі необхідні папери. А потім ще раз особисто навідати консульство, щоб забрати виготовлений документ. При цьому в момент надання паперів треба написати заяву та сплатити консульський збір (на пошті або в банку). Якщо ж якийсь потрібний документ відсутній, або нема впевненості в формулюванні заяви, то прийдеться йти до консульства ще раз.

За словами міністра закордонних справ Андрія Сибіги, тепер українці зможуть подавати заяви на нотаріальні дії не особисто, а через систему "е-Консул", тобто онлайн. Тому в консульство треба буде прийти не 2-3, а всього один раз.

Наразі послуги цифрового нотаріату доступні в генконсульствах у Гамбурзі, Мілані, Гданську, а також в консульствах України в деяких країнах: Австралії, Алжирі, Анголі, Аргентині, Ботсвані, В’єтнамі, Гані, Ефіопії, Індії, Індонезії, Катарі, Кенії, Китаї (включно з генконсульствами в Гуанчжоу та Шанхаї), Конго, Кореї, Кот-д’Івуарі, Кубі, Кувейті, Латвії, Малайзії, Марокко, Мексиці, Мозамбіку, ОАЕ, Омані, ПАР, Перу, Руанді, Саудівській Аравії, Сенегалі, Сінгапурі, Таїланді, Тунісі, Чилі, Японії.

Для отримання нотаріального документу громадянину, що перебуває за кордоном, потрібно подати заяву через "е-Консул", а також завантажити всі потрібні документи та зразок довіреності. Потім система перевірить отримані дані та надасть згоду на оформлення. Якщо виявляться якісь невідповідності в документах, система надішле заявнику повідомлення про це, а також про те, що треба виправити.

На заключному кроці система сформує нотаріальний документ та надішле заявнику повідомлення про його готовність. Далі заявнику треба буде записатись в електронну чергу, а потім відвідати консульство, підписати та забрати документ.

Людина, яка працює з документами

"Все це відбувається без фізичної присутності заявника. Подані ним дані та сформований нотаріальний документ зберігаються в системі", - підсумовує Сибіга.

Раніше портал Знай писав Столична влада кладе плитку, поки кияни самостійно відновлюють будинок, зруйнований ракетою.

Таком ми повідомляли Мобілізація чоловіків 50-60 років: кого призиватимуть у липні ТЦК та куди направлять.

Крім того, портал інформував Коли хочеться відволіктись: 7 кроків, щоб зосередитися на роботі та виконати поставлені завдання.

Джерело матеріала
loader
loader