У МОЗ відреагували на дзвінки від фальшивих лікарів через eHealth
У МОЗ відреагували на дзвінки від фальшивих лікарів через eHealth

У МОЗ відреагували на дзвінки від фальшивих лікарів через eHealth

У Національній службі здоровʼя (НСЗУ) відреагували на шахрайську схему, пов'язану з системою eHealth, яка передбачає викрадення особистих даних пацієнтів через телефонні дзвінки від фальшивих "лікарів". Про це повідомляє Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки SPRAVDI.

- Національна служба здоров’я України наголошує, що в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ) не передбачена жодна «тимчасова перереєстрація» та її підтвердження через SMS, - йдеться в повідомленні.

Раніше Центр стратегічних комунікацій повідомив про телефонних шахраїв, які видають себе за "лікарів" і крадуть особисті дані пацієнтів, запитуючи код з SMS нібито для тимчасової перереєстрації в системі eHealth. У проєкті BRAMA зазначили, що аферисти можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису, отримавши код, і отримати доступ до персональних даних жертви.

Щоб не стати жертвою шахрайства, важливо знати:

  • сімейні лікарі не дзвонять пацієнтам для запиту кодів;
  • дані пацієнтів у системі eHealth залишаються незмінними та не потребують "відновлення";
  • будь-які зміни в системі охорони здоров'я здійснюються лише за вашої особистої присутності.

eHealth - електронна система охорони здоров'я в Україні, яка об'єднує різні медичні послуги та інформацію в цифровому форматі

  • Експерти НБУ та кіберполіції розповіла Коротко про про фішинг, вішинг та скімінг: як шахраї полюють за банківськими картками українців.
  • Журналісти Коротко про раніше вже попереджали українців про нові схеми шахрайства, які застосовують аферисти. Традиційно вони базуються на тому, щоб в різний спосіб виманити персональні дані у довірливої людини.
Джерело матеріала