/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fac786c31ef3c6961170043293bc5ea38.jpg)
Трамп оголосив масштабне мито на імпортні автомобілі
Президент Дональд Трамп у середу оголосив про запровадження 25-відсоткових мит на автомобілі, що імпортуються до Сполучених Штатів. Це рішення може спонукати автовиробників відкривати більше заводів у США, але також значно підвищить ціни для споживачів.
Мита стосуватимуться готових автомобілів і вантажівок, що ввозяться до США, включаючи американські бренди, чиї авто збираються за кордоном. Майже половина всіх транспортних засобів, проданих у США, є імпортними.
"Це дуже захоплюючий момент", — заявив Трамп під час виступу в Овальному кабінеті. Президент пообіцяв підписати виконавчий указ, який "призведе до величезного зростання в автомобільній промисловості".
Запровадження мит спрямоване на те, щоб змусити компанії створювати більше заводів у США, що є головною метою Трампа. Однак ці заходи можуть також порушити ланцюги поставок для автовиробників, стримати їхні інвестиції та підвищити витрати споживачів на тисячі доларів.
Рішення може спровокувати нові торговельні конфлікти з іноземними країнами, особливо з європейськими націями, Японією та Південною Кореєю, компанії яких поставляють багато автомобілів до США.
Фондові ринки відреагували падінням на новину про введення автомобільних мит, а акції американських автовиробників знизилися. Індекс S&P 500 впав більш ніж на 1% у першій половині дня торгів. Більшість автомобільних акцій знизилися приблизно на 2%.
Мита на автомобілі доповнять інші масштабні тарифи, які Трамп запровадив останніми місяцями. З моменту вступу на посаду Трамп додав ще 20% мита на весь імпорт до США з Китаю та 25% мита на майже всі товари з Канади та Мексики, перш ніж звільнити від них приблизно половину цього імпорту — товари, що торгуються за правилами північноамериканської торговельної угоди.
2 квітня Трамп планує оголосити "взаємні тарифи", які відповідатимуть високим митам та іншим торговельним бар'єрам, що інші країни встановлюють на американський експорт.
Кен Кім, старший економіст KPMG Economics, у середу повідомив, що спостерігав "значне зростання" замовлень на транспортні засоби та запчастини в лютому, оскільки автомобільна промисловість збільшила замовлення перед набуттям чинності митами на сталь і алюміній. Він навів галузеві оцінки, згідно з якими ціна нового автомобіля може зрости на кілька тисяч доларів — можливо, більш ніж на 10 000 доларів — через тарифи.
Запровадження мит на імпортні автомобілі особливо сильно вдарить по європейських автовиробниках. США є найважливішим експортним ринком для автомобільної промисловості Німеччини.

