/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F5dfb6914b2bf57c4e4066a2d61b99117.jpg)
Forbes: Маска запідозрили у шахрайстві
За останні дев'ять років мільярдер Ілон Маск багато разів заявляв, що автомобілі Tesla здатні повністю керуватись без участі людини. Тепер ці заяви ставляться під сумнів, пише журнал Forbes.
Федеральний суд у Сан-Франциско дозволив колективний позов власників Tesla проти компанії за завищені обіцянки Маска та самої компанії щодо автономності автомобілів, що датуються 2016 роком.
Позов став новим ударом за планами Маска позиціонувати Tesla як лідера в галузі штучного інтелекту та автономного водіння на тлі зниження продажів електромобілів: у першій половині 2025 року продажі впали на 13%.
У 2016 році Маск обіцяв, що всі нові автомобілі Tesla будуть оснащені обладнанням для повної автономності рівня 5. На практиці системи забезпечують лише підтримку водія (рівень 2) і водієві необхідно бути готовим взяти керування на себе.
Нещодавній федеральний процес у Майамі підтвердив відповідальність Tesla за смертельну аварію 2019 року, коли автопілот був активний, і компанія має виплатити $243 млн. У Каліфорнії Tesla може тимчасово втратити право продажу автомобілів, якщо суд визнає, що компанія вводила споживачів в оману щодо можливостей автопілота.
Експерти вказують, що Маск та Tesla продовжують перебільшувати можливості автопілота, тоді як справжні роботакси функціонують лише у конкурентів, наприклад Waymo. У пілотній програмі Tesla в Остіні автомобілі з людським та віддаленим контролем важко справляються з дорожніми умовами.
Акції Tesla впали на 1,8% до $329,31, з початку року – на 18%.
