Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи
Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи

Наприкінці січня 1969 року на автосалоні в Брюсселі відбувся дебют моделі Ford Capri, яка займає особливе місце в історії європейського автобудування. Це стильне купе часто порівнювали із відомим американським автомобілем Ford Mustang. І це не випадково, адже дизайн Ford Capri розробив Філіп Т. Кларк, який брав участь у створенні «Мустанга».

Цікаво, що на стадії розробки машина називалася Colt, але у зв’язку з появою японця Mitsibushi Colt, їй дали ім’я Capri – на честь середземноморського курортного острова Капрі. Втім, англійський Ford вдався до цієї назви не вперше – 1961 року дебютувала його модель Consul Сapri.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 1

Виробництво нової моделі Capri почалося в листопаді 1968 року, на британському заводі в місті Хейлвуд, а трохи пізніше, 16 грудня – на німецькому підприємстві в Кельні. Продаж машини розгорнувся з лютого 1969 року. Автомобіль швидко завоював популярність. За перші два роки було продано близько 400 тис. од. Примітно, що вже у травні 1969 року розпочався експорт цих автомобілів до Австралії. А у квітні наступного року настала черга Північної Америки та Південної Африки.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 2

Ford Capri отримав дводверний кузов купе типу фастбек, тобто із кормою, що плавно спускається до заднього бампера. Спортивний вигляд надавав довгий капот. Салон мав посадкову формулу 2+2.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 3

Щодо механічних компонентів, то їх використовували від європейської моделі Ford Cortina Mk II. Не випадково провідний англійський автомобільний журнал Car назвав машину Сapri Cortina in Drag, що можна перекласти як Cortina зі зменшеним лобовим опором.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 4

Ford Capri на улицах Киева (1997 г.)

Для невибагливих споживачів пропонувалися автомобілі з рядним 4-циліндровим двигуном в 1,3 л в 52 к. с., а пізніше і з V-подібною “четвіркою” від моделі Taunus, робочим об’ємом 1,3; 1,5 та 1,7 л. А заможнішим клієнтам призначалися мотори V6 – Essex в 2.0 л та Сologne в 3,0 л.

Додамо, що вже в 1969 році стали з’являтися і спортивні версії машини: у Німеччині – 2300 GT (V6, 125 к. с.), а в Англії – 3000 GT (V6, 138 к. с.). Автомобілі Mk I випускалися до 1974 року. Усього було випущено 1 млн 172 тис. 900 машин.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 5

У 1974 році розпочався випуск Ford Capri другого покоління. Модель отримала новий кузов – не дводверний, а вже тридверний типу хетчбек, розроблений італійською фірмою Ghia. Борти його стали гладкими, з них прибрали декоративні повітрозабірники.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 6

Гамма двигунів включала рядні 4-циліндрові мотори 1,3 – 2,0 л, а також V-подібні “шістки” 2,3 і 3,0 л. Діапазон потужності складав 54 – 138 к. с., а максимальна швидкість сягала 140 – 200 км/год.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 7

На украинских дорогах (2001 г.)

У березні 1978 року розпочався випуск третього покоління Ford Capri. Машини отримали здвоєні фари та ряд незначних покращень. Цікаво, що в топовій версії модель мала V-подібну “вісімку” в 3,0 л і потужністю 180 к. с. Вона сягала швидкості 220 км/год.

Загалом автомобілів Ford Capri трьох генерацій у 1969 – 1987 роках. було випущено 1 900 557 од.

Як дизайнер Ford Mustang створив популярне авто для Європи - Фото 8

Джерело матеріала
loader
loader