Реформі системи охорони здоров’я, ініційованою тодішньою очільницею Міністерства охорони здоров’я Уляною Супрун, виповнюється вісім років. За цей час вона спровокувала багато дискусій у суспільстві, отримала як схвалення, так і критику. З нагоди цієї дати «Главком» проводить опитування серед користувачів мережі, аби з’ясувати, чи задоволені вони змінами в медицині за останні роки.
Станом на 12 грудня в опитуванні взяли участь 50 тис. унікальних користувачів, 54.01% (27 058) з яких висловили незадоволення реформою та вважають, що все стало тільки гірше.
Водночас 26.5% (13 275) опитаних вважають, що у медичній реформі є як позитивні аспекти, так і недоліки. І лише 13.93% (6 978) переконані, що якість медичного обслуговування в Україні поліпшилася. Решта опитаних – 5.57% (2 790) – повідомили, що не користуються послугами державної медицини.
Як повідомляє «Главком», у рамках реформи з’явилася Національна служба здоров’я, сімейні лікарі та єдина електронна медична система. Уже до кінця 2018 року 23 млн українців підписали декларації з сімейними лікарями.
Медреформа також передбачала, що численні державні та комунальні лікарні втратять право надавати послуги, деякі з них позакривалися. Критеріями для таких рішень ставали наявність якісного обладнання, частота надання тих чи інших послуг тощо.
Водночас система запису на прийом до лікарів в Україні викликає все більше скарг серед громадян. Пацієнти відзначають, що процедура отримання медичних послуг стала складнішою: щоб записатися до вузькопрофільного спеціаліста, необхідно спочатку отримати направлення від сімейного лікаря.
Однак навіть після цього українців натрапляють на інші труднощі: записатися через онлайн-платформу, як Helsi, не завжди можливо. Часто всі доступні місця вже зайняті, або ж запис можна зробити лише через реєстратуру медичного закладу.
Також особливо гостро стоїть питання тривалих черг. Пацієнти змушені чекати прийому тижнями, а інколи й місяцями – як до сімейного лікаря, так і до вузьких спеціалістів.