Forbes Ukraine повідомляє , що цей результат перевершив очікування – за планом, новий податок мав поповнити держбюджет на 3 млрд грн на рік.
У трійці лідерів – американські Google, Apple і Meta. У топі послуг – відеоконтент, послуги з користування соціальними мережами, ігровий контент і платформи з продажу товарів.
Список платників «податку на Google» ще не остаточний. З 2023 року податкова розпочне відстежувати компанії, які так і не зареєструвалися платниками ПДВ. Тим, хто ухиляються від податку, доведеться заплатити штраф у 30 мінімальних зарплат – зараз це 201 тисяча грн.
Вперше про оподаткування технологічних гігантів — не тільки Facebook, яка тепер називається Meta, а й Google, Apple, Netflix та інших, — в Україні заговорив в листопаді 2019 тоді ще керівник комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Олександр Ткаченко. Дотепер ці компанії продавали українцям рекламні послуги, не сплачуючи в Україні жодних податків.
3 червня 2021 року президент Володимир Зеленський підписав ініційований головою фінансового комітету Данилом Гетманцевим закон №1525-ІХ. Він запровадив двадцятивідсотковий податок на додану вартість на онлайн-послуги, які компанії-нерезиденти, які не зареєстровані в Україні офіційно платниками податків, надають українським користувачам.
Для них розробили кабінет на сайті Державної податкової служби, де можна зареєструватися і комунікувати з податківцями. Сплачують податок у доларах чи євро. З початку 2022 року облікові записи створили 80 компаній.
Детальніше про оподаткування ІТ-компаній читайте у матеріалі Ярослави Шеремети та Павла Моісеєва.