Від 8 січня на всій території України почав діяти локдаун.
Він передбачає нові заборони, зокрема торгівлю низкою товарів, з метою запобігання поширенню коронавірусу.
У МОЗ дали пояснення, що саме можна продавати.
Так, до 24 січня включно забороняється діяльність побутових магазинів.
Водночас інші магазини можуть торгувати товарами, що належать до продуктів харчування, лікарськими засобами, виробами медичного призначення, засобами гігієни, засобами зв’язку, ветеринарними препаратами, кормами, насінням, засобами захисту рослин, побутовою хімією та друкованою пресою, а також пальним.
Продаж інших груп товарів дозволяється лише з доставкою.
Як підкреслив головний державний санітарний лікар Віктор Ляшко, основною метою карантинних обмежень є зменшення мобільності людей та запобігання інфікуванню коронавірусом.
За його словами, під час будь-якого локдауну існує низка життєво важливих товарів, які не можна закупити наперед.
Тому їх не обмежують.
"До попередніх карантинних обмежень, які застосовував Уряд, у представників бізнесу виникали запитання.
Наприклад, чому ті ж іграшки дозволялись до продажу в супермаркетах, які торгують в основному харчовими продуктами, а в спеціалізованих іграшкових магазинах не дозволялись.
Такі ж питання були й до одягу, взуття, посуду тощо", — сказав Ляшко.
Він пояснив, що все це не є предметами першої необхідності, але їх наявність у супермаркетах призводила до того, що люди їхали до цього магазину виключно за іграшкою, одягом, взуттям, посудом тощо.
"Через це збільшувалася мобільність та порушувався принцип карантинних обмежень.
До того ж це було порушенням конкурентних умов між різними формами торгівлі, страждали саме спеціалізовані магазини", — наголосив Віктор Ляшко.
Міністр охорони здоров’я Максим Степанов додав, що карантинні заходи обмежують приймання відвідувачів на торговельних площах.
Водночас, у кіосках відвідувачів не приймають.
"Постанова не передбачає припинення такої діяльності, тому з кіосків можна торгувати і кавою, і цигарками, і батарейками", — зазначив Максим Степанов.
Він пояснив, що таке рішення ухвалювалося, оскільки ризики інфікуватись на відкритому повітрі менші, ніж у приміщенні.
А відсутність низки товарів у продуктових магазинах зменшить кількість відвідувачів, які приїжджають туди за ними, а не за продуктами.
Користувачі соцмереж публікують фото з магазинів, де стрічками заліплені низка товарів.