Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження
Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження

Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження

На третій рік повномасштабного вторгнення Росії в Україну медіаспоживання українців дещо змінилося. Соціальні мережі залишаються головним джерелом новин для більшості громадян, хоча їхня популярність трохи знизилася. Важливо, щоб українська влада і громадські організації враховували ці зміни у своїй діяльності.

На третій рік повномасштабного вторгнення Росії в Україну медіаспоживання українців зазнало значних змін. Соціальні мережі залишаються головним джерелом новин, хоча їх популярність дещо знизилася. Про це повідомляє громадянська мережа ОПОРА.

Джерела інформації

За результатами дослідження, проведеного з 6 травня до 4 червня 2024 року, 73,4% українців отримують новини з соціальних мереж. На другому місці — інтернет (без соцмереж) із майже 60%, а телебачення втратило значну частину авдиторії і зараз ним користуються 42,7% респондентів. Радіо та друковані ЗМІ обирають 22% і 12% відповідно.

Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження - Фото 1

Використання соціальних мереж

Найпопулярнішими соціальними мережами для отримання новин залишаються Telegram (78,1%), YouTube (59,5%) та Facebook (44,6%). Також значна частка респондентів користується Viber (42%), Instagram (29,6%) та TikTok (26,8%).

Гендерні та вікові відмінності

Жінки частіше користуються соцмережами (74,9%) та телебаченням (45,4%), тоді як чоловіки віддають перевагу інтернету (65,1%) та радіо (25,4%). Молодь (18–29 років) найбільше використовує соціальні мережі (93,3%), але їх популярність зменшується з віком: серед людей старших за 70 років — лише 34,1%.

Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження - Фото 2

Довіра до джерел інформації

У 2024 році українці найбільше довіряють соціальним мережам (47,3%), інтернету без соціальних мереж (43%) і телебаченню (34,1%). Водночас зростає кількість людей, які не довіряють жодному джерелу інформації — таких зараз 15,2%.

Дослідження показує, що українці активно змінюють свої звички медіаспоживання, і ці зміни важливо враховувати під час розробки політик боротьби з дезінформацією та поширення правдивих новин.

Дослідження провели на замовлення Громадянської мережі «Опора» з 6 травня до 4 червня 2024 року. Методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (computer-assisted telephone interviews, CATI) на основі випадкової вибірки мобільних телефонів (із випадковою генерацією телефонних номерів та подальшим статистичним зважуванням) опитано 2011 респондентів віком 18+, що мешкають на всіх підконтрольних територіях України. Польовий етап тривав з 26 травня до 1 червня 2023 року. Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,1) не перевищує: 2,4% для показників, близьких до 50%, 2,1% — для показників, близьких до 25%, 1,5% — для показників, близьких до 10%.

Фото: Громадянська мережа ОПОРА.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
Соцсети Facebook
Источник материала
loader
loader