Олексій Кочанов
  • Дата народження
    18 жовтня 1972
  • Країна
    Казахстан
  • Соцмережі

Олексій Кочанов: «господар» аеропорту «Бориспіль» і головний по «розпилу» української авіаційної інфраструктури

Олексій Качанов - скандально відомий колишній генеральний директор найбільшого аеропорту України. Глава «Борисполя» має репутацію неефективного управлінця, корупціонера і представника «продажного» класу чиновників. Виходець з Одеси, якого називають представником клану місцевих кримінальних авторитетів.

1. Біографія
2. Сім'я
3. Освіта
4. Кар'єра і бізнес
5. Компромат і чутки
6. Декларація
7. Відео

Біографія

Один з найбільш авторитетних, досвідчених і скандальних українських експертів в галузі авіації став відомим в часи правління Віктора Януковича.

Качанів Олексій Іванович став одним із символів засилля в Україні чиновників, які заважають працювати представникам великого і середнього бізнесу без одержання хабара.

Скандально прославився «викачуванням» грошей з державних підприємств і перетворенням «Борисполя» в один з найбільш дорогих аеропортів Європи.

Олексій Качанов народився 18 жовтня 1972 року в місті Уральськ (Сучасний Казахстан).

Сім'я

Качанов Олексій Іванович називається вихідцем з інтелігентної радянської сім'ї. Майбутній «господар Борисполя» є сином службовців, які через роботу об'їздили половину тодішнього Радянського Союзу.

Олексій Качанов має гарну радянську освіту і відповідне виховання, що стало в пригоді йому для облаштування власної успішної кар'єри.

Один з найвпливовіших чиновників в сфері авіації знаходиться в шлюбі. Має сина і дочку.

В якості хобі Олексій Качанов вказує спорт. Управлінець любить активний спосіб життя і захоплюється футболом. Довгий час був гравцем збірної команди з міні-футболу в бізнес-лізі країни.

Освіта

Колишній керівник одного з найбільших аеропортів Східної Європи має профільну освіту. У період з 1990 по 1995 рік Олексій Качанов проходив навчання у Київському інституті інженерів цивільної авіації, який сьогодні відомий як Національний авіаційний університет. Має диплом інженера-економіста.

Крім того, Олексій Качанов, «Бориспіль» для якого став «піком» кар'єри, довгий час займався підвищенням кваліфікації і вдосконаленням професійних умінь і навичок. Згідно з офіційною біографією, навчався на курсах міжнародних організацій цивільної авіації. Навчався в Чехії, Франції і Швейцарії.

Кар'єра і бізнес

Трудовий шлях Олексій Качанов почав в 1995 році. Тоді він отримав місце фахівця в Державній авіаційній адміністрації України.

Через рік Олексій Качанов покинув державну службу заради роботи в одній з перших українських приватних авіакомпаній - «Аеросвіт». В компанії він починав з «низів», а закінчив на посаді заступника директора компанії з комерційної роботи. «Главу» своєї кар'єри, пов'язану з «Аеросвітом» Олексій Качанов закінчив в 2007 році.

У період з 2007 по 2008 рік скандальний експерт в авіагалузі працював в компанії «Фінстар Пропертіз Юкрейн». Олексій Качанов був заступником генерального директора, а також директора департаменту розвитку.

У 2008 - 2009 році Олексій Качанов працював в девелоперської компанії «Парус», в якій займав місце генерального директора.

Вперше ім'я Качанова потрапило в національні ЗМІ в 2010 році, після того, як його призначили директором компанії «Одеса аеропорт девелопмент». Олексій Іванович, по суті, став «господарем» одного з найбільших аеропортів країни, зданих під час правління Януковича в концесію.

Олексій Качанов перетворився в одного з найбільш впливових українських чиновників в 2013 році. Професіонал в сфері управління авіацією та «повітряною» інфраструктурою був призначений генеральним директором аеропорту «Бориспіль».

На посту «господаря» найбільшого аеропорту України Олексій Качанов працював до 13 березня 2014 року. Тоді в результаті численних скандалів йому довелося піти з державної служби. На даний момент займається бізнесом і в ЗМІ не з'являється.

Компромат і чутки

Олексій Качанов називається найскандальнішим чиновником за всю новітню історію української авіації.

Перші критичні зауваження і викривальні матеріали зі згадуванням Олексія Качанова вийшли в 2010 році.

Тоді він очолив скандальне підприємство «Одеса аеропорт девелопмент», яке називають власністю одіозних місцевих підприємців Олександра Грановського і Бориса Кауфмана.

Сама ідея переформатування Одеського аеропорту з комунального підприємства у приватне викликало безліч дискусій. Багато хто був упевнений, що концесійна угода між одеською владою і місцевими підприємцями є результатом корупційної змови.

Кінцевими вигодонабувачами «трансформацій» з об'єктом інфраструктури називали Кауфмана і Грановського, чиєю «маріонеткою» відкрито називали Олексія Качанова.

На посаді генерального директора Одеського аеропорту Олексій Качанов відзначився деяким успіхами, проте відмітився у пам'яті одеситів і гостей міста іншими «досягненнями». Дорога з аеропорту в Одесу була вкрай ускладнена «армією» таксистів, чиї тарифи дорівнювали західноєвропейським.

У роки роботи Качанова на весь аеропорт був один буфет і один ресторан, в яких також були введені «дикі» тарифи.

Туалети в Одеському аеропорту були настільки брудними, що шокували не тільки іноземців, але і українців, а курильню порівнювали з газовою камерою, оскільки в ній не було навіть витяжки.

Качанова і його «шефів» Грановського і Кауфмана називають авторами грандіозної шахрайської схеми по приватизації Одеського аеропорту, в ремонт якого все одно інвестує держава.

Передбачалося, що підприємство, передане в концесію, буде модернізовано, а сума інвестицій в нього перевищить 150 мільйонів доларів. Однак, після переоформлення майна на рахунки офшорних фірм, господарі аеропорту і їх директор Качанов не вклали жодної копійки в поліпшення його інфраструктури, а ті невеликі роботи, що були проведені в аеропорту Одеси, були профінансовані державою.

Відзначимо, що власники Одеського аеропорту Кауфман і Грановський називають членами корупційної «сім'ї» побіжного Президента Януковича.

Качанов нібито був особою, що реалізувала корупційні схеми в аеропорту «Одеса» і «Бориспіль».

Зокрема Олексій Качанов і його «господарі» повністю контролювали надання майже всіх основних послуг. Структури вихідців з Одеси пропонували хедлінові послуги, займалися кейтерингом, безмитною торгівлею і навіть «кришували» місцевих таксистів.

Саме Олексій Качанов називається тим чиновником, який надавав «повітряні коридори» тікаючим з країни представникам злочинного режиму Януковича, що спровокувало гучний скандал і призвело до його відставки.

Однак, на посаді гендиректора «Борисполя» Качанова змінив його заступник Сергій Гомболевський, який також є ставлеником Грановського і Кауфмана.

Відзначимо, що успіхи Качанова на посаді генерального директора «Борисполя» - сумнівні. За півроку його «правління» чистий прибуток найбільшого аеропорту скоротився втричі, а пасажиропотік впав на півмільйона пасажирів.

Олексій Качанов запам'ятався зростанням амортизаційних відрахувань на утримання терміналів, що спровокувало зростання цін на і без того не дешеві квитки.

Декларація

Олексій Качанов ніколи не розголошував інформації про свої доходи. Однак, за роки роботи керівником найбільших аеропортів країни він став гривневим мільйонером. Має об'єкти нерухомості, авто і предмети розкоші.

Відео

Згадки про персону