Олег Боярин
  • Дата народження
    21 жовтня 1971
  • Країна
    Україна
Олег Боярин
1816

Олег Боярин

Олег Боярин: власник автозаводу "Єврокар", який обвів навколо пальця своїх кредиторів

Олег Боярин - Фото 1

Олег Боярин - український бізнесмен, який займається зборкою і реалізацією автомобілів Skoda, бувши офіційним дилером чеського виробника в Україні. Попри гучні заяви про європейський рівень ведення бізнесу, глава "Атолл Холдингу" провернув велику фінансову аферу щодо несплати боргів однією з його компаній, залишивши ні з чим багатьох кредиторів. Маючи явні переваги на українському ринку і вже заплямовану репутацію, він продовжує звинувачувати державу в некомпетентності і відсутності підтримки вітчизняного автопрому.

1. Біографія
2. Сім'я
3. Освіта
4. Кар'єра
5. Чутки і компромат
6. Статки і джерела доходів

Біографія

Боярин Олег Петрович народився 20 жовтня 1971 року в Києві. Очолює ПрАТ "Атолл Холдинг". Бізнесмену належить завод "Єврокар" в Закарпатті, на якому з 2001 року збирають автомобілі Skoda для українських споживачів.

Часто критикує державу за відсутність підтримки, а себе позиціонує як економічного патріота. Вважає, що Україна могла б стати "європейським Китаєм" з виробництва електромобілів, забезпечуючи ними весь європейський ринок.

У вільний час любить кататися на яхті, або їздити на Harley-Davidson.

Сім'я

Олег Боярин одружений. Має трьох дітей.

Освіта

Навчався в Європейському університеті фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу.

Кар'єра

У 1996 році Олег Боярин заснував компанію "Автотрейдинг", яку сам же і очолив. Через рік став заступником голови правління холдингу. Компанія займалася імпортом і реалізацією автомобілів ВАЗ, ГАЗ, KIA і Skoda, ставши офіційним дилером цих виробників в Україні.

У 2001 році Боярин заснував ще одне підприємство - ЗАТ "Єврокар", діяльність якого була спрямована на виробництво легкових автомобілів Volkswagen Group в нашій країні.

З 2005 року бізнесмен очолює наглядову раду ПАТ "Єврокар", а з 2010-го обіймає посаду голови правління ПрАТ "Атолл Холдинг" (головного підприємства в однойменній групі компаній, яка контролює понад 40 підприємств).

З 2012 року підприємець став керівником Асоціації автовиробників України "Укравтопром".

Свого часу Олег Боярин став першим з українських бізнесменів у сфері автовиробництва, хто з нуля побудував автозавод. На його заводі "Єврокар", який знаходиться всього за півтора кілометра від кордону з Угорщиною, з 2001 року збираються готові легкові автомобілі марки Skoda з комплектуючих, що поставляються виробником. На повномасштабне виробництво поки що компанія вийти не може.

При цьому, навіть після кризового періоду, коли доходи холдингу впали більш ніж в 4 рази, Боярин продовжив розвивати бізнес, добудувавши за кредитні гроші цех зі зварювання та фарбування кузовів.

За словами підприємця, "Єврокар" в нинішній час знаходиться в непростій ситуації. Попри те, що в 2017 році компанія випустила 6145 автомобілів, це дуже мало в порівнянні з необхідними обсягами. З огляду на ситуацію в країні, Боярин зазначає, що в Україні немає сенсу займатися виробництвом машин, і будує плани щодо виходу на європейський ринок. Каже, що намагається зберегти виробничі потужності і персонал на випадок, якщо в майбутньому з'являться перспективні проекти. Упевнений, що українська промисловість не впорається без державної підтримки.

На сьогодні компанія Олега Боярина намагається хоча б не стати збитковою. Як зазначає бізнесмен, після реструктуризації кредитів в 2017 році заборгованість підприємства банкам склала 2 672 мільйонів гривень.

Говорячи про плани на майбутнє, підприємець виділяє два головних напрямки, в яких бачить сенс рухатися.

Перший - зайнятися виробництвом електромобілів і батарей до них. Цей напрямок дуже перспективний, оскільки в Європі таких виробництв практично немає. І співпрацювати є з ким. Однак для цього знадобляться значні фінансові вкладення, оскільки потрібно буде повністю перебудовувати діючі заводи і створювати нові виробничі потужності.

Другий напрямок, в якому можна працювати - виробляти на своїх заводах китайські електромобілі для європейського ринку. Боярин зазначає, що за підтримки держави в Китаї сьогодні дуже активно розвивається виробництво електромобілів. Цілком ймовірно, що через кілька років китайці виб'ються в лідери з випуску електромобілів, і Україна могла б співпрацювати з ними в цьому напрямку.

Олег Боярин - Фото 2
Олег Боярин - Фото 3

Чутки і компромат

Як повідомляють ЗМІ, власник групи компаній "Атолл Холдинг" і заводу по збірці автомобілів Шкода "Єврокар" Олег Боярин намагається ухилитися від виплати кредитної заборгованості в розмірі близько 200 мільйонів гривень, які свого часу йому видали кілька українських банків. При цьому, він продовжує критикувати уряд за відсутність реформ і погані умови для інвестицій.

Нагадаємо, що в кінці 2001 року в селі Соломоново на Закарпатті керівництво всесвітньо відомого концерну SKODAAuto a.s. разом з губернатором відкрило нове підприємство по збірці автомобілів марки Skoda для поставок на український ринок. Маючи завод з потенціалом випуску до 100 000 автомобілів в рік, а також вийшовши на потенційний ринок з невеликою конкуренцією, чехи щиро сподівалися, що співпраця з Олегом Боярином виявиться дуже плідною.

Як виявилося, український бізнесмен пішов принципом Ігоря Коломойського, який упевнений, що "борги віддають тільки боягузи". Ось і вийшло, що набравши через дочірнє "Атолл Холдингу" лізингове підприємство "ЄВРОЛІЗИНГ" кредитів на покупку автомобілів, керівництво фірми грошей банкам так і не повернуло.

За припущеннями, Олег Боярин ще до початку революційних подій в Україні і військових дій на сході країни вирішив провернути фінансову аферу, яка полягала в ухиленні від виплати кредитних заборгованостей українським банкам підконтрольною йому фірмою "ЄВРОЛІЗИНГ".

Заборгувавши відразу декільком банкам (таким як "Укрсиббанк", "Укрсоцбанк", ПУМБ, Райффайзенбанк Аваль та іншим) близько 200 мільйонів гривень, компанія змінила локацію центрального офісу з Києва на Хмельницький, а ще через деякий час оголосила про своє банкрутство (на підставі того , що нібито заборгувала ще одному підприємству Олега Боярина ТОВ "Автоцентр Київ" 470 тисяч гривень).

Крім того, що компанія з мільйонними оборотами (з огляду на те, що їй дали кредити на 200 мільйонів гривень) різко збанкрутувала за позовом менше ніж на 500 тисяч, в чесності всього процесу змушує засумніватися також те, що не дивлячись на розорення, "ЄВРОЛІЗИНГ" продовжила працювати у звичайному режимі.

Навіть якщо повірити в крах цієї фірми, в процесі банкрутства підконтрольна Боярину компанія "ЄВРОЛІЗИНГ" просто таки обікрала своїх кредиторів, які за законом мали право хоча б на частину її заставного майна.

Проте на той момент, коли представники банків прийшли на склад компанії, там не виявилося жодного з понад півтисячі автомобілів, які "ЄВРОЛІЗИНГ" надала банкам в якості застави.

Без узгодження з кредиторами фірма зняла з обліку і продала близько 370 машин. Решта автомобілів, які за документами залишилися на обліку в МРЕВ, просто зникла.

Єдиний спосіб впливу на проблемного боржника, який залишився у банків - це порука головного підприємства "Атолл Холдинг". Однак його керівник Олег Боярин проігнорував вимогу виконати свої зобов'язання як поручителя "ЄВРОЛІЗИНГ". Більш того, за даними ЗМІ він представив суду підроблені документи про те, що термін дії договору про поруку вже закінчився. Хоча насправді він зберігає свою дію до моменту повного виконання сторонами своїх зобов'язань.

Олег Боярин - Фото 4

Юристи Олега Боярина в Господарському суді Києва обставили все таким чином, ніби глава "Атолл Холдингу" виступав в якості поручника всього півроку після того, як "ЄВРОЛІЗИНГ" завершив процес банкрутства. Суддям довелося залучити різні інстанції і Вищий господарський суд України, щоб розібратися в справі, проте через рік Господарський суд Києва все ж прийняв рішення про те, що "Атолл Холдинг" на чолі з Олегом Боярином зобов'язаний виплатити "Укрсоцбанку" 17,9 мільйона гривень, 3,4 мільйона доларів і 166 тисяч євро. Сам же Боярин, очевидно, рішення суду виконувати не збирається, оскільки продовжив вести судові тяжби, раз по раз подаючи апеляції.

Попри весь масштаб провернутої ним афери, бізнесмен без докорів сумління критикує уряд, звинувачуючи чиновників у відсутності реформ і некомпетентності.

І це тоді, коли на відміну від інших машин закордонних марок, за автомобілі Skoda не сплачується мито як за імпортні транспортні засоби, що дозволяє знизити їх вартість для українських споживачів. Такі умови на законному рівні дають явні переваги компанії Боярина перед іншими українськими дилерами.

Статки і джерела доходів

У 2008 році власник "Єврокару" зайняв 92 місце в сотні найбагатших українців за версією журналу "Фокус". З 2010 по 2012 рік за оцінками того ж видання бізнесмен входив в список "200 найбагатших людей України". Його статки в ці роки оцінювалися приблизно в 60-80 мільйонів доларів. У 2013 році експерти журналу "Фокус" оцінили капітали Олега Боярина в 107 мільйонів доларів, розмістивши його на 113 позиції в рейтингу українських багатіїв.

Олег Боярин - Фото 5
Згадки про персону