67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік, — «Має сенс»
67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік, — «Має сенс»

67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік, — «Має сенс»

Серед найбільших викликів також називали пошук нових джерел фінансування, утримання аудиторії та вигорання команди.

67% опитаних медійників назвали фінансову нестабільність найбільшим викликом останнього року в роботі медіа. Про це свідчать результати дослідження ГО «Має сенс» під назвою «Потреби та очікування стейкхолдерів української медіаіндустрії», проведене з квітня по травень 2025 року.

Серед найбільших викликів також називали пошук нових джерел фінансування (47,3%), утримання аудиторії (43,6%) та вигорання команди (41,8%).

67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік, — «Має сенс» - Фото 1

Перед українськими медіа постали два шляхи подолання кризи — жорстка оптимізація витрат та пошук альтернативних джерел фінансування. Наразі 47% опитаних активно шукають нові джерела фінансування після того, як припинилося американське фінансування.

51% медіа запровадили багатозадачність, 42% активно використовують штучний інтелект для оптимізації процесів, 40% скоротили бюджети на гонорари, а третина зменшила кількість матеріалів. 

67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік, — «Має сенс» - Фото 2

Наразі українським медіа не вистачає управлінських навичок. 20,8% опитаних назвали медіаменеджмент дефіцитною компетенцією. Крім того,  бракує навичок роботи зі штучним інтелектом (18,9% респондентів), розуміння вебаналітики (18,8%). Серед інших важливих знань, яких бракує, — юридичні аспекти, навички роботи з новими технологіями, управління командою, знання з маркетингу, монетизації, SEO-оптимізації, підписна модель роботи редакції.

Крім того, учасники дослідження розповіли про критичний брак часу на професійний розвиток. Так, 39,6% не мають системного підходу до навчання через брак часу та ресурсів.

64,2% опитаних віддають перевагу коротким практичним офлайн-тренінгам. 49,1% організовують навчання через зовнішні освітні програми, хоча звертають увагу, що є багато безплатних тренінгів, але майже немає програм з монетизації, ШІ-інструментів, аналітики. 28,3% використовують наставництво. 

67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік, — «Має сенс» - Фото 3

Дослідження проводилося з 29 квітня по 20 травня 2025 року. ГО «Має сенс» провела 22 глибинних інтерв'ю з медіаменеджерами, редакторами засобів масової інформації, донорами та рекламодавцями, а також опитала 55 представників медіа.

Серед респондентів опитування — регіональні медіа (70,9%), нішеві видання (14,5%), суспільно-політичні (7,3%) та інші типи медіа. Географічно охоплено всю Україну, включно з медіа, що раніше базувалися на тимчасово окупованих територіях (крім АР Крим) та продовжують висвітлювати події цих регіонів з безпечних локацій.

З повним дослідженням можна ознайомитися тут.

Згідно з дослідженням Львівського медіафоруму у партнерстві з ЮНЕСКО «Під тиском війни: становище медіа в Україні», що охоплює період з кінця лютого 2022 року до липня 2024-го, 60 опитаних українських медіа (28%) призупиняли свою роботу після повномасштабного вторгнення Росії. Кожне шосте з опитаних медіа, що призупинили, досі не змогло відновити роботу повноцінно.

  • Читайте також: Органіка в медіа падає, українська мова випередила російську. Дослідження SEOforMedia Agency та NGO

Ілюстрація: «Має сенс»

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження фінансування
Джерело матеріала
loader
loader