/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F462401f9bab93b5f623b9b47520c4c16.jpg)
ChatGPT перетвориться на онлайн-магазин: що відомо про співпрацю з Shopify
OpenAI планує додати до ChatGPT функцію, яка дозволить купувати товари онлайн прямо в чаті, без необхідності переходити на сайти магазинів. За кожне оформлене замовлення продавці сплачуватимуть OpenAI комісію. Як пише Financial Times, ця ініціатива – частина нової стратегії монетизації сервісу, що раніше заробляв переважно на платних підписках.
Сьогодні ChatGPT лише рекомендує товари й надає посилання на магазини, але незабаром може з’явитися оплата всередині чату. Партнером OpenAI у цьому стане Shopify – хмарна платформа для онлайн-продажів, співпраця з якою триває з квітня. Такий крок дозволить залучити до заробітку безкоштовних користувачів і посилить конкуренцію з пошуковими гігантами, зокрема Google. Нова функція ще розробляється, тож деталі можуть змінитися.
Зараз рекомендації формуються на основі запитів, бюджету й уподобань користувачів, але порядок відображення магазинів визначають сторонні постачальники, без урахування ціни чи доставки. У майбутньому OpenAI планує це вдосконалити.
Компанія разом із Shopify вже обговорює умови з брендами, які починають тестувати продажі через ChatGPT, адаптуючи свої тексти під алгоритми ШІ. Новий підхід отримав назву AIO – аналог SEO, але для чат-ботів.
Водночас деякі експерти побоюються, що такий формат може змінити ринок пошукової реклами й вплинути на роботу рекламних агентств. Хоча у грудні OpenAI заявляла, що не планує запускати рекламу, пізніше фіндиректор Сара Фрайар визнала, що цей варіант розглядається. Сем Олтман також зазначав, що компанія не братиме грошей за пріоритет у видачі, але може отримувати партнерські відрахування – наприклад, 2% від вартості покупок через Deep Research.

