YouTube обмежить монетизацію контенту, створеного за допомогою ШІ
YouTube обмежить монетизацію контенту, створеного за допомогою ШІ

YouTube обмежить монетизацію контенту, створеного за допомогою ШІ

YouTube обмежить монетизацію контенту, створеного за допомогою ШІ

Зростання такого контенту і отримання його творцями прибутку в кінцевому підсумку може завдати шкоди репутації та цінності YouTube.

15 липня YouTube оновить свою політику, щоб обмежити можливості творців отримувати дохід від "неавтентичного" контенту, включно з масовими відеороликами та іншими типами повторюваного контенту, який стало простіше створювати за допомогою технологій штучного інтелекту.

Цього дня компанія представить нову політику монетизації Партнерської, додавши більш докладні рекомендації щодо того, який тип контенту може приносити творцям гроші, а який — ні.

Про це пише портал TechCrunch — інтернет-видання про стартапи, інтернет-бізнес, інновації та веб-сайти.

Точного формулювання правил поки що не опубліковано, але на сторінці довідки YouTube пояснюється, що творці контенту завжди були зобов'язані завантажувати "оригінальний" і "автентичний" контент. В оновленні йдеться, що нове формулювання допоможе авторам краще розуміти, що сьогодні вважається "неавтентичним" контентом.

Це повідомлення викликало справжню паніку серед тих, для кого YouTube став джерелом заробітку, іноді й чималого, за мінімальних витрат на створення контенту.

У компанії пояснюють, що це всього лише "незначне оновлення" давньої політики YouTube щодо YPP, і воно покликане краще визначати, чи є контент масовим або повторюваним. При цьому цей тип контенту вже багато років не підлягає монетизації, оскільки глядачі часто вважають його спамом.

Як відомо, у наші дні створювати різноманітні відеоролики стало набагато простіше - з розвитком технологій штучного інтелекту YouTube заполонив контент, створений з використанням штучного інтелекту (ШІ), — термін, що позначає низькоякісні медіафайли або контент, створений з використанням генеративних технологій штучного інтелекту. Наприклад, часто можна почути голос, накладений на фотографії, відеокліпи або інший контент, перероблений за допомогою інструментів для перетворення тексту у відео. Деякі канали, наповнені музикою, створеною з використанням штучного інтелекту, мають мільйони підписників. Фейкові відеоролики, створені штучним інтелектом, про новинні події, такі як судовий процес над Diddy, набирають мільйони переглядів.

В іншому прикладі, як повідомляло агентство 404 Media раніше цього року, реальний серіал про вбивства на YouTube, що став вірусним, виявився повністю згенерованим штучним інтелектом. Навіть образ генерального директора YouTube Ніла Мохана було використано у фішинговій атаці, створеній штучним інтелектом, незважаючи на наявність інструментів, що дають змогу користувачам повідомляти про підроблені відео.

Отже, реальність така, що зростання такого контенту й отримання його творцями прибутку зрештою може завдати шкоди репутації та цінності YouTube, не кажучи вже про те, що згенеровані відеоролики здебільшого - це компіляція, плагіат і малохудожні речі, які створені за допомогою ШІ й жодним чином не відображають справжню творчість. Тому не дивно, що компанія хоче розробити чітку політику, яка дасть їй змогу масово блокувати творців контенту, створеного з використанням штучного інтелекту.

Нагадаємо, у червні, на фестивалі Cannes Lions 2025 гендиректор YouTube Ніл Мохан заявив, що впродовж літа до Shorts-відео платформи додадуть Veo 3 — сервіс на базі штучного інтелекту, що генерує напрочуд реалістичні ролики. Розробником цієї моделі ШІ є підрозділ Google DeepMind.

YouTube Shorts є для компанії одним з основних пріоритетів, пише Hollywood Reporter. За словами Мохана, зараз короткі вертикальні відео дають платформі понад 200 мільярдів переглядів на день.

Джерело матеріала
loader