Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення
Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення

Прем’єри, телеперегляд, рейтинги каналів за травень.

«Детектор медіа» продовжує публікувати показники панелі телевимірювань Nielsen, надані департаментом досліджень та аналітики Starlight Media. Пропонуємо вашій увазі огляд результатів телеперегляду українських телеканалів, перелік найпопулярніших програм за загальною комерційною та цільовими аудиторіями, показниками медіагруп, дані перегляду марафону «Єдині новини» та короткі висновки щодо прем’єр і трендів споживання телевізійного контенту. Тижневі й місячні огляди читайте тут.

Весняний телесезон 2025 року виявився напрочуд вдалим. Канали запропонували глядачам велику кількість прем’єр, зокрема цілковито нових історій. Деякі мовники зробили акцент на закупному продукті: переважно поліційних процедуралах, детективах чи кримінальних серіалах. Одним зі сприятливих чинників успішної весни серед іншого стала відсутність відімкнень електроенергії, що дозволило стабілізувати телеперегляд після суттєвих коливань літнього й осіннього сезонів.

Найбільший обсяг прем’єрного контенту серед усіх учасників ринку продемонстрували мовники групи Starlight Media, зміцнивши свої лідерські позиції. Так, канал ICTV2 показав продовження серіалів «Пес Альф» і «Розтин покаже», а також дві успішні новинки: роудмуві «АТП Перевізники» — цілковитий лідер слота, вже продовжений на другий сезон, і ситком «Майор Сковорода». Незмінними складовими ефіру залишаються проєкт «Ранок у великому місті», що з початку року виходить і у понеділок, а також лідер п’ятничного прайму Dizel Show.

Новий канал розвиває лінійку шоу о 20:00, цього сезону презентувавши проєкти «Вік на вік» та «Місто і село». Новим для цього слота також стало гумористичне шоу «VIP Тернопіль». І незмінна класика прайму: «єПитання» з Лесею Нікітюк. Ще одним нововведенням стало реаліті «Мамо, ваш вихід!». Крім цього мовник показав продовження улюбленого ситкому «Будиночок на щастя». А також продовжив знайомити глядачів зі світовими кіноновинками — в ефірі каналу відбулася найбільша кількість телепрем’єр іноземних фільмів.

СТБ також презентував серіальні новинки: «Тілоохоронець», «Слідча», «Кохання та полум’я». Серед уже відомих форматів в ефірі працювали «Сліпа», «Лікарка Ковальчук» і «К.О.Д.». Незмінною частиною кожного сезону каналу залишаються проєкти «МастерШеф» і «Супермама», а цієї весни в ефір повернулися соціальний проєкт «Один за всіх» і реаліті «Звана вечеря».

Тим часом на каналах 1+1 Media та Inter Media Group була відчутна економія прем’єрного контенту: можливо, групи акумулюють сили, щоб із подвійною силою увірватися в осінній сезон? Наприклад, в ефірі каналу ТЕТ, окрім ранкових проєктів «Найкраща оселя» та «Ближче до зірок», відбувся показ нових сезонів ситкому «Ромео і Джульєтта з Черкас» і праймової вікторини «Я люблю Україну» (для порівняння: торік мовник пропонував три комедійні серіали та три великі праймові проєкти, серед яких нове талант-шоу «Україна неймовірних людей»).

Скромним сезон видався і для «2+2». Весною на каналі вийшов один український серіал — чотирисерійний містичний детектив «Злі духи». Натомість глядачі змогли побачити закупні серіали «НульНульНуль», «Ель Чапо», «Гострі картузи», «Доміна». Незмінним проєктом понеділків залишається «Загублений світ» із прем’єрними випусками.

Найбільш активним з-поміж «колег» у групі 1+1 Media був канал «1+1 Україна». Мовник презентував нові українські серіали «Парочка слідчих», «Ключі від правди» та «Материнський інстинкт». Крім того, було запущено цикл закупних детективних серіалів «Жіноча логіка», транслювались американські процедурали «Новобранець» і «Допоможи мені, Тодд». Не обійшлося без свіжих випусків гумористичного шоу «Вечірній квартал», а також нових серій «Учениці мольфара» в офпраймі. В ефірі каналу дебютувала вікторина «Колесо фортуни», вийшли нові сезони вже відомих шоу «Говорить вся країна» та «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна». А ще глядачі могли помітити часткове повернення ТСН — спецвипуски наживо з Берліна та Стамбула.

Канал «Бігуді» продовжив розвивати напрям турецьких мелодрам. За сезон в ефірі стартували три серіали: «Перелітний птах», «Скрізь тільки ти» та «Рецепт кохання».

Канали Inter Media Group не можуть похизуватися великою кількістю новинок. Якщо в осінньому сезоні НТН запрем’єрив два нових українських серіали («Дрон» і «Прикордонники»), то весною вийшла тільки оновлена докудрама «Речдок». Натомість мовник зосередився на американських процедуралах і детективах: «9-1-1», «NCIS. Полювання на вбивць», «Елементарно» тощо.

Телеканал К2 також почав вводити в ефірну сітку закордонні серіали — комедійні «Чому жінки вбивають» і «Розумниця». Ну а К1 продовжує тревел-тематику з відповідним наповненням. Цього сезону додалися два нових проєкти: «Пригоди з Яною Метьолкіною» та «Світ_огляд з Машею Себовою».

Загальний телеперегляд

У травні телеперегляд виявився досить стабільним, тримаючись на рівні квітня (11,4% за комерційною аудиторією віком 18—54 роки, у містах із населенням понад 50 тисяч людей). Торік у травні розпочались екстрені відімкнення електроенергії, що напряму впливало на телеперегляд. Наразі обмежень зі світлом немає, тому цьогорічний tvr% вищий на 11%. Загалом показник телеперегляду в офпраймі (від 06:00 до 18:00) склав 9,7%, а в праймі (18:00—24:00) — вдвічі більше (21,1%). Загальний «малюнок» телеперегляду протягом дня незмінний: найбільше дивляться в години прайму, менше — в години офпрайму. У пікові години телеперегляд сягав 25%.

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 1

Показники медіагруп і каналів

Позиції медіагруп залишаються незмінними: Starlight Media лідирує з часткою 26,85% (зростання 1% проти попереднього місяця); другу сходинку посідає група 1+1 media з часткою 17,19% (зменшення 4%); трійку закриває Inter Media Group з часткою 6,08% (зменшення 9%).

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 2

Частку медіагруп вказано без урахування марафону «Єдині новини»

Склад провідної десятки телеканалів стабільний. Серед першої шістки мовників зростання у травні продемонстрував тільки СТБ (+10% із часткою 9,32%), залишаючись першим. На другому місці — Новий канал (6,47%; зменшення 7%). Третя сходинка — за ICTV2 (6,22%; без змін). Четверте місце — за каналом «2+2» із часткою 4,43% (без змін). Далі — ТЕТ із часткою 3,91% (зменшення 11%). Шосте місце посідає «1+1 Україна» з часткою 3,32% (зменшення 10%). На сьомому перебуває канал НТН (2,92%; зменшення 9%). Восьму сходинку утримує канал «Бігуді» з часткою 2,26% (зменшення 11%), девʼяте місце — «Плюс плюс» із часткою 2,01% (зростання 17%). Останнє місце у десятці — за каналом «Оце» з часткою 1,45% (без змін).

Профіль провідних каналів

У травні канал СТБ наростив частку за більшістю аудиторій, особливо за жінками 4—34 років і чоловіками 18—54. Мовник утримує лідерство за жіночою аудиторією серед українських каналів.

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 3

Новий канал знизив частку за жінками 18—54 років і чоловіками 35—54, водночас наростивши показники за чоловіками 4—34 років і дівчатами 4—17.

ICTV2 мав зростання частки за аудиторією до 35 років. Незначне зниження відбулося за старшою аудиторією 55+ років. Канал зберігає лідерство за чоловічою аудиторією.

«2+2» збільшив частку за жінками 18—34 років і старшими телеглядачами 55+ років, але зменшив за чоловіками 4—34.

У ТЕТ відбулося зниження за більшістю аудиторій, особливо жінками 18+ і чоловіками 35+. Мовник збільшив частку за чоловіками 4—34 років і дівчатами 4—17 років.

Частка каналу «1+1 Україна» зменшилася за більшістю аудиторій, окрім жінок 18—34 років.

НТН також мав зниження частки за більшістю груп, окрім дітей 4—17 років.

Марафон «Єдині новини»

У травні сукупна частка каналів, які транслюють телемарафон «Єдині новини», залишалася стабільною проти попереднього місяця як за широкою аудиторією 18+, 50 тис.+ (частка 6,51%), так і за комерційною аудиторією 18—54, 50 тис.+ (частка 3,33%).

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 4

Тенденція перегляду марафону зберігається: новини привертають увагу значної частини глядачів, які споживають телебачення зранку, через що показники частки вранці доволі високі. Однак найбільша аудиторія «Єдиних новин» дивиться його саме ввечері, у праймі з піком о 20:00.

Головні телепрем’єри місяця

Головною телеподією місяця був щорічний пісенний конкурс«Євробачення», що проводився 13, 15 та 17 травня в Базелі, Швейцарія. Традиційно найвищі показники отримав фінал конкурсу, до якого потрапив і український гурт Ziferblat (rat 2,2%; shr 12,8%; перше місце в слоті). Загалом три трансляції подивилося 380 тис. телеглядачів за аудиторією 4+, 50 тис.+ і понад 800 тис. глядачів за аудиторією 4+, вся країна (оцінно).

Рік у рік інтерес українських телеглядачів до «Євробачення» зменшується: 2023-го частка фіналу конкурсу склала 22,2%; 2024-го — 16,3% (менше на 27%), а цьогоріч показник зменшився на 21%.

Серіали

У травні єдиною серіальною новинкою українського виробництва став комедійний детектив «Майор Сковорода» на ICTV2 (rat 1,11%; shr 4,81%).

В ефір «Бігуді» зайшла чергова турецька мелодрама — «Рецепт кохання» (rat 0,46%; shr 2,52%).

На «1+1 Україна» стартував американський детектив «Новобранець» (rat 0,44%; shr 2,18%), а на «2+2» — кримінальний серіал «Доміна» (rat 0,54%; shr 3,23%).

Документалки та новини

«1+1 Україна» провів два спеціальні ефіри від команди новин ТСН: включення з Берліна з нагоди 80-річчя завершення Другої світової війни (rat 0,23%; shr 1,24%) та зі Стамбула під час переговорів України та Росії (rat 0,74%; shr 3,29%). А в межах програми «Аргумент кіно» відбулася телепремʼєра документальної стрічки «Малевич» (rat 0,06%, shr 0,48%).

Канал ICTV2 показав два документальні фільми: «Морський бій. Епоха дронів» (rat 0,36%; shr 2%) та «Небесні вартові» (rat 0,12%; shr 1,93%).

Телепрем’єри кіно

Новий канал презентував шість іноземних новинок: супергеройський фільм «Мадам Павутина» (rat 1,80%; shr 8,02%), сімейний «Гарольд і магічний олівець» (rat 1,20%; shr 11,44%), жахастики «Ноу» (rat 0,97%; shr 7,93%) та «Ти не будеш на самоті» (rat 0,51%; shr 3,15%), трилер «Перспективна дівчина» (rat 0,50%; shr 4,61%), а також комедію «План на пенсію» (rat 2,08%; shr 8,70%).

В ефірі ICTV2 дебютували два українські повнометражні фільми: «Інший Франко» (rat 0,39%; shr 2,13%) та «БожеВільні» (rat 1,15%; shr 4,32%).

Провідні програми місяця

Рейтинг провідних програм місяця за комерційною аудиторією 18—54, 50 тис.+ знову очолили новинки каналу СТБ: «МастерШеф-15» (rat 3,85%; shr 15,59%), «К.О.Д.» (rat 3,79%; shr 13,84%) і «Супермама» (rat 3,48%; shr 15,85%). Першу пʼятірку закрили фільми: «Ван Хельсінг» на ICTV2 (rat 2,87%; shr 10,8%) та «Месники: війна нескінченності» на Новому каналі (rat 2,78%; shr 11,61%).

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 5

До десятки увійшли серіали СТБ «Черговий лікар» і «Слід», проєкти «Один за всіх» на СТБ і «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна» на «1+1 Україна», а також фільм «Праведник-3. Остання глава» на ICTV2.

Провідні програми. Чоловіча аудиторія

Перелік найпопулярнішого контенту за чоловічою аудиторією очолює кінопоказ: «Ван Хельсінг» (rat 3,77%; shr 14,01%) і «Праведник-3. Остання глава» на ICTV2 (rat 3,18%; shr 12,72%); «Месники: війна нескінченності» на Новому каналі (rat 2,92%, shr 12,3%); «Термінатор-2. Судний день» на «2+2» (rat 2,91%; shr 13,23%) і «Праведник» на ICTV2 (rat 2,85%; shr 11,13%).

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 6

До першої десятки також увійшли проєкти «МастерШеф-15» і «Супермама» на СТБ, серіали «К.О.Д.» на СТБ і «Будиночок на щастя 3» на Новому каналі, західний бойовик «Виконавець» на Новому каналі.

Провідні програми. Жіноча аудиторія

Вісім із десяти провідних програм місяця за жіночою аудиторією — проєкти каналу СТБ. Очолює перелік кулінарне шоу «МастерШеф-15» (rat 4,93%; shr 19%). Далі — серіал «К.О.Д.» (rat 4,82%; shr 15,68%), проєкт «Супермама» (rat 4,27%; shr 17,98%), серіали «Черговий лікар» (rat 3,61%; shr 12,73%) і «Слід» (rat 3,41%; shr 19,62%).

Зростання СТБ та падіння Євробачення. Як дивилися канали в травні та підсумки весняного сезону для українського телебачення - Фото 7

До десятки увійшли й інші проєкти СТБ: «Один за всіх», «Таємниці ДНК», «Сліпа». А ще — «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим. Україна» на «1+1 Україна» та фінал Євробачення на «Суспільне Культура».

Провідні програми. Молодь

Перелік найбільш популярного контенту місяця за аудиторією віком 18—35 років також переважно складає контент каналу СТБ. Так, до першої п’ятірки увійшли «Супермама» (rat 3,78%; shr 22,1%), серіали «Черговий лікар» (rat 3,48%; shr 20,93%) і «К.О.Д.» (rat 3,43%; shr 15,62%), проєкти «Таємниці ДНК» (rat 3,25%; shr 20,34%) і «МастерШеф-15» (rat 3,09%; shr 16,5%).

До десятки також увійшли «Один за всіх», «Слід» і «Агенти справедливості» на СТБ; серіали «Будиночок на щастя 3» на Новому каналі та «Дільничний з ДВРЗ 3» на ICTV2.

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader