Навіщо «Ощадбанку» власний маркетплейс? Бліцінтерв’ю про плани на застосунок SAMO
У середині червня «Ощадбанк» запустив мобільний застосунок SAMO — власний маркетплейс для самовивозу товарів.
Застосунок надсилає сповіщення про статус замовлення та дозволяє оплачувати все онлайн.
Наразі сервіс об’єднує понад 700 локацій по всій країні — серед них як регіональні мережеві заклади й магазини, так і великі гравці ринку.
Зокрема й магазини OKwine та Wine.
Time, а ще мережі АЗК Socar і WOG.
Раніше, у жовтні 2024 року, monobank також запускав власний маркетплейс market by mono.
Вони стартували з ключовими партнерами серед магазинів техніки — Moyo, КТС, Click.
AIN поговорив з Володимиром Москаленком, директором департаменту продуктів та технологій роздрібного бізнесу «Ощадбанку», про плани на проєкт SAMO та цілі, які ставить собі команда.
Скільки користувачів ви плануєте залучити в новий застосунок? І якою бачите свою аудиторію? Ми орієнтуємось на щомісячні завантаження близько 20–25 тисяч, і за рік ми зможемо охопити близько 300 000 активних користувачів.
Наша цільова аудиторія — це молоді, цифрово активні користувачі (18–40 років), які звикли до миттєвих покупок, зручних оплат, і не хочуть витрачати час на черги.
Яким чином ми плануємо аналізувати активність застосунку? По-перше, за активними користувачами та кількістю завантажень у місяць.
По-друге, за обсягом операцій у застосунку (середній чек, кількість транзакцій).
Це головна метрика.
Основна мета створення SAMO — залучення до торговців нового сегмента покупців, які цінують свій час і віддають перевагу онлайн-замовленням та оплатам.
Скільки тривала розробка платформи? Розробка тривала близько двох років.
По-перше, ми провели аналіз ринку та дослідження схожих цифрових платформ у ритейлі.
Зрозуміли, що застосунок SAMO може об’єднати в собі різні сфери бізнесу із самовивозом і мобільною оплатою.
І це стане тією унікальністю, що дозволить конкурувати з іншим цифровими майданчиками.
Наступним етапом була технічна розробка застосунку для Android та iOS та інтеграція з технологічним партнерами.
Банк створив BOX-рішення для бізнес-користувачів (інтегроване касове рішення), що забезпечують швидку та просту технічну інтеграцію з платформою.
Це відкриває можливості для продажів у цифровому просторі інтеграцій.
Наступні наші кроки — співпраця з бізнес-партнерами для створення додаткової цінності SAMO для користувачів, що здійснюють регулярні замовлення та постійний трансакційний потік.
Навіщо загалом такий проєкт «Ощадбанку»? Мета створення застосунку SAMO — це еволюція «Ощадбанку» з класичного банку в цифрову платформу, яка поєднує зручний банкінг і маркетплейс послуг для бізнесу та користувачів.
Для роздрібного бізнесу — універсальне рішення, яке допомагає підвищувати продажі без додаткових витрат на рекламу та логістику.
Для користувачів — можливість економити час і мати зручний сервіс у вигляді доступу до широкої мережі партнерів для вигідних покупок у різних мережах та економити час завдяки відсутності черг.
Його можуть виокремити в окрему державну компанію з можливістю виходу на IPO.

