/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F3a0b8c9e0c9fa4f31816a7328cf888bc.jpg)
Чому провалилася Dragon Age The Veilguard — історія розробки гри від BioWare
Журналіст Джейсон Шраєр опублікував велике розслідування, у якому розповів, чому керівництво Electronic Arts вважає Dragon Age: The Veilguard провальною грою. В основі матеріалу – свідчення понад двох десятків колишніх і теперішніх працівників студії BioWare, інформує 24 Канал.
Зміна курсу
Головною проблемою гри, за словами розробників, стало те, що проєкт спочатку створювався як однокористувацький, потім був перетворений на сервісну мультиплеєрну гру – і зрештою знову повернувся до формату синглу. Такі перебіжки значно ускладнили розробку, підняли витрати й сформували завищені очікування з боку видавця EA.
На старті Dragon Age: The Veilguard зібрала лише 1,5 мільйона гравців, що на 50% нижче прогнозів EA.
Як змінювалася розробка The Veilguard
Розробка нової частини Dragon Age почалася ще 2014 року після релізу Dragon Age: Inquisition. Вона мала кодову назву Joplin. Її курували виконавчий продюсер Марк Дарра та креативний директор серії Майк Лейдлоу.
У жовтні 2017 року, після провалу Mass Effect: Andromeda, керівництво EA вирішило перетворити Joplin на мультиплеєрну гру-сервіс. Лейдлоу покинув BioWare, не погоджуючись із цим рішенням. Студія почала працювати над новим варіантом гри під кодовою назвою Morrison – менш похмурою, з повторюваними квестами для гри з друзями, незнищуваними важливими персонажами та акцентом на кооператив.
Утім, після краху Anthem у 2019 році і внутрішнього прізвиська "Anthem із драконами", проєкт почав викликати сумніви. Пандемія COVID-19 у 2020 році ще більше ускладнила розробку. У грудні того ж року компанію покинули генеральний директор Кейсі Хадсон і Марк Дарра, який на той момент очолював франшизу.
Новий керівник BioWare Ґері МакКей оголосив, що Dragon Age знову стане сингл-грою. Студії дали півтора роки, щоб переробити проєкт і зробити його привабливим для ширшої аудиторії. Команді довелося терміново переписувати сюжет і змінювати ключові механіки.
Недопрацювання, поспіх і конфлікти всередині студії
Через обмежені терміни менеджери пожертвували глибиною сюжету та проробкою ігрового світу. Навіть після перенесення дати релізу, скасувати прийняті рішення було вже неможливо.
Після альфа-тестування 2022 року сторонні тестувальники поскаржилися на відсутність значущих рішень – у відповідь розробники додали вибір, яке місто рятувати від дракона, але не змогли зробити наслідки цього вибору суттєвими в майбутньому.
У 2023 році до команди The Veilguard приєднали фахівців із Mass Effect. Між ними й командою Dragon Age давно існувала напруга через різні підходи до розробки. У підсумку керівники Mass Effect фактично усунули провідних розробників Dragon Age від прийняття ключових рішень, переписали низку сцен і додали нові – зокрема емоційний фінал, який отримав схвальні відгуки. Раніше цим сценам відмовили у фінансуванні.
Також команда Mass Effect наполягала на переписуванні діалогів – їм не сподобався іронічний тон гри, який залишився з етапу розробки як мультиплеєра. Щоб не повторити долю Forspoken, діалоги зробили більш серйозними.
Що далі
Dragon Age: The Veilguard вийшла 31 жовтня 2024 року на PC (Steam, EGS, EA App), PS5, Xbox Series X і S. Попри оптимізм розробників, гравці не оцінили змін, а гра провалилася в продажах не виправдавши очікувань EA.
Нині в BioWare залишилася невелика команда з кількох десятків людей, яка працює над наступною частиною Mass Effect. Проєкт ще перебуває на стадії препродакшену, і дата його виходу поки що невідома.
