/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F419%2F25ca45680f0e31a616309e7915b8e06b.jpg)
ЄС може змінити правила компенсацій за затримки рейсів
У четвер, 5 червня, міністри транспорту країн Європейського Союзу розглянуть можливі зміни до правил компенсації за затримки авіарейсів, поточна система, яка дозволяє пасажирам вимагати компенсацію у разі затримки понад три години, може бути значно переглянута.
Про це пише Euractiv у своєму проєкті "The Capitals", передає "Європейська правда".
Польща, яка нині головує в Раді ЄС, пропонує підвищити мінімальний час затримки, необхідний для компенсації:.
до чотирьох годин для коротких рейсів;.
до шести годин для довгих;.
залишити тригодинний поріг лише для надкоротких маршрутів.
Це означає, що значно менше пасажирів матимуть право на відшкодування.
Польські представники стверджують, що це зменшить кількість скасованих рейсів – дешевший варіант для авіакомпаній порівняно з виплатою компенсацій.
"Пасажири радше прибудуть із затримкою, ніж взагалі не полетять", – зазначив один з дипломатів ЄС.
Втім, Німеччина та Іспанія виступають проти змін і наполягають на збереженні чинного трьохгодинного правила.
Натомість Італія, Ірландія та інші країни, де активно працюють лоукостери, підтримують підвищення порогу.
Також обговорюються зміни у розмірах компенсацій.
Берлін пропонує фіксовану ставку – 300 євро, тоді як польський компроміс передбачає зниження максимальної компенсації з 600 до 500 євро.
Ці зміни можуть мати суттєві наслідки для пасажирів.
У 2024 році лише 65% рейсів в ЄС прибули вчасно, а до 2035 року, за оцінками, кількість затримок може зрости вшестеро.
Нові правила, якщо їх буде ухвалено, суттєво вплинуть на права мандрівників у випадку затримки рейсів.
Наприкінці травня писали, що більшість німців, яким потрібно їздити на роботу, користуються для цього приватними авто – ця цифра з 2020 року майже не знизилася.
А влада Парижа за останні роки запровадила серію стимулів для того, щоб "пересадити" містян на громадський транспорт або велосипеди та зменшити шум і забруднення від автомобільного транспорту.
Зокрема, на окружній Парижа знизили максимальну швидкість до 50 км/год.
Також парижани на референдумі підтримали потрійну плату за паркування позашляховиків.

