На виставці в Бірмінгемі дебютували три cенсаційні електромобілі Renault
Сьогодні, 29 квітня, у Бірмінгемі (Великобританія) стартував міжнародний салон комерційних автомобілів – The Commercial Vehicles 2025. Головною його сенсацією став світовий дебют трьох розвізних електромобілів Renault – Trafic E-Tech, Goelette E-Tech та Estafette E-Tech. Всі вони розроблені молодою компанією Flexis, заснованою Renault, Volvo та CMA CGM. В основі машин лежить скейтборд-платформа.
Це перші машини на архітектурі Software Defined Vehicle (SDV) з автоматичним оновленням від Renault. Відсоток компонентів в інтер’єрі та екстер’єрі, придатних для вторинної переробки, збільшений до 22,5%. Зазначимо, що Renault поставила за мету довести цей показник на своїх машинах до 33% вже до 2030 року. Вперше на електрокарах Renault застосовується 800-вольтна система, що дозволяє зарядити батареї від 15 до 80% ємності менш ніж за 20 хвилин.
Фото та відео Lachezar Apostolov/Facebook
Для всіх трьох моделей батареї пропонуються у двох виконаннях – зі стандартним та збільшеним запасом ходу. У першому випадку використовуються літій-залізо-фосфатні акумулятори, що дозволяють проїхати до 350 км (WLPT, модель Trafic). А в-другому – нікель-марганець-кобальтові, з найбільшою щільністю, що дає можливість збільшити показник автономності ходу до 450 км. Машини можуть підживлювати від батарей різні зовнішні електроприлади (режим Vehicle-to-Load) або віддавати електроенергію назад у мережу (режим Vehicle-to-Grid).
Trafic E-Tech
Trafic E-Tech має заднє розташування електродвигуна, батареї знаходяться під підлогою. Фургон представлен у двох варіантах за довжиною – 4,87 м та 5,27 м, з вантажним відсіком місткістю 5,1 та 5,8 м куб. відповідно. Висота 1,90 м дозволяє безперешкодно заїжджати у стандартний гараж. Цікаво, що габаритна ширина у всіх трьох моделей однакова – 1,92 м.
У дизайні Trafic E-Tech привертає увагу світлодіодна смуга спереду та трисекційне лобове скло. В інтер’єрі використана «трубчаста» панель приладів з двома дисплеями: 10-дюймовим щитком приладів і 12-дюймовим центральним екраном мультимедіа, який для зручності розгорнутий до водія.
Модель Goelette E-Tech
Модель Goelette E-Tech має таку саму кабіну та платформу, що й Trafic E-Tech. Однак машина оснащена посиленими осями, що дозволило збільшити вантажопідйомність до 1,4 т. На шасі можна встановити різні кузовні надбудови – корисним об’ємом до 10 кубометрів. Передбачено й варіант із дворядною кабіною на 6 осіб. Зазначимо, що назва Goelette перейшла від популярної розвізної моделі, яка випускалася Renault з 1956 року.
Estafette E-Tech
Третя новинка – Estafette E-Tech також названа на честь легендарної розвізної машини Estafette, яка в 1959 році справила сенсацію. Автомобіль був передньопривідним, і це при тому, що легкові Renault на той момент мали задні ведучі колеса.
Renault Estafette на вулицях Києва середини 60-х. Світлини з авторського фотоальбому Леоніді Гоголєва «Іномарки 60-х років на вулицях Києва».
Нова Estafette – перша модель Renault, що була розроблена з нуля саме для міських перевезень. І не випадково її висота сягає 2,60 м, що дозволяє всередині кабіни стояти кур’єру зростом до 1,9 м. Довжина машини складає 5,27 м. Корисний обсяг вантажного відсіку вражає – 9,2 м куб. Доступ туди забезпечує ролетні двері в кормі. Для зручності посадки-висадки в кабіну двері зроблені зсувними – рішення, яке перейняли з першої Estafette.
Estafette E-Tech
Всі три розвізні електромобілі – Trafic E-Tech, Goelette E-Tech і Estafette E-Tech – будуть випускатися на заводі Renault в Сандувіллі, паралельно з моделлю Trafic ICE. Вихід новинок на ринок заплановано на 2026 рік.

