Китайський поїзд на магнітній подушці встановив рекорд швидкості
Китайський поїзд на магнітній подушці встановив рекорд швидкості

Китайський поїзд на магнітній подушці встановив рекорд швидкості

Китайський проєкт магнітної підвіски встановив новий світовий рекорд швидкості: експериментальний потяг вагою 1,1 тонни розігнався до 650 км/год лише за 7 секунд.

Випробування відбулося на демонстраційній трасі завдовжки 1 кілометр у лабораторії Дунху, розташованій у провінції Хубей.

Унікальний експеримент використовував спринтерський підхід, що дає змогу досягти екстремальної швидкості на короткій дистанції. Електромагнітна левітація виключає тертя з рейками, залишаючи єдиною перешкодою аеродинамічний опір. Це дало змогу домогтися не тільки рекордного розгону, а й безпечного гальмування — поїзд здатний зупинитися зі швидкості 650 км/год лише за 200 метрів.

За словами Лі Вейчао, голови Центру інновацій високошвидкісних електромагнітних двигунів на магнітній підвісці, це найвища швидкість, яку будь-коли було досягнуто на такій короткій дистанції. Причому рекорд — не межа: вже до кінця цього року плануються випробування на швидкості 800 км/год.

Проєкт демонструє нову стратегію високошвидкісних випробувань: міліметрові датчики, електроніка приводу змінної частоти й аеродинамічний кожух дають змогу вмістити розгін, крейсерський хід і гальмування в межах кілометрової ділянки. Такий компактний полігон дає змогу проводити більше випробувань на день і знизити витрати.

Китай продовжує лідирувати в галузі комерційних маглевів. Крім Шанхайського маршруту зі швидкістю 430 км/год, ведуться роботи над надпровідними системами на 600 км/год і концепціями в низьковакуумних трубах із потенціалом до 1000 км/год.

Цей прогрес поступово скорочує розрив між класичними поїздами, що левітують, і проєктами на кшталт гіперпетлі.

Джерело матеріала
loader
loader