
Експерти розповіли, як американські мита на авто позначаться на цінах в Україні
Автомобільна індустрія готується до серйозних потрясінь через політику нового президента США. Дональд Трамп анонсував запровадження 25% мита на імпорт автомобілів та комплектуючих з Мексики та Китаю. Початково ці зміни мали набути чинності з 4 березня, але згодом їх відклали до 2 квітня.
Як повідомляє Мінфін, є ризик, що подібні обмеження можуть торкнутися й європейських автовиробників. Міжнародні автоконцерни вже прогнозують значне зростання цін на багато моделей та можливі проблеми з постачанням.
"Ці тарифи на імпорт із Канади та Мексики вплинуть на всіх автовиробників. Багато хто очікує, що ціни на деякі моделі автомобілів зростуть на цілих 25% і негативний вплив на ціни та доступність авто відчується практично відразу", – заявив Джон Боцелла, голова Альянсу автомобільних інновацій, який представляє найбільших автовиробників США.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F15a4aecd028314fb2cf3bc6fa5313e72.jpg)
Керівник компанії Autoconsulting Олег Омельницький вважає, що зміни вплинуть на всі світові ринки, включно з українським. За його словами, можливі два сценарії розвитку подій. У першому випадку, автовиробники намагатимуться розпродати надлишки продукції на інших ринках, зокрема в Україні, що може призвести до тимчасового зниження цін. Другий сценарій передбачає глобальне підвищення вартості нових автомобілів, яке торкнеться й українських дилерів.
"Справа не лише у цінах", – наголошує Омельницький. "По суті, може йтися про крах сьогоднішньої конфігурації світового автопрому. Концернам доведеться вибудовувати нову модель виробництва та логістики, на якомусь етапі можливий перегляд модельного ряду, і навіть відмова від випуску певних лінійок авто".
Нові мита становлять особливу загрозу для налагодженої десятиліттями системи виробництва автомобілів у Північній Америці. США, Мексика та Канада працюють у рамках вільної економічної зони, де запчастини та готові авто постачалися без мит. Багато міжнародних виробників відкрили заводи в Мексиці та Канаді спеціально для постачання продукції на ринок США.
"Поза складальними заводами виробляють все — від металу, гуми та скла до автокрісел та електроніки. Часто це крос-платформна співпраця між концернами, спільні розробки тощо", – пояснює голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький. За даними S&P Global Mobility, Мексика експортує до США близько 87% усіх запчастин, що виробляються в країні.
Ситуація ускладнюється тим, що неможливо швидко перебудувати автомобільне виробництво та ланцюжки поставок. За словами експертів, на побудову нової моделі роботи, яка враховуватиме високі мита в США, можуть піти роки.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F544388af201b476a16ea3b8d97dd7733.jpg)
Щодо українського ринку, керівник PR-департаменту компанії "Нісан Україна" Володимир Іванов повідомив, що вони не продають в Україні автомобілі з американських заводів, тому теоретично ціни в їхніх салонах не повинні змінитися. Проте до України постачаються окремі моделі BMW, які виробляються у США – Х5 та Х7. За ними можливі затримки з імпортом або зміна цін.
Омельницький не виключає, що деякі автовиробники можуть опинитися у вкрай складному становищі на всіх ринках. "Скажімо, Volkswagen, у якого не найкращим чином йдуть справи в Європі та Китаї, зазнавши краху ще й на ринку США, ризикує остаточно втратити колишню велич. Не виключено, що буде оптимізація модельного ряду, аж до припинення виробництва. Це стосується багатьох компаній, не факт, що ринком не прокотиться хвиля банкрутств", – зазначає експерт.
На думку фахівців, у короткостроковій перспективі українські водії можуть навіть отримати можливість купити авто зі знижками, якщо виробники намагатимуться позбутися надлишків, які не зможуть продати у США. Проте в довгостроковій перспективі ціни на нові авто в Україні можуть зрости на 5-7%.
Щодо вторинного ринку, експерти не виключають, що в Україні можуть подорожчати вживані авто зі США, але цей сегмент досить специфічний, тому значних змін може й не бути. Більший вплив на український авторинок матиме скасування пільг на імпорт електрокарів з 1 січня 2026 року, яке призведе до подорожчання електромобілів щонайменше на 20-30%.
Також нагадаємо про американські "улюбленці" українських водіїв: які авто купують частіше.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F107%2F3d0745c93dcf9fb1c9942407b7f22e2b.jpg)
Peugeot, Citroen, Opel, Jeep та DS: українцям пропонують понад 12 новинок
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fe053f3b111cbb828313af465382e4977.jpg)
Новий дорожній знак із зеленою окантовкою та цифрами на білому тлі: що означає для водіїв

Водії можуть втратити права та авто через одне налаштування на GPS-навігаторі

Американці спалюють масківські автомобілі Tesla

Автомобіль Audi RS3 2025 розрахований на більший бюджет, але пропонує більше вражень за свою вартість

Найновіший Audi SQ9 готується викликати BMW X7 та Mercedes GLS
