/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fd3aa7719696596aa3802235cb724abe0.jpg)
Тест-драйв MG4 Xpower: великі амбіції
Нескромність цього електричного хетчбека робить MG4 Xpower цікавим варіантом для розгляду, а свіженька топова комплектація додає гостроти до практичності.
Повільно їздити на автівці, яка здатна за 3,8 секунди розігнатись до 100 км/год дуже важко. Здається цей Xpower швидше за Volkswagen ID.4 GTX і навіть за Audi E-Tron. І навіщо такому компактному хетчбеку стільки спритності? Ця думка не полишає весь час, поки спілкуєшся з MG4 Xpower. Потужність в 435 к.с., два електродвигуни, крутний момент 600 Нм — це скоріше показники спорткара або могутнього позашляховика. Тільки в цьому «підігрітому» хетчбеку немає ані першого, ані другого.
Насправді це навіть не заряджена версія, а лише особлива топова комплектація звичайного електричного MG 4, який вже багато шуму наробив на ринку Європи та України. Британсько-китайський хетч за продажами тримається поряд з VW ID3 та ID4, і значно випереджає BMW iX1 та інших європейців. І не в останню чергу завдяки поєднанню приємної ціни в сукупності з практичністю, економічністю та цікавим дизайном. Гадаю поява повнопривідної «кулі» повинна була додати «перцю», підштовхнути продажі та принудити виробників вивалити на ринок «заряджені» версії. Але це тільки якщо такий формат виявився б затребуваним і сподобався споживачам.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F083fc7892788b91e5389e6b89eb02210.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3bf538399ca23393f5dfed1a10463305.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F754a99da51368222684771ca3ed45b44.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F107a58664e78222adf4675dbe7365444.jpg)
Цікаво, що ім’я Xpower не нове для MG і його дістали з надр історії. Ми могли його зустрічати у 2003-2008 роках — це було спортивне купе MG XPower SV, яке стало відповіддю на появу спорткара TVR T350C від іншого британського бренду. XPower SV побудували на базі De Tomaso Biguá (Qvale Mangusta) і трансформували в нішевого конкурента Porsche 911. Під капотом був V8 об’ємом 4601 см³ та потужністю 320 к.с. від Ford Modular. Максимальна швидкість складала 265 км/год, а розгін до 100 км/год купе долало за 5,4 секунди.
Сучасний MG Xpower, втратив всі свої преференції разом з гуркотом V8 під капотом, але запропонував нові рекордні показники потужності та динаміки. Розгін став тихим та швидшим на дві секунди, ніж в моноприводній версії, а максимальну швидкість піднято зі 140 км/год до 200 км/год. І тільки ім’я залишилось на згадку про минулі часи.
Зміст
- 1 Друге життя Xpower
- 2 Декілька свіжих рис
- 3 Вдавана скромність
- 4 Висновки та позиціювання
- 5 Технічні характеристики MG4 Xpower
Друге життя Xpower
Дивно, але і в поведінці він не нагадує пращура, на жаль. Наш MG4 Xpower оснащено двома електродвигунами PMSM потужністю 204 к.с. (передній) та 231 к.с. (задній). Здебільшого продуктивний саме задній двигун, а передній підключається за необхідністю. Тож, якщо увімкнути режим Eco, то рухатись ви будете виключно на задньому приводі, поки не вдавите акселератор глибше.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F6a80705f663fb6d8c0a2d31622af2093.jpg)
Задній двигун має електронний диференціал, а інтелектуальне керування розподіляє крутний момент між усіма чотирма колесами. Плюс в цій версії встановили більш жорсткі стабілізатори поперечної стійкості, амортизатори стали більш пружними, зробили дискові гальма (345 мм) з усіх боків вентильованими. Загалом жорсткість підвіски збільшилась на 25%. Що виправдовує такий стрибок ціни з $24 000 до $35 000.
А газувати тут дуже хочеться, адже такий запас спритності пробуджує азарт, як мінімум, під час старту на світлофорах. І тут вам мало знайдеться рівних, тож з радістю залишайте позаду BMW, Audi або навіть Porsche. Головне не забуватись і встигати скинутись до перевищення швидкісного режиму. І так, інші електромобілі точно за вами не стигнуть, бо зараз на ринку мало тих, хто може виїхати «сотню» менше ніж за 3,5 секунди, а тих, хто може ви точно помітите: це Porsche Taycan Turbo S (2,8 с), Tesla Model S Plaid (2,1 с), Audi RS e-tron GT (3,3 с) або NIO ET7 (3,9 с).
Непогано лякати потужним стартом і пасажирів, нирки яких буде вдавлювати в крісло під час розгону і здаватиметься, що серце вистрибнуло в багажне відділення. Тільки в цей момент ще й смартфон вилетить слідом з бездротової зарядки в центрі, бо жодних обмежень там не передбачено, добре, що впаде він тільки після гальмування, тож встигне долетіти до заднього дивану.
Однак швидка їзда на MG4 Xpower протипоказана тим, хто не дуже знається на екстремальному водінні. Налаштування трохи підкачали. Електричка плаває на дорозі і її доводиться ловити та спрямовувати вже після досягнення 120 км/год. Аеродинаміка, коротка база в парі з кліренсом в 150 мм, відсутність адаптивної підвіски, чітких налаштувань керма робить небезпечним будь-які спроби імітувати спортивну їзду чи триматись курсу під час маневрів. Режим Sport хоч і додає керму гостроти, а акселератор більше чутливості, тільки все одно цього не вистачає щоб тримати зчеплення з дорогою та повний контроль над машиною.
Для тих, хто хоч трохи розуміється на “заряжених” моделях цей хетч точно не потрапить в рейтинг. Навіть в звичайному VW Golf керування більш чітке та приємне поряд з MG4, вже не кажучи про Golf GTI. Здається, що задумка була цікава, але не доведена до досконалості. З корисного тут може тільки повний привід та режим Snow, що буде допомагати втримати машину на слизькій дорозі. А допомога з таким крутним моментом точно потрібна. Бо з цією шаленою потужністю можна закопатись швидше ніж встигнути зробити вдих.
Неймовірно, але є тут режим трекової їзди, який дозволяє визначати швидкість кола. Також доступний і «Лаунч контроль» для швидкого старту, коли автівка мобілізує всі ресурси аби надати максимальну потужність миттєво.
Так, MG4 Xpower здатний їхати весело, хоч і не довго в такому темпі. За даними виробника хетчбек повинен проїжджати 385 км на одній зарядці. При моїх веселих стартах витрата енергії складала більше ніж 22 кВт*год, але середній показник падав до 18,7 кВт під час рівномірної їзди. Це непогані цифри, як на такий потужний електромобіль з вагою в 1,8 тонни. Тож одного заряду вам точно вистачить на 320 км, а в економному режимі на всі 350 км. Не останню роль в таких показниках відіграє і тепловий насос, який бере на себе відповідальність за клімат в салоні. Тож навіть при скрутних показниках залишку кілометрів можна розслабитись та насолоджуватись комфортом, зосереджуючись лише на манері їзди.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc476a7d2c8075e4d33dd0cdeff8e24c4.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F97e7e124d574dd1b34f89a44aee1bb6d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3f2414d74505575ff91c55801ed32302.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F19f31e6d505b49e21056af875c708f09.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa92909543017a2dd8cf27f688e2e087c.jpg)
Батарейка в 64 кВт/год представляє собою літій-нікель-марганцево-кобальтовий блок (NMC), який має рідинне охолодження та попередній підігрів в холодну пору року. До того ж це одна з найтонших батарей — до 110 мм, що дозволила зберегти максимально простір в салоні та в багажному відділенні.
Все. На цьому різниця між комплектаціями закінчується і в усьому іншому Xpower поводить себе, як звичайний електричний хетчбек. Все так само працює MG Pilot з доволі різкою поведінкою керма під час утримання в смузі руху та в режимі адаптивного круїз-контролю, але м’якими мелодійними попередженнями. Непогано електричка тримає курс та відстежує навколишню обстановку. В цьому MG виявляються одними з найкращих. Тільки б ще й камери заднього огляду встановили кращої якості, адже це не така дорога опція і в Marvel R у них з цим все набагато краще.
Декілька свіжих рис
В MG 4 Xpower мало що взагалі натякає на спритність. Ну може тільки помаранчеві супорти виділяються та специфічний матовий зелений колір Hunter Green, що залишиться особливим тільки для нашого тестового авто, бо більше таких не буде. Його було створено саме для цієї версії. Сподіваюсь він залишиться в доступі хоча б в якості опції, бо виглядає хетч в зеленому неймовірно стильно.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F45b613718a6ccc03af5fe6f6a4e75b45.jpg)
Чому супорти помаранчеві? Знайшла кілька пояснень цього. По-перше, китайці могли просто позичити ідею в таких іменитих виробників спорткарів, як Lamborghini та McLaren. По-друге, помаранчевий в Китаї символізує енергію, амбіції та процвітання ну і плюс нестандартно виділяє електромобілі серед інших. А може все разом. В будь-якому випадку це точно привертає увагу.
Здається, мені вже потрапляли раніше на очі такі стильні MG ще в перший захід бренду на ринок України десь у 2010-му. Тоді це був MG 3 Cross. Він вражає і досі, хоча минуло більше ніж десять років. А ця «четвірка» має хитрий прищур косооких фар, звужений передок, стрімкий профіль, важку корму, яку прикрасили виліпленими з різних форм імітаціями спойлерів. Відчувається, що дизайнери попрацювали добре, хоча іноді здається трохи загрались в футуристичність.
Може спойлери все ж таки і відіграють свою роль в прижимній силі, хоча в нашому випадку це скоріше елементи дизайну та аеродинаміки. Якщо верхній ще віддалено нагадує спойлер, хоч і має вигадливу форму, то центральна висунута частина зроблена зі скла та чорного пластику і прикрашена орнаментом з діодних смуг, що поєднують задні ліхтарі та ввечері створюють неповторну підсвітку.
Доповнює стрімкий образ чорна спідниця кузова з пластику та декоративні елементи. Плюс двоколірне забарвлення, коли чорним пластиком виділено лише деталі та стійки. Хетч виглядає меншим, ніж є насправді саме завдяки такому поєднанню. А виділити топовий двомоторний Xpower серед інших версій можна не тільки помаранчевими супортами, але і за зміненими 18-дюймовими дисками, а також шильдиком позаду.
Вдавана скромність
В салоні ще менше натяків на те, що MG 4 Xpower дійсно потужний спринтер. Точніше жодних, окрім червоної прострочки та накладок на педалі. А ось про топову комплектацію каже алькантара, в якості вставок на кріслах, консолі та дверних картах. Все інше те ж саме: сенсорний екран в центрі на 10, 25 дюймів, де знаходиться більшість налаштувань, цифрова приладова панель на 7 дюймів з єдиним виглядом, але вибором інформації з бортового комп’ютера.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa8056471c654c1b66e190050fc3b93a1.jpg)
Підключення смартфона до системи Apple CarPlay та Android Auto дротове. Зарядка ж для телефону бездротова в центрі на випнуттій зоні, а ось під нею здається дизайнери щось наплутали: бо виходи для гаджетів настільки скрито, що доведеться майже лягти на підлогу, щоб підключити туди щось. А підсклянники поряд з ними взагалі роблять користування і тим, і іншим не зручним та досить дратуючим. Просто б поміняли місцями центральний простір для зберігання та підсклянники і все було б досконально.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2673c0babd7fc0c3959f801f14db3ae9.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F185c5ac1e433edd4e384a07acd310832.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4ecc9ad9492143019e6872a2b3d8b018.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F27fef2cc43f052a9e9d72e42b8ad4cfd.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9586340023ab136bbd2c853c23a78db2.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9754d3edbf7376d264081b7a1d360882.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc4f1e265979d2580e28a0464b9e9bb64.jpg)
Досконалості заважають і глюки самої медіасистеми. За тиждень тест-драйву підключити смартфон повноцінно так і не вдалось. То він не бачить його, то втрачає з’єднання. Заміна кабелю ненадовго допомогла, тож зайвий раз відключати смартфон не варто.
Здається фішкою буде безключовий доступ до авто та безконтактний запуск двигуна. Майже Volvo, тільки б працювало так само, але ні. Замикати автівку необхідно, щоб вона вимкнулась, на відміну від Volvo, а швидкість рухів «впригнув та поїхав» не завжди вдається: машина явно не завжди хоче одразу рушити і ще думає чи варто дозволяти вам вмикати передачу. Тож доводиться декілька разів натискати гальма, щоб вона тебе нарешті зрозуміла, а також не забувати пристібатись.
Всі ці недоліки забуваєш, коли озираєшся. Архітектура розроблена круто. Дуже багато повітря та велика зона оглядовості. Простір наче зачарували настільки тут його багато. Крісла мають широкі налаштування, вмоститись дуже легко, а попереду ноги можна навіть витягнути. Переднє торпедо трохи піднято, а по салону багато дрібних кишень та ніш для зберігання. Позаду залишили максимально можливий простір для ніг та голови пасажирів і наче б то нічого не заважає. Є тут і виводи для зарядки. І взагалі в MG4 є вбудований інвертор, який дозволяє заряджати будь-які гаджети.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3337afa8ac5883cbba9e4f18b749f426.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F41006df84a4f7503c69e6e189d30b007.jpg)
Багажник пропонує 363 літри, що далеко не найкращий показник серед конкурентів, в тому ж VW iD3 — 385 літрів. Якщо ж скласти крісла можна отримати 1177 літрів. Під підлогою є додатковий простір для невеликих інструментів. А ось запасного колеса тут вже не буде, як і в багатьох інших електромобілях. І попереду буде лише місце для агрегатів і жодного простору для зберігання.
Тільки не забувайте, що цей електромобіль може навіть слугувати чарджером для будинку і віддавати енергію в мережу. Цікава функція, правда підтримувати можна буде лише роботу світла та гаджетів, проте вистачить ненадовго. Однак така можливість вже плюс.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe93eb190da6cdf4c75e854a825ccf276.jpg)
Зарядка MG4 Xpower ніяких особливостей теж не має. Він здатен поповнювати енергію з потужністю до 140 кВт, що доведе заряд з 10 до 80% за 35 хвилин. На наших станціях з потужністю 50-100 кВт доведеться витрачати десь годину. Від Type 2 потужністю 11 кВт хетчбек зарядиться за 6 годин. Якщо ж заряджати машину від звичайної мережі, то це займає близько 20-24 годин. І коли ти маєш приватний будинок, доведеться майже постійно тримати авто на подовжувачі. Хоч і в сумі це буде дешевше ніж користуватись станціями чи платити за бензин.
Висновки та позиціювання
Весь час тест-драйву мене цікавило питання на кого ж орієнтується виробник, випустивши цього спринтера на волю? Хто може бути його цільовою аудиторією? Міленіали? Навряд чи їх зацікавить можливість передавити на акселератор та втратити 20 км запасу ходу. Вони скоріше оберуть більш спокійні версії того ж MG4 з пробігом майже 435 км та вартістю на $10 тис. менше.
Тож Xpower орієнтується на більш молодіжну аудиторію, яка любить вражати однолітків ефектною зовнішністю та приттю. Купуєш електричку за $35 тисяч і розповідаєш, що твій електромобіль їде швидше за Tesla та навіть базові версії Porsche 911.
І це у випадку, якщо не сподобається Volvo EX30, який має схожі характеристики та розміри, однак більш досконалий у керуванні та в роботі всіх систем. Хоча в топовій комплектації буде на пару тисяч доларів дорожче. Не відстане і Tesla Model 3, яку обирають частіше, однак там і прайс буде вдвічі більший. Якщо озирнутись на VW ID3, то на нашому ринку це виключно китайські версії, вибір яких більш схожий на гру в рулетку: якщо пощастить, то отримаєш непоганий електромобіль, а якщо ні — неоціненний досвід спілкування з китайським автопромом.
Однак і MG теж має китайске коріння, скажете ви, тільки підкріплене ореолом британського бренду та офіційним сервісом від «Віннер Автомотів» з гарантією на 7 років або 150 тис. км. Це не робить його більш європеїзованим, але додає трохи впевненості. Тим паче, що бренд вже має гідні відгуки в Європі та у нас, а електрички у них завжди виходили краще.
Тож MG4 Xpower — зручний, економний автомобіль, який легко заряджається з понеділка по п’ятницю, а також викликає посмішку та насолоду під час водіння у вихідні.
ПЛЮСИ: динаміка, дизайн, стильний інтер’єр, простір в салоні.
МІНУСИ: шумоізоляція, керування, курсова стійкість, відгук медіасистеми.
Технічні характеристики MG4 Xpower
Кузов, тип | Хетчбек |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4287/1836/1516 |
Колісна база, мм | 2705 |
Заявлений кліренс, мм/завантажений | 160 |
Об’єм багажника, л. | 363/1177 |
Споряджена маса, кг | 1803 |
Ємність батареї, кВт*год | 64 |
Потужність, к.с. | 435 |
Максим. крутний момент, Нм | 600 |
Запас ходу, км | 385 |
Тип приводу | Повний |
Підвіска | Незал./незал. |
Трансмісія | Одноступенева автоматична |
Динаміка 0-100, с | 3,8 |
Максимальна швидкість, км/год | 200 |
Споживання енергії, кВт*год/100 км | 18,7 |
Вартість стартова, грн | 995 585 |
Вартість тестового авто, грн | 1 450 425 |
Конкуренти | VW iD3 |
Tesla Model 3 | |
Polstar 2 | |
Jaguar I-Pace | |
BMW iX3 | |
Volvo EX30 |

