В Україні права споживачів регулюються відповідним законодавством. Іноді під час відвідування кафе та ресторанів українці можуть стикатися з недотриманням правил обслуговування або неякісними стравами. У Держпродспоживслужбі розповіли, які права мають відвідувачі кафе та ресторанів.
У Держпродспоживслужбі пояснили, що існують Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, які є обов’язковими до виконання.
«Зокрема, меню ресторанного закладу має містити перелік страв кулінарних, борошняних кондитерських, булочних виробів та напоїв власного виробництва, вихід і ціна однієї порції», – йдеться у повідомленні.
Так, споживачі мають право:
- ознайомитися з меню, прейскурантами алкогольних і безалкогольних напоїв, кондитерських виробів, фруктів, додаткових послуг, що надаються, до початку обслуговування.
- перевірити об'єм, вагу та ціну продукції, що підлягає продажу (послуги, що надається), відповідність її якості вимогам нормативно-правових актів.
У Держпродспоживслужбі наголосили, що при виявленні недоліків в якості продукції та наданні послуг, недоважування або обрахунку суб'єкти господарської діяльності на вибір споживача зобов'язані:
- безкоштовно усунути виявлені недоліки;
- зменшити розмір оплати за продукцію або послугу;
- замінити на аналогічну продукцію належної якості або вдруге надати послугу;
- повністю відшкодувати витрати споживача, пов'язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.
Також у закладах ресторанного господарства забороняється встановлювати мінімум вартості замовлення й пропонувати споживачу обов'язковий асортимент продукції.
Раніше ми писали, як подати скаргу на заклад громадського харчування або роздрібної торгівлі.