/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F803da33955c8c2e49fa9561e3e1f43e2.jpg)
Крах Nikola: «Tesla серед вантажівок» вартістю $27 млрд збанкротувала
Компанія Nikola офіційно подала заяву про банкрутство та планує розпродати свої активи. Це ще одна жертва нестабільного ринку електромобілів, де стартапи зіштовхуються з низьким попитом, фінансовими труднощами та швидким витрачанням коштів.
Nikola пройшла складний шлях, що включав численні зміни керівництва, падіння акцій та звинувачення з боку біржових спекулянтів.
«Як і багато інших компаній у галузі електромобілів, ми зіткнулися з ринковими та макроекономічними викликами, які ускладнили нашу роботу.
Попри всі наші зусилля, нам не вдалося подолати ці труднощі», – заявив генеральний директор Nikola Стів Гірскі.
Nikola починала як виробник батарейних вантажівок, але пізніше змістила фокус на водневі електровантажівки. Компанія заявила, що розпродає активи, щоб максимізувати вартість та організувати впорядковане закриття. Деякі сервісні центри та водневі заправки працюватимуть до кінця березня.
Nikola базується у Фініксі, штат Арізона, і поставила перший автомобіль лише у грудні 2021 року. У 2023 році серія пожеж у її електровантажівках призвела до відкликання всіх автомобілів, що підірвало довіру споживачів.
У 2024 році компанія активніше випускала водневі вантажівки, але кожен проданий автомобіль приносив сотні тисяч доларів збитків. Високі кредитні ставки відлякували потенційних покупців, і операторам автопарків було важко перейти на електровантажівки. Завод Nikola у Куліджі, штат Арізона, мав можливість випускати 2400 вантажівок на рік.
Компанія збанкрутувала, маючи від $500 млн до $1 млрд активів та від $1 млрд до $10 млрд боргів. На кінець вересня грошові резерви впали до $198,3 млн, порівняно з $464,7 млн наприкінці 2023 року. Коли Nikola подала заяву про банкрутство, у неї залишалося лише $47 млн.
В середу акції Nikola впали на 38%, знизивши ринкову капіталізацію до менше ніж $50 млн. Для порівняння, у 2020 році компанія оцінювалася у $27 млрд – більше, ніж Ford. Акції компанії неодноразово опускалися нижче $1, і у 2023 році їй довелося провести зворотний спліт (зменшення кількості акцій в обігу шляхом консолідації), щоб відповідати біржовим вимогам Nasdaq.
Після виходу на біржу у 2020 році компанія стала жертвою скандального звіту інвестфонду Hindenburg, який звинуватив її у шахрайстві. Nikola заперечувала ці звинувачення, але її засновник та тодішній CEO Тревор Мілтон у 2022 році був засуджений за шахрайство й отримав чотири роки ув’язнення.
Nikola стала черговою компанією, яка не витримала жорсткої конкуренції та фінансових труднощів на ринку електромобілів. Високі витрати, низький попит та технічні проблеми призвели до краху, і тепер вона намагається продати свої активи, щоб мінімізувати втрати.
Багато компаній, які вийшли на біржу під час пандемії з гучними обіцянками змінити ринок електромобілів, також не змогли вижити. Такі бренди, як Fisker, Proterra та Lordstown Motors, також оголосили про банкрутство через високі відсоткові ставки та зменшення фінансування.
Навіть Tesla під керівництвом Ілона Маска зазнала першого падіння продажів у 2024 році.
Джерело: reuters
