Минулого року в Україні імпорт високоактивного бензину А-98/100 збільшився. Експерти назвали найбільшого продавця
Минулого року в Україні імпорт високоактивного бензину А-98/100 збільшився. Експерти назвали найбільшого продавця

Минулого року в Україні імпорт високоактивного бензину А-98/100 збільшився. Експерти назвали найбільшого продавця

Минулого року в Україні імпорт високоактивного бензину А-98/100 збільшився. Експерти назвали найбільшого продавця

Трійка лідерів лишається незмінною вже кілька років.

В Україні 2024 року на 30% збільшився імпорт високоактивного бензину А-98/100 (36,4 тис. т). При чому імпорт збільшили всі провідні постачальники, пишуть Сергій Куюн та Наталія Курган у статті «Бензинова незалежність: як будувалася та скільки коштує?».

Лідером лишається UPG, на рахунку якої 63% загального обсягу імпорту, що становить 23 тис. т. Це на 21% більше, ніж було позаминулого року. Майже весь обсяг палива мережа привезла з Німеччини. UPG утримує найбільшу мережу з продажу А-100 — понад 70 АЗК. Далі йде WOG — 56 АЗК, та KLO — 29, зазначили автори.

Загалом незмінними лідерами протягом останніх двох років лишаються ОККО, WOG і UPG. І разом вони імпортували 62% загальних обсягів бензину.

«Найбільший продавець бензину в країні — мережа ОККО — зміцнювала диверсифіковану структуру постачання за всіма напрямками. Польща, Литва, Румунія, Німеччина — збільшення імпорту з цих джерел замінило екстрене постачання Греції 2023 року», – йдеться у статті.

WOG, як зазначили Куюн та Курган, традиційно рухався тими ж напрямками. Компанія відмовилась від бензину з Греції на користь заводів «Орлену» та почала імпорт із Німеччини. За словами авторів, відрізняється ця мережа тим, що поступово відходить від румунського OMV Petrom. Останній за даними джерел в компанії, став найдорожчим у кошику WOG.

Своєю чергою UPG зросла за рік на 34% переважно завдяки стабільним оптовим продажам. Основною для мережі стала майже повна зміна логістики. Зокрема, пальне почали возити залізницею після того, як у листопаді 2023-го бензовози компанії, що забезпечували 100% імпорту мережі, застрягли на кордоні через страйк польських аграріїв.

«Зростання імпорту бензину компанією «АМІК Україна» на 72% пов’язане насамперед із переходом на прямі контракти з виробниками, тоді як роком раніше мережа купляла великі обсяги в інших імпортерів. Але напрямки лишились попередні — Румунія й Литва. Вперше з 2021 року до п’ятірки найбільших імпортерів бензину потрапив стовідсотковий оптовик – УНТК, яка за рік наростила закупівлю бензину на 71% (до 26,8 тис. т)», – додали автори.

Сьогодні Німеччина посіла четверте місце за імпортом в Україну бензину, хоча ще 2021 року така перспектива здавалася фантастичною. При чому цього року позиції німців у цьому контексті мають всі шанси стати ще міцнішими.

Джерело матеріала
loader