/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F422%2Fb6573639c97f899c5ec497c9a693ae7e.jpg)
24 українські компанії презентували органічну продукцію в Німеччині
11–14 лютого 2025 року в німецькому Нюрнберзі відбулася найбільша міжнародна виставка органічних продуктів — BIOFACH 2025, яка є місцем зустрічі учасників виробничо-збутових ланцюгів органічної продукції з усього світу. Цьогоріч на виставку завітало близько 35 000+ відвідувачів зі 128 країн. Про це повідомляє Мінагрополітики, пише agronews.ua.
Україна була представлена Національним павільйоном площею 180 м2, у межах якого експортний потенціал органічного сектору розкрили 24 компанії:
Експоненти презентували такі органічні продукти: ягоди, фрукти, молочні продукти, горіхи, мед та продукти бджільництва, шоколад, крупи, зернові та бобові, соки та джеми, фруктові рулети, пастилу, чипси, овочеві й фруктові порошки, дитяче харчування, перекуси та сніданки, лікарські трави, олію, макуху та інші продукти.
«Присутність України на виставці — це потужний сигнал для світу, що навіть у критичних умовах органічний бізнес здатний не тільки вистояти, а й знаходити нові способи для розвитку, що відображає гасло виставки цього року “Так, ми робимо!”», — Марко Кройхі, менеджер програм Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO).
«Уже понад 10 років українські виробники органічної продукції успішно беруть участь у виставці Biofach. Гідно представляють нашу державу, оскільки виробляють продукцію відповідно до всіх вимог, стандартів, показників якості. Продукція вся сертифікована згідно з вимогами законодавства у сфері органічного виробництва. І що важливо — Національний павільйон України показує наше об’єднання та згуртованість. Усі відвідувачі павільйону позитивно відгукувалися про сам павільйон, про компанії та про різноманітність представленої органічної продукції. А також про нашу стійкість і готовність навіть у цей складний період війни далі працювати, створювати продукцію з доданою вартістю. Основне — бути одним із ТОП-5 найбільших постачальників органічної продукції в Європейський Союз», — наголосив перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький.
BIOFACH 2025 став ефективним майданчиком для демонстрації української органічної продукції міжнародній спільноті, популяризації органічного сектору України та налагодження нових партнерств.
Національний павільйон України відвідало понад 670 іноземних покупців та дистрибʼюторів з Німеччини, Італії, Іспанії, США, Канади, Бельгії, Чехії, Австрії, Китаю, Румунії, Франції, Великої Британії, Нідерландів, Словаччини, Греції, Марокко, а також скандинавських і балтійських країн. Експоненти провели понад 550 B2B-зустрічей, установили цінні контакти для майбутньої співпраці та ознайомилися з актуальними трендами органічного виробництва.
Окрім того, українські компанії узгодили декілька контрактів на постачання соняшнику, пшениці, гороху, проса до Нідерландів, Чехії, Швейцарії та Німеччини.
«Для України надважливо будувати бренд країни-виробника якісної органічної продукції, щоб покупець у всьому світі не тільки довіряв нашим продуктам, а й вибрав саме наші серед безлічі інших. Участь у великих торговельних міжнародних виставках саме на колективних стендах — один з елементів у побудові довіри до нас як до країни-виробника», — підкреслила Ірина Кухтіна, президентка Асоціації «Ягідництво України».
Окрім активної роботи на Національному павільйоні, органічний сектор України був представлений у програмі Конгресу BIOFACH 2025, який цьогоріч проходив під гаслом «Так, ми робимо!» і став головною міжнародною платформою для обговорення поточного розвитку органічного ринку та тенденцій.
За останніми даними Міністерства аграрної політики та продовольства України експорт органічної продукції займає значну частку на українському органічному ринку. У 2023 році Україна експортувала до 29 країн світу близько 198 000 тонн органічної продукції на суму 141 млн дол. США й посіла пʼяте місце зі 125 країн за обсягами експортованої органічної агропродовольчої продукції до ЄС (173 720 тонн). До ТОП-3 експортованих органічних продуктів з України увійшли: кукурудза, соя та макуха соняшникова.

