![Заборона на керування авто: у якому віці доведеться залишити кермо](https://thumbor.my.ua/P1awtvW01GKrkSSUBQ6nRFdvlRo=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fffe460fc7df14ad086b7bb723d3d2762.jpg)
Заборона на керування авто: у якому віці доведеться залишити кермо
В Україні готуються суттєві зміни у сфері безпеки дорожнього руху, пов'язані з віковими обмеженнями для водіїв. Ініціатива обумовлена природними віковими змінами, що впливають на здатність керувати транспортним засобом - від зниження швидкості реакції до погіршення зору та когнітивних функцій.
Статистичні дані демонструють підвищений ризик аварійності серед літніх водіїв через уповільнену реакцію та помилки в оцінці дорожньої обстановки. Особливо актуальна ця проблема в країнах Європи з високою часткою старіючого населення.
Європейські фахівці пропонують різні підходи до вирішення проблеми. Лікар Інгрід Деншель виступає за індивідуальний підхід з урахуванням фізичного та психологічного стану водія. Експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн вважає необхідним введення обов'язкових перевірок після 75 років. Психолог Катя Шляйніц відзначає важливість врахування водійського досвіду поряд з регулярним контролем здоров'я.
![Водії в Україні](https://thumbor.my.ua/T9YxazCwneISbyJnXWNnkIVBsU8=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F50c89105ac1c5cde8b185fa1ca222591.jpg)
У Євросоюзі розробляється нова система перевірок для водіїв старше 65 років, що включає регулярне тестування когнітивних здібностей. Деякі країни розглядають можливість щорічних перевірок по досягненні певного віку.
В Україні це питання винесено на законодавчий рівень. Законопроект №8082, що знаходиться на розгляді Верховної Ради, передбачає додаткові вимоги для водіїв старше 65 років, включаючи обов'язкові медичні та психологічні тести при продовженні водійських прав. Для водіїв 70 і 75 років передбачається збільшення частоти перевірок.
Чинне законодавство України регламентує тільки мінімальний вік отримання прав: 16 років для категорії "А" та "А1", 18 років для категорій "В" та "С", 19 років для керування транспортом з важкими причепами, 21 рік для автобусів та мікроавтобусів. Верхня вікова межа поки відсутня.
Думки українських експертів розділилися. Прихильники змін вказують на потенційне зниження аварійності, противники побоюються вікової дискримінації. У суспільстві також немає єдиної позиції: літні водії підкреслюють значущість досвіду, але визнають необхідність регулярних медоглядів для всіх учасників руху.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)