![Укрзалізниця запустила дев’ять нових вагонів на маршруті Харків - Львів](https://thumbor.my.ua/ZzIjMB-PFr2wVlzuI6FEEztDl9I=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fa44657fa6f7d0cf552a3e92aa5040d89.jpg)
Укрзалізниця запустила дев’ять нових вагонів на маршруті Харків - Львів
Про це заявив журналістам заступник директора компанії Олександр Шевченко, передає кореспондентка Укрінформу.
Укрзалізниця презентувала пасажирські вагони у складі поїзда «Харків - Львів» / Фото: В'ячеслав Мадієвський, Укрінформ
“Сьогодні ми запускаємо в рейс дев’ять нових вагонів, випущених в Україні під час повномасштабної війни. Вони побудовані на Крюківському заводі. Це дозволить посилити напрямки, за якими спостерігається найбільший попит. Конкретно ці дев’ять вагонів стануть на напрямок Харків - Львів, один із найбільш завантажених, тут є стабільний попит протягом усього року”, - зазначив Шевченко.
Із дев’яти вагонів чотири - СВ, решта - купе.
“Всі вони мають низку нововведень. Посилення безпеки: тут є сигналізація на дверях кожного купе, є чотиризонне посилене відеоспостереження, кнопки виклику провідника, сповивальні столики для малюків з посиленими ременями. З точки зору комфорту пасажирів: більш плавний і тихий хід, покращені шумоізоляція, освітлення, зона підзарядки гаджетів”, - зазначив заступник директора.
Він зауважив, що понад 70% парку вагонів є доволі зношеними і потребують заміни у найближчі роки.
“Державна програма закупівлі та оновлення рухомого складу почалася ще у 2021 році. Відтоді ми придбали і, відповідно, Крюківський завод побудував 100 нових вагонів. Оці дев’ять нових вагонів - частина нової партії у 66 вагонів (перші 15 з неї були передані у грудні 2024 року - ред.). Крюківський вагонобудівний завод - переможець тендеру, і це дуже добре, бо гроші залишаються у країні, зберігаються робочі місця”, – додав Шевченко.
Термін експлуатація вагонів - 28 років. Комплектація майже повністю вітчизняна, розповів голова правління Крюківського вагонобудівного заводу Максим Крамаренко.
“85% складових вагону – українського виробництва. Задіяні приблизно 155 підприємств, із них близько десятка – харківські”, - підкреслив Крамаренко.
За його словами, іноземні складові - це гальмівне обладнання, підвагонний статичний перетворювач напруги та ще деякі електронні та електричні компоненти.
Вартість одного вагона у залежності від моделі становить від 41 до ₴44 мільйонів.
“Це у 2-2,5 раза дешевше, ніж закордонні”, - наголосив Крамаренко.
За його словами, у березні-квітні завод планує передавати нові плацкартні вагони.
Як повідомлялося, "Укрзалізниця" завершує ремонт своєї інфраструктури та з 27 січня прискорила низку поїздів на Одеському напрямку, в Одесі та Миколаївській області призначає нові зупинки.
![loader](/files/images/preloader.gif)