Замість палуби – аеродром "Оленья": що відбувається з літаками Су-33 "Адмірала Кузнєцова"
Замість палуби – аеродром "Оленья": що відбувається з літаками Су-33 "Адмірала Кузнєцова"

Замість палуби – аеродром "Оленья": що відбувається з літаками Су-33 "Адмірала Кузнєцова"

Замість палуби – аеродром "Оленья": що відбувається з літаками Су-33 "Адмірала Кузнєцова"

Винищувачі його авіагрупи тренуються лише на аеродромах.

Авіаносець ВМФ Росії "Адмірал Кузнєцов" уже понад сім років перебуває на ремонті, і, за оцінками експертів, не буде введений в експлуатацію щонайменше ще рік. Водночас темпи відновлювальних робіт залишаються вкрай повільними, а постійні технічні проблеми ставлять під сумнів можливість його повернення в бойовий склад флоту.

На таку ситуацію вказують аналітики Defense Express, звертаючи увагу на використання винищувачів Су-33, які раніше входили до складу авіагрупи авіаносця. Замість тренувань на палубі вони супроводжують стратегічні бомбардувальники Ту-95МС, що свідчить про відсутність підготовки пілотів для потенційного повернення "Кузнєцова" в стрій.

Зокрема Об’єднане повітряне командування НАТО повідомило, що напередодні винищувачі F-35 Королівських ВПС Норвегії піднімалися на перехоплення двох російських Ту-95МС у супроводі двох Су-33. За даними експертів, маршрут польоту вказує на те, що літаки стартували саме з аеродрому "Оленья" у Мурманській області, який нині є одним із головних для стратегічної авіації РФ.

Усього на озброєнні Росії залишилося близько 17 винищувачів Су-33. Раніше вони входили до авіагрупи "Адмірала Кузнєцова", однак наприкінці 2023 року стало відомо, що літаки списали на берег. На їхній основі сформували окремий змішаний авіакорпус Північного флоту. Це свідчить про фактичну втрату Росією палубної авіації та про незадовільний технічний стан самого авіаносця.

"Адмірал Кузнєцов" відіграє важливу роль у російській пропаганді як єдиний авіаносець країни. Москва витрачає значні кошти на його ремонт, намагаючись якомога швидше повернути корабель у стрій. Водночас експерти Defense Express наголошують, що в разі введення авіаносця в експлуатацію вже мають бути готові пілоти, здатні здійснювати зліт і посадку з палуби.

"Через багаторічний простій частина підготовлених льотчиків уже вийшла на пенсію, а ті, хто залишився, виконують польоти з наземних аеродромів, що не дозволяє підтримувати необхідний рівень навичок. Повторне навчання з відпрацюванням посадки на палубу триває близько року. За логікою, тренувальні польоти мали б проходити на спеціальному полігоні в окупованому Криму, поблизу міста Саки. Однак Су-33 залишаються на півночі та беруть участь у супроводі Ту-95МС, що свідчить про відсутність підготовки екіпажів для "Кузнєцова", ‒ зазначили експерти.

Аналітики Defense Express наголошують, що спроби завершити ремонт "Адмірала Кузнєцова" тривають уже понад сім років, а попередні плани повернути корабель у стрій ще у 2024 році так і не були реалізовані. З огляду на поточні темпи робіт і постійне виникнення нових технічних проблем, є підстави припускати, що авіаносець може так і не повернутися в бойовий склад флоту.

"Російська влада, ймовірно, продовжить витрачати ресурси на його відновлення, однак з огляду на ситуацію, що склалася, вихід "Адмірала Кузнєцова" з ремонту залишається під великим питанням", – підсумували в Defense Express.

Нагадаємо, для ударів по Україні Росія зараз найчастіше використовує стратегічні бомбардувальники Ту-95, а інші типи літаків окупанти бережуть.

Джерело матеріала
loader