Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування
Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування

Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування

В українських соцмережах вчергове обговорюють тренд, коли заклади забороняють працювати за столиками з ноутбуками. Цього разу поштовхом стало відео підприємиці Марія Ногіної в TikTok. Вона помітила спеціальні  наліпки із зображенням перекресленого ноутбука у деяких кафе.

Минулого разу питання, чи окей працювати в закладі з ноутбуком, вже зринало під час першої хвилі брекаутів в 2022 році.

AIN опитав власників та управлінців низки українських закладів. Як нині заклади ставляться до клієнтів, що працюють за ноутбуками, чи є насправді у цьому проблема та куди рухається тенденція на заборону — детальніше у матеріалі. 

Як і чому вводили обмеження?

Наліпки про заборону працювати за ноутбуком, наприклад, в мережі кафе Escobar використували ще у часи Сovid-19. Тоді чимало гостей перейшли на роботу з дому, а заклад стикнувся з тим, не мав можливості розсадити усіх гостей.

Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування - Фото 1
«Ми знайшли компромісне рішення та зробили всі столики "no laptop", крім великих комунальних, де всі могли сісти з ноутбуками і працювати, ділячи простір з іншими», — розповідає співвласниця закладів мережі Escobar Юлія Панець у коментарі AIN.

Концепт іншої київської кавʼярні FirstPoint з самого початку передбачав можливість працювати у закладі. Небажаними, розповідають у закладі, були лише гучні зум-коли. 

На відміну від FirstPoint, в закладі «Афтернун» від тих же засновників, певні обмеження все ще є. Співвласницею обох закладів є Вероніка Кустенко. Вона розповіла AIN, що працювати за ноутбуком у закладі можна лише у малому залі за індивідуальним столиком. При цьому команда «Афтернуна» очікує, що гості робитимуть замовлення і не проводитимуть гучних зумколів.

Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування - Фото 2
«Ми маємо певні обмеження які почали лагідно вводити з самого початку роботи. Треба сказати що майже на 3 році роботи за це нам періодично “прилітає”. Проте ми вдячні всім хто ставиться з розумінням», — говорить Вероніка Кустенко.

Афтернун у КиєвіФото: «Афтернун» на Подолі у Києві, Анастасія Іванцова

До такого ж компромісного рішення вдалася і мережа Bakara Coffee. Керуюча закладами мережі у Чернівцях і Хмельницькому Олександра Гарнік розповідає, що працювати за великими столами, розрахованими, на компанію — нерекомендовано.

Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування - Фото 4
«Ці таблички мають виключно рекомендаційний характер. Тобто вони мають спонукати гостя, який прийшов до кавʼярні один та хоче попрацювати за ноутом, зайняти місце за меншим столиком або за великим та зручним комунальним столом (за ним передбачені розетки)», — говорить Олександра у коментарі AIN.

Як люди реагують на обмеження?

Вероніка Кустенко, співвласниця FirstPoint і «Афтернун», розповідає, що часом трапляються гості, що не задоволені цим обмеженням.

Однак зазвичай прохання пересісти за інший стіл сприймають у київських кавʼярнях з розумінням. Про це у коментарі AIN говорить і власник низки кафе та ресторанів у Києві Яшві Тріпатхі. Серед його закладів є, наприклад, у кафе «Самсара» у Голосіївському районі столиці.

Усе більше гостей приходять у кавʼярні з ноутбуками: що про це думають власники закладів — опитування - Фото 5
«Якщо ми бачимо, що прийшла велика компанія. Людина працює за столом, але нам було б зручно сюди посадити цю компанію. Ми можемо попросити гостя пересісти за інший столик. Люди максимально ок до цього відносяться», — підсумовує Яшві Тріпатхі.

Як «коворкінг» впливає на прибуток закладу?

У середньому один стіл у київському кафе «Самсара» може робити виторг 4000-5000 грн, розповідає Яшві Тріпатхі.

Фото: Samsara

Враховуючи, що заклад, як і більшість кафе, працює хвилями — ранкова, обідня тощо — гості з ноутбуками не спричиняють проблем. 

Втім ставати на певні періоди «коворкінгами» може бути збитково, розповідає співвласниця закладів мережі Escobar Юлія Панець. 

«Але [це тільки] в моменті. Якщо говорити про гру в довгу – то гості цінують наші заклади за те, що можуть у нас не тільки відпочити, а і попрацювати, тому, це окуповується», — коментує Юлія Панець.

Вона додає, що і працювати з генераторами збитково. Проте «націнку» під час блекаутів не додають. Так, запевняють у команді, вони проявляють лояльність до своїх гостей.

У Bacara Coffee розповідають, мережа не зазнає збитків, адже їхні гості, що приходять працювати, роблять замовлення, а згодом повертаються і без ноутбуків.

Фото: Bacara Coffee

«Гості які протягом робочого дня працюють у Бакарі, переважно повертаються увечері та на вихідних із рідними або друзями. Їм подобається у нас», — додає Олександра Гарнік. 

Форс-мажори

Повномасштабна війна внесла свої корективи і змінила ставлення закладів до гостей, що працюють за ноутбуками.

В Escobar обмеження прибрали з початком блекаутів. Та клієнти з ноутбуками за звичкою далі обирають «комунальні» столи.

Фото: Escobar

«Гості, які приходять до нас попрацювати, вже самі першочергово займають великий стіл. І, якщо за ним усі місця зайняті — тоді і тільки тоді вже інші столики. Ми це завжди відмічаємо і дякуємо», — додає Юлія Панець. 

Куди рухається тенденція?

Усі опитані кавʼярні лояльно ставляться до гостей, що працюють за ноутбуками в закладах. Зрештою, кожен заклад знайшов компромісне рішення, яке працює для них і їхніх клієнтів.

Засновник «Самсари» Яшві Тріпатхі вважає, що у майбутньому, де люди все більше і більше працюють віддалено, це може стати викликом. Але якщо така потреба зростатиме, її можна буде закрити зонуванням закладу. 

Читайте також: Pizza day відкрили найбільше закладів в Україні у 2024 році. Хто ще у лідерах за відкриттями?

Джерело матеріала
loader