Водіям заборонили керувати авто з певного віку.
Як передає "Хвиля", про це пише SUV News, посилаючись на німецький журнал про здоров’я Apotheken Umschau.
У сучасному світі питання безпеки дорожнього руху набувають усе більшої актуальності. Особливу увагу приділяють здатності водіїв адекватно оцінювати дорожню ситуацію та своєчасно реагувати на її зміни. Статистика показує, що з віком у людини можуть знижуватися швидкість реакції, гострота зору та інші важливі для керування автомобілем показники. Саме тому в багатьох країнах активно обговорюється та запроваджується вікове обмеження для водіїв транспортних засобів.
Згідно зі статистичними даними, в Європі спостерігається високий відсоток літніх автомобілістів, що викликає занепокоєння. Річ у тім, що в похилому віці природним чином знижується швидкість реакції та здатність концентруватися.
Однак головне питання полягає в тому, як правильно оцінювати індивідуальну здатність літньої людини безпечно керувати автомобілем. Особливо з огляду на те, що дослідження демонструють підвищений ризик аварій серед вікових водіїв. Це змушує замислитися – до якого віку доцільно продовжувати водіння. Серед німецьких фахівців з цього питання немає єдиної думки.
Наприклад, лікар загальної практики Інгрід Деншель висловив думку, що побоювання щодо водіїв похилого віку обґрунтовані. За його словами, обмеження слід встановлювати індивідуально, залежно від фізичного та психологічного стану кожного водія.
Член місцевої ради з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн також підтримує ідею вікових обмежень. Проте, на його думку, їх слід запроваджувати лише після 75 років. До цього віку багато водіїв здатні безпечно керувати автомобілем.
А ось психолог Катя Шляйніц наголосила, що досвід водіїв старше 75 років може стати їхньою перевагою. Вона також відзначила важливість уважного ставлення до свого здоров’я. Тобто, якщо водій помічає симптоми когнітивних порушень, йому краще своєчасно відмовитися від керування транспортом.
Зазначимо, що в Україні також діють вікові обмеження. Зокрема, особи, які досягли 16 років, мають право складати іспити на право керування мотоциклом (категорія "А"). Цей вік є достатнім для керування не лише мотоциклами, а й скутерами та мопедами, які належать до категорії "А1".
Сідати за кермо квадроциклів, легкових і вантажних автомобілів можна з 18 років. Навчатися і готуватися самостійно до цих категорій можна раніше, але складати теоретичний іспит – лише після досягнення повноліття.
Керувати цими ж транспортними засобами, але з важкими причепами, можна з 19 років. Водити автобуси та мікроавтобуси в Україні дозволено з 21 року.
Нагадаємо також, що в Україні можуть обмежити вік водіїв для керування транспортними засобами. Відповідний законопроєкт №8082 вже внесено на розгляд до Верховної Ради.
У Європейському Союзі розробляють нові правила для водіїв старшого віку, і автори ініціативи беруть їх за основу. За цими правилами водії від 65 років повинні періодично складати тести на перевірку мислення, пам’яті та інших когнітивних здібностей. Це необхідно, щоб переконатися, що вони можуть безпечно керувати автомобілем. У майбутньому такі перевірки планують зробити щорічними.
Українські законодавці розглядають можливість запровадження подібних заходів. Попередній варіант закону передбачає введення додаткових вимог для водіїв, починаючи з 65 років, з посиленням у 70 та 75 років. Якщо ж літні водії в Україні не зможуть пройти необхідні тести, вони можуть втратити право керувати автомобілем.
Однак важливо зазначити, що остаточне рішення з цього питання поки що не прийнято, оскільки серед депутатів немає єдиної думки щодо конкретних обмежень.
Раніше повідомлялося, що водіїв в Україні попередили про нові правила.