«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію»: історія успіху людини та компанії, що змінили світ. Рецензія ITC.ua
«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію»: історія успіху людини та компанії, що змінили світ. Рецензія ITC.ua

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію»: історія успіху людини та компанії, що змінили світ. Рецензія ITC.ua

На початку року ми вже ділилися враженнями від книги про Amazon від авторок Наталі Берґ та Мії Найтс, яка називалася «Amazon і майбутнє електронної торгівлі». То було детальне дослідження успіхів компанії з погляду бізнесу, але там майже не було ні Джеффа Безоса, ні історії компанії в класичному її розумінні. А от книга «Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію» Бреда Стоуна якраз приділяє максимальну увагу самому засновнику компанії, а також різним проєктам Amazon, як успішним, так і не дуже. А ще вона періодично висвітлює тих чи інших ключових керівників компанії, що також вплинуло на її успіхи та поразки. Якщо вам цікава історія останніх 20 років однієї з найбільших технокомпаній світу, то ця книга саме для вас.

Плюси:

якісне видання; є лясе; вичерпна історія останніх 20 років техногіганта Amazon та життя його засновника Джеффа Безоса; багато цікавих подробиць про саму компанію, її співробітників, розробку продуктів та сервісів, а також про трансформацію Безоса та його інші проєкти

Мінуси:

певні глави все ж перенасичені деталями; не усім буде цікаво читати про «внутрішню кухню» політики США, її соціальних аспектів, конфліктів тощо

7.5/10
Оцінка ITC.ua

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію» / Amazon Unbound: Jeff Bezos and the Invention of a Global Empire

Автор Бред Стоун
Видавництво Наш Формат
Мова Українська
Кількість сторінок 480
Обкладинка Тверда
Рік видання 2024
Розмір 140×210 мм
Сайт nashformat.ua

Я розумію, що історія Amazon для українців не така цікава, як американцям і навіть європейцям. Бо компанія офіційно не «зайшла» в Україну, а це значить, що повноцінно скористатися їх послугами ми не можемо. Через це Amazon не стала частиною нашого життя через свої сервіси, інтернет-сайт та магазини, бо нам ближче «Нова Пошта» та ОLX. Проте навіть ми знаємо Джеффа Безоса та його компанію, принаймні чули про нього, знаємо про Amazon, про їх найбільший у світі інтернет-магазин товарів, про відеосервіс, електронні книжки тощо.

І це не дивно, бо Amazon буквально найбільший у світі ринок електронної комерції, а сама компанія — техногігант з ринковою вартістю більше ніж 2 трильйони (!) доларів, що випускає та постачає серію найпопулярніших продуктів, гаджетів сервісів тощо. Ну й не можна оминати її засновника Джеффа Безоса — людину, яка цього року була найбагатшою у світі зі статками більше ніж 200 млрд доларів.

Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію

Книга «Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію» цікава саме через озвучені вище причини. Це буквальне споглядання за розвитком успішного інтернет-стартапу з продажів книжок, а ще це прискіпливий погляд на самого Джеффа Безоса.

Спецпроєкти

Наприклад, автор каже, що засновник та багаторічний керівник компанії є новатором у провадженні інновацій. Він фактичний піонер культури винаходів. Водночас Джеффа Безоса показують людиною, яка поступово почала потурати своєму его. Чим більше зростали його статки, тим більше трансформувався й він сам.

Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію

Не оминула книга й особисте життя Джеффа, але зробила це максимально акуратно. Тут розповідається про шлюб з Маккензі Скотт, розлучення, роман та подальші стосунки з Лорен Санчес. Проте якихось подробиць та інформації на рівні «жовтушних» чуток тут немає. Книга більше зосереджується на впливі цих особистих подій в житті Безоса на Amazon.

Також його показують і під іншими, вже робочими, кутами. Спочатку Джефф Безос показується читачу, як одержимий особистим контролем усіх процесів керівник, але далі він трансформується в лідера, який створює команду суперпрофесіоналів (команда S) та поступово передає їй керування компанією.

Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію

Книга не оминає й інші покупки, захоплення та «хобі» мільярдера. Автор цікаво розповість про купівлю ним популярного видання The Washington Post, подальшу роботу та проблеми, які це накличе на боса Amazon та його компанію. Також не оминуть Blue Origin, її виклики, розвиток, невдача та успіхи.

Спецпроєкти

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію» детально розповідає про популярні, і не дуже, винаходи, сервіси та гаджети компанії. Тут будуть глави про Alexa, AWS (Amazon Web Services) Prime та Kindle, не забудуть й про FirePhone, який провалився в продажах, та інші подібні речі, що «з’їли» мільйоні та мільярди доларів, але не мали успіхів.

11

Попри достатньо великий обсяг у 480 сторінок, складну та багаторівневу тему, книга відносно легко читається. Звісно, при цьому треба враховувати сегмент та жанр, тому це не порівняти з читанням детективу, але й нудно або складно буде дуже рідко. Автор навмисно старається не давати багато цифр та дат, зосереджуючись на людях та їхніх історіях, на цікавих подробицях з розробки того чи іншого пристрою, на нюансах підкорення різних іноземних ринків, на аналізі роботи компанії на її впливі на ринок США та світу.

Саме ж видання від «Наш Формат» якісне та має обкладинку, що привертає увагу. Тут жовтавий достатньо товстий папір та зручний для читання шрифт. Окрема подяка за наявне лясе та колірні форзаци.

11

Висновок:

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію» — цікава, але подекуди занадто ретельна, розповідь про трансформацію стартапу з онлайн-продажів книжок та його засновника нудного гіка до монстра індустрії під керівництвом безстрашного лідера з підкачаними м’язами. Тут є багато інформації про особисте життя Безоса, про ключових працівників Amazon, а також подана історія створення популярних гаджетів компанії. Не забули й про інші «хобі» Джеффа Безоса, включно з The Washington Post та Blue Origin.

Книга сподобається усім, хто цікавиться технокомпаніями, гаджетами та історіями успіхів, розвитком бізнесу тощо. Але варто знати, що в книзі багато деталей та «внутрішньої кухні» США, її законів, політики тощо, які, більше розраховані на американського читача і навряд чи зацікавлять українців. Але й без цього автору буде чим зачепити широке коло читачів.

Джерело матеріала
loader