Як передає Укрінформ, про це повідомляє Радіо Свобода з посиланням на сирійську газету «al-Watan».
«Усі доходи від діяльності порту тепер спрямовуються на благо сирійської держави. Робітники, зайняті в порту, повернуться під управління сирійської сторони», - цитує видання слова директора Тартуської митниці Ріяд Джуді.
З його слів також випливає, що, всупереч контракту, російська сторона не модернізувала механізми порту.
Російський «Стройтрансгаз» це повідомлення поки не коментував.
У публікації також стверджується, що робота порту Тартус пожвавилась після зміни влади в Сирії, туди прибувають суховантажі з інших країн. У цьому ж порту розташована і військово-морська база Росії.
У квітні 2019 року тодішній віцепрем'єр Росії Юрій Борисов анонсував угоду про оренду порту Тартус на 49 років. Тоді ж було укладено інвестконтракт на 49 років із компанією «Стройтрансгаз», головним бенефіціаром якої є Геннадій Тимченко. За умовами контракту компанія мала вкласти в модернізацію порту понад $500 млн.
Видання зазначає, що після повалення режиму Башара Асада в Сиріїна початку грудня доля цієї бази і авіабази в Латакії опинилася під питанням. Повідомлялося, що російські війська вступили в переговори про долю баз із новою сирійською владою. У грудні повідомлялося, що Росія вивела свої кораблі з порту Тартус, а також імовірно почала евакуювати майно. Наразі ні про які рішення про закриття баз і виведення військового контингенту та персоналу оголошено не було.
Як повідомляв Укрінформ, згідно з даними розвідки, Росія продовжує за допомогою авіації перекидати озброєння та військову техніку із Сирії до Лівії.
Російські солдати отримали наказ спалити всі військові машини, які перебувають у непрацездатному стані та потребують ремонту.
З евакуацією військового майна морським шляхом у росіян виникли проблеми, адже дозволу їхнім кораблям зайти в порт Тартус досі немає.
Раніше секретар перехідного уряду Сирії Обейда Арнаут заявляв, що в країні після повалення режиму Башара Асада немає місця російській присутності.