Є відео 4К, а є – і ми це зрозуміли під час цього тесту – автомобіль 2К. Тобто Кайфовий Кросовер!
Peugeot e-2008 саме такий. Адже саме це словосполучення чомусь спало нам на думку вже з перших хвилин знайомства з ним, та й не відпускало всі дні тесту. Парочка з яких, до речі, видалися доволі прохолодними – нічні температури сягали -11 градусів. Тому нам є що сказати про те, як поводиться цей електрокар справжньою зимою.
Так, Peugeot e-2008 – електрокар. Але перш за все він – новий Peugeot 2008, тож на його прикладі цікаво роздивитися головні принади популярного кросовера останньої версії. Можна навіть сказати, що геть усі принади, бо електричний 2008-й пропонується в єдиній топовій комплектації GT із максимальним набором усіх благ.
Але спочатку роздивимося нову зовнішність. Найбільших змін зазнала передня частина автомобіля – вона повністю оновлена. Риси обличчя Peugeot 2008 немов загострилися, завдяки чому кросовер виглядає динамічнішим. У помітно розширеній радіаторній решітці відтепер переважає вертикальна лінія, що вдало об’єднана в єдиний ансамбль з новим світловим LED-підписом у бокових частинах бампера: «ікла» змінилися на «кігті». Цей підпис виконано у стилістиці легендарного гіперкара Peugeot 9×8, якій дебютував у останньому Ле-Мані. Нагадаємо, що дебют виявився вдалим, обидві машини успішно досягли фінішу, а це за мірками надважкої 24-годинної гонки вже невеличка перемога.
Приємно, що світлодіодні переможні кігті отримують усі версії Peugeot 2008, незалежно від оснащення. А ось кольорове штампування на решітці радіатора вже підкреслює винятковість багатих версій, оскільки воно пропонується починаючи з комплектації Allure. Нові світлодіодні фари Full LED з інтегрованими денними ходовими вогнями та адаптивним дальнім світлом High Beam Assist, які ви бачите на фото, призначені лише для топової комплектації GT. Втім, у всіх інших комплектаціях новий Peugeot 2008 також оснащується світлодіодною оптикою, хіба що трошки простішою – Eco LED.
У задній частині свіженькі Peugeot 2008 виглядають однаково гарно: всі версії отримали нові 3D-ліхтарі, декоративні елементи сучасного сірого кольору та новий надпис «Peugeot» на кришці багажника – тепер він гордо сяє замість старого логотипа у вигляді лева. Тож нинішній Peugeot 2008 можна безпомилково впізнати як спереду, так і ззаду.
А цей дивовижний сірий металік, в який пофарбований тестовий Peugeot е-2008 і який вперше з’явився саме на електричній версії, вже пропонується без доплат на будь-якій модифікації 2008-го. Ба більше, наразі він доступний у тому числі на Peugeot 408. Тобто перед нами дуже нечастий випадок, коли насправді чудовий колір кузова можна отримати безкоштовно. , а особливо його електричної версії, проконсультувавшись з дилером.
Проте повернімося вже до тестового Peugeot е-2008 та зазирнімо в його без перебільшення шикарний салон. Тут насамперед привертає увагу чудове оздоблення з алькантари: м’якеньке, дуже приємне на дотик. Основному сірому кольору дуже пасують тоненькі стрічки з яскраво-зеленого. Така комбінація кольорів насправді вирішує надскладне завдання: салон залишається практичним, але не стає сумним.
Та і як можна засумувати за кермом, коли в тебе перед очима Peugeot I-Cockpit? Зручність цієї концепції організації простору (вона полягає в тому, що водій дивиться на прилади не скрізь кермо, а зверху нього) вже доведена часом. Втім, у тестовому кросовері маємо не просто I-Cockpit, а систему останнього покоління, та ще й в найдосконалішому виконанні – з 3D-ефектом. Цікаво дивитися на віртуальні стрілки, що немов ширяють понад шкалами, та ще й залишають за собою дивовижний кольоровий шлейф! Це справжнісінький ексклюзив, бо такого дива не пропонує ніхто у класі, та й взагалі майже ніхто не пропонує. Ми принаймні аналогів не зустрічали. Не дивно, що I-Cockpit з 3D-ефектом входить лише до топової комплектації GT за 1 437 700 грн. Нагадуємо, що електричний Peugeot е-2008 представлений саме в ній. І тільки в ній.
Ще одна перевірена часом ідея Peugeot – це оформлення перемикачів центральної консолі у стилістиці рояльних клавіш. Вперше ми побачили таке ще багато років тому в Peugeot 508, а тепер відчути себе піаністом можна в більшості моделей Peugeot, і 2008-му це дуже пасує. Хоча вигляд самих клавіш з часом змінився: вони, ніде правди діти, вже трошки менше нагадують рояль, проте стали зручнішими та сучаснішими, а над ними розташована тачскрін-панель. Її віртуальні кнопки не потребують натискання – лише легкого дотику. Peugeot пропонує їх для швидкого доступу до найбільш важливих функцій, як-от Home у бортовому меню, керування кліматом, вмикання підігріву сидінь. Власне, це було і до оновлення, але раптом ви не є власником дорестайлінгового Peugeot 2008, тож напевно вам буде цікаво про таке дізнатися.
Селектор АКПП у вигляді маленького перемикача на консолі, яким можна легко керувати буквально одним пальцем, теж добре знайоме рішення. Воно виявилося настільки вдалим, що наразі його можна зустріти не лише в Peugeot, а й в інших моделях концерну Stellantis. Проте в новому Peugeot е-2008 цей селектор, що змінив традиційне руків’я автомата, став ще зручнішим. Адже перед ним розташувалася невеличка подушечка з карбоновим оздобленням, на яку можна покласти зап’ястя.
Ну а зараз поглянемо на 10-дюймовий центральний дисплей. Відтепер він приваблює не лише бездротовими Apple CarPlay/Android Auto, красивим та зручним меню (наприклад, радіостанції можна просто «гортати» свайпом), але й детальними картинками з нових HD-камер, передньої і задньої. Жодна дрібничка навколо Peugeot е-2008 не сховається від уважного погляду водія! Зауважимо, що обидві HD-камери входять у комплектацію GT, утворюючи систему кругового огляду. Тобто використовуються вони не лише в електричному Peugeot е-2008, але й у топовому оснащенні 2008-х з ДВЗ. У середній комплектації Allure останні отримують тільки задню HD-камеру та огляд, відповідно, на 180 градусів.
Завершуючи розповідь про принади нового Peugeot е-2008, маємо ще згадати сидіння водія з масажем, чорну стелю, безрамкове дзеркало заднього виду, бездротову зарядку для смартфона та пакет «Безпека», що також є частиною комплектації GT. До цього пакета входить дуже багато електронних асистентів – від системи розпізнавання дорожніх знаків і втоми водія до адаптивного круїз-контролю с функцією Stop&Go та системи попередження про зіткнення і екстреного гальмування Active Safety Brake. Якщо ви вже готові придбати новий Peugeot е-2008, та оберіть бажаний автомобіль, що вже доступний в Україні.
А зараз саме час дізнатися найважливіші подробиці рушійної сили Peugeot е-2008. У технічному сенсі він значною мірою скидається на Citroen e-C4, який ми тестували раніше.
Електрокар миттєво реагує на акселератор, надто в режимі Sport, завдяки новому гібридному синхронному електромотору HSM, що встановлено замість звичного PSM. Головна фішка HSM – повністю новий ротор, виконаний за технологією топологічної оптимізації. Це такий метод автоматизованого проєктування, який дає змогу досягти максимальної відповідності форми та функції продукції. До того ж виробник потурбувався, щоб магнітне поле ротора завжди було сталим.
В економічному режимі, навпаки, акселератор відчутно задемпфований, що допомагає максимально зберігати енергію батареї, не побоюючись випадкового «передозування». Наскільки цієї енергії вистачає? Ми почали тест з повністю зарядженою батареєю, і лічильник показував 400 км. За нашим глибоким переконанням, якщо розважливо їхати в суто економічному режимі, не використовуючи кондиціонер чи обігрівач, їх цілком можливо проїхати. Але ж на дворі зима. Зазвичай в електрокарів у холодну пору року можна очікувати зниження паспортного пробігу на одному заряді в півтора-два рази – багато буде залежати від стилю їзди і від того, яку температуру в салоні ви вважаєте комфортною. Peugeot е-2008 також підпорядковується законам фізики і не може уникнути впливу температур на величину пробігу, проте він впевнено тримається на нижній межі цього впливу. Тобто, умовно кажучи, взимку маєте реальний кілометр з обіцяних 1,5 км, і це дуже добрий результат.
Задля цього інженери Peugeot зробили багато. У Peugeot е-2008 встановлено найновішу батарею, яку отримують й інші моделі концерну Stellantis, побудовані на платформі e-CMP. Новації стосуються насамперед хімічного складу батареї – стало більше нікелю, менше марганцю та кобальту. Саме тому збільшилася тривалість експлуатації та ємність, що досягла 54 кВт*год. Зауважимо, що повне заряджання батареї від звичайної розетки триватиме 11-20 годин – в залежності від потужності (3,2 чи 1,8 кВт відповідно). Якщо використовувати Wall box – настінний зарядний пристрій, то тривалість заряджання зменшиться приблизно до 5 годин, адже бортове зарядне устаткування Peugeot е-2008 тепер має потужність 11 кВт. Ну а на швидкісних зарядних станціях можна поповнити заряд з 20 до 80 відсотків буквально за пів години, оскільки електрокар приймає постійний струм до 100 кВт.
Позитивно впливає на величину загального пробігу також теплова помпа, яка оптимізує витрати енергії на кондиціонування та підігрів. Останній заслуговує додаткових подробиць, бо зараз зима. Ось вам обіцяний реальний кейс одного зимового ранку. На вулиці – мінус 11. На лобовому склі – не дуже товстий, проте досить міцний шар заледеніння. Вмикаємо кнопку обдуву, і буквально через дві хвилини двірники вже змахують зі скла залишки льоду. А ще через пару хвилин гасне попередження про непрацюючу систему відстеження положення авто у своїй полосі. Це означає, що льоду позбавилася і верхня частина скла, де розташована відеокамера. До речі, завдяки потужному ТЕНу тепле повітря починає надходити в салон майже одразу, що вигідно відрізняє електричний Peugeot від більшості автівок з ДВЗ.
Якщо ми вже вдалися до порівняння з ними, маємо зазначити, що електричний Peugeot e-2008 – це 2008-й з найкращим розподілом ваги по осях, а батарея в підпіллі додатково знижує центр цієї ваги. Саме тому тестовий кросовер тішить не лише гарною динамікою (9 секунд до сотні), але й філігранною керованістю. Він дійсно дуже слухняний хлопчик, на ньому можна швидко і весело проходити повороти.
Це, напевно, особливо оцінять ті, хто може собі дозволити топову комплектацію GT. Адже прайс на Peugeot 2008 з ДВЗ, тобто гібрид з бензиновим мотором 1,2 л та 1,5-литровим турбодизелем, які пропонуються у цій топовій комплектації, становить 1 322 900 грн та 1 362 600 грн відповідно. Електричний варіант кросовера Peugeot e-2008, нагадуємо, коштує 1 437 700 грн. Не надто велика різниця, щоб відмовити собі у володінні цим чудовим електрокаром. Тому що Peugeot e-2008 дійсно дуже кайфовий кросовер – стильний і затишний, зручний і слухняний. Маєте нагоду пересвідчитися в цьому особисто, завітавши до одного з дилерських центрів Peugeot. Радимо так і зробити.