Десятки танкерів із "тіньового флоту" РФ стали на якір після останніх санкцій США
Десятки танкерів із "тіньового флоту" РФ стали на якір після останніх санкцій США

Десятки танкерів із "тіньового флоту" РФ стали на якір після останніх санкцій США

Щонайменше 65 нафтових танкерів зупинилися в російських портах, а також біля узбережжя Китаю, Ірану та Сінгапуру.

Міністерство фінансів США в п'ятницю запровадило санкції проти російських виробників нафти "Газпром нафта" і "Сургутнефтегаз", а також проти 183 суден, що перевозили російську нафту, оскільки санкції спрямовані на доходи, які Москва використовувала для фінансування війни з Україною. Після цього щонайменше 65 нафтових танкерів застрягли в портах по всьому світу. Про це пише Reuters.

За даними відстеження суден, щонайменше 65 нафтових танкерів кинули якір у різних місцях, зокрема біля берегів Китаю і Росії, відтоді, як 10 січня США оголосили про новий пакет санкцій.

За даними аналізу, заснованого на даних MarineTraffic і відстеження суден LSEG, п'ять із цих танкерів стояли на якорі біля китайських портів, ще сім кинули якір біля берегів Сінгапуру, а решта зупинилися біля берегів Росії у Балтійському морі та на Далекому Сході.

"Тіньовий" танкер Eventin днями зламався в Балтійському морі
Фото: Getty Images

Так, танкер Huihai Pacific мав прибути в Дунцзякоу в провінції Шаньдун 15 січня після завантаження майже 770 000 барелів нафти ESPO з російського тихоокеанського порту Козьміно на початку місяця. Однак на минулих вихідних танкер змінив курс і тепер кинув якір у відкритому морі.

А судно Mermar вийшло з Козьміно 5 січня з понад 755 000 барелів ESPO і мало зайти в порт Яньтай цього тижня, але зараз очікує біля узбережжя. Судно Olia вийшло з російського порту 7 січня з майже 709 000 барелів цього сорту нафти і також прямувало до Яньтая, але зараз перебуває в Жовтому морі.

До числа застряглих російських кораблів входять ще 25 нафтових танкерів, які стояли в різних місцях, зокрема біля іранських портів, а також недалеко від Суецького каналу.

Китайська компанія Shandong Port Group заборонила танкерам, які перебувають під санкціями США, заходити у свої порти, повідомили трейдери минулого тижня.

Аналітики підрахували, що близько 10% світового флоту нафтових танкерів потрапили під санкції США.

При цьому ставки на танкери зростають, оскільки судна без санкцій користуються попитом.

Згідно з ринковими оцінками, середній денний заробіток для супертанкерів підскочив у понеділок на 10% порівняно з попереднім днем і становив близько 26 тисяч доларів.

"Збільшення попиту на експорт до Індії та Китаю з-за меж Росії призведе до збільшення попиту на несанкціоновані танкерні перевезення", — заявила в понеділок торгова аналітична платформа Kpler.

Нагадаємо, Фокус писав про те, як працює російський "тіньовий флот" і скільки отримують моряки, які влаштовуються на роботу на іржаві судна, що можуть затонути будь-якої хвилини.

Теги за темою
Росія
Джерело матеріала
loader
loader