Аварія російських танкерів у Керченській протоці, яка призвела до витоку у Чорне море тисяч тонн мазуту і стала найбільшою екологічною катастрофою останніх років, має далеко не подолані наслідки. Мазут, незважаючи на те, що його намагаються зібрати на узбережжі і у прибережних водах, все одно є у воді, а величезні плями рухаються за течією. Вони вже досягли Криму, і є небезпека, що скоро забруднення мазутом охопить і морські території на Одещині.
Про ситуацію у природних заповідниках Одещини розповів начальник науково-дослідного відділу Національного природного парку «Тузловські лимани» Іван Русєв у Фейсбуці.
"Прогнозів стосовно того куди попливе і коли опиніться мазут на різних берегах, було багато, і є ймовірність того, що скоро він досягне берегів Одещини. Внаслідок аварії загинули десятки тисяч птахів, і це ще не кінець жахливих наслідків для природи, - написав Русєв. - Кожного дня знаходять мертвих китоподібних, переважно, азовок, і їх вже біля сотні знайдених, а як відомо, під час таких аварій з нафтопродуктами, море або океан, викидають лише 5 % від всіх загиблих, тому реально загиблих від цієї аварії - тисячі".
Науковець розповів, що 9 січня у нацпарку побачили птахів, які мають на собі сліди мазуту. І це тільки ті, яким вдалося не попасти у основне забруднення.
"Велика пірникоза, яка була знайдена у "Тузловських лиманах", частково обмазана мазутом. Вона, імовірно, прилетіла з місця аварії. Відомо, що велика пірникоза літає швидко махаючи крилами і може пролетіти велику відстань.
Спостерігали ми і за великим бакланом, якій був в такому ж стані як і пірникоза, але дістати його з води було неможливо. Окупанти руйнують все навколо і вбивають не тільки українців, а і унікальне життя у Чорному морі, - з гіркотою зазначив Русєв.
Птаха, який не вижив, відправили на дослідження в Одесу - до Українського центру екології моря щоб провести лабораторні дослідження на наявність нафтопродуктів і їх імовірний зв'язок з якістю нафтопродуктів, які попали у Чорне море під час аварії танкерів 15 грудня 2024 року.
Аварія двох російських танкерів у Керченській протоці 15 грудня сталася не у зв'язку зі штормовою погодою, а через "недбальство і порушення правил експлуатації" суден. Таку заяву зробив речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук в інтерв’ю каналу "Київ 24".
Плетенчук зазначив, що танкери "Волгонефть-212" та "Волгонефть-239" за своєю конструкцією є річковими суднами, пристосованими для перевезення мазуту й нафтопродуктів у межах річки Волга. Їхнє основне завдання ‒ транспортувати вантаж для подальшого перевантаження на кораблі.
"Ці судна теоретично можуть виходити в море, але лише за сприятливих умов. Швидкість вітру і висота хвиль, які були біля Керчі, перевищували нормативні показники, на які вони були розраховані", ‒ пояснив речник.