Про це повідомляє Lloyd's List із посиланням на джерело, передає Укрінформ.
Як зазначається, обладнання фактично дозволило танкеру стати «шпигунським судном» для Росії.
За даними видання, це високотехнологічне обладнання було нетиповим для торгового судна і споживало багато енергії від суднового генератора, що призводило до неодноразових відключень електроенергії. Його доставили на борт судна у «величезних переносних валізах», зазначає джерело видання. За його словами, на борт також занесли «багато ноутбуків з клавіатурами для турецької та російської мов». Обладнання зберігалося на містку - це найвище місце на судні.
Співрозмовник видання стверджує, що обладнання використовувалося для запису всіх радіочастот і для стеження за військово-морськими кораблями і літаками НАТО. Після прибуття у Росію пристрої вивантажували для аналізу. За словами джерела, також Eagle S, проходячи через Ла-Манш, скинув у воду «пристрої сенсорного типу».
За даними Lloyd's List, шпигунськеобладнання було встановлено ще на одному танкері російського «тіньового флоту» - Swiftsea Rider.
Eagle S ходить під прапором Островів Кука, Swiftsea Rider - під прапором Гондурасу. Вони належать до 26 пов'язаних з Росією старих танкерів з непрозорою структурою власності, які перебувають під санкціями Британії за підтримку воєнної машини Путіна. Танкери в обхід санкцій були придбані у період 2022 - 2023 роки і передані компанії Eiger Shipping, судноплавному підрозділу російського нафтотрейдера Litasco.
Як повідомлялося, танкер Eagle S був затриманий фінською владою, яка розслідує диверсію на підводному кабелі Estlink 2, що порушила постачання електроенергії до Естонії з Фінляндії. За даними фінської поліції, танкер 25 грудня сповільнив хід і потягнув якір навколо кабелю у Балтійському морі.
25 грудня компанія Fingrid, що управляє фінськими електромережами, заявила про відсутність електричного струму через несправність підводного кабелю Estlink 2, який з’єднує Фінляндію та Естонію.
Генеральний секретар НАТО Марк Рютте заявив, що Альянс посилить свою присутність у Балтійському морі на тлі інцидентів із пошкодженням підводних кабелів.
Фото: Finnish Border Guard/X