Варто знати, як найкраще почати бесіду і що говорити точно не треба.
Перші слова можуть встановити тон подальшої бесіди телефонного дзвінка. Використання популярних фраз "Алло, так, слухаю" може бути сприйнято, як неввічливе або незацікавлене. Є інші фрази, які допоможуть зробити розмову приємною.
Тренер з ораторського мистецтва Павло Мацьопа назвав п’ять правил телефонної бесіди.
Починати розмову слід з привітання "Доброго ранку", "Добрий день", "Вітаю".
Після цього запитайте людину чи комфортно їй наразі спілкуватись. Якщо відповідь позитивна, то продовжуйте. Якщо ні – то запитайте, коли можна перетелефонувати.
Закінчуючи бесіду, обов’язково попрощайтесь та дочекайтесь останніх слів співрозмовника. Адже класти слухавку раніше – не тактовно.
Ніколи не закінчуйте розмову першими, якщо телефонували не ви. За етикетом закінчує бесіду той, хто зателефонував.
Цікаві факти
Слово "алло" в різних варіаціях вимовляють у багатьох країнах, але далеко не у всіх. Десь національний колорит виявився набагато сильнішим.
Так, зв’язавшись з людиною з Португалії, ви з високою ймовірністю почуєте слово "пронто", що означає готовність. Китаєць в трубку скаже вам "вей" – це таке досить формальне "агов".
В Ізраїлі нарівні з "алло" - національне вітання "шалом", те ж саме в арабських країнах зі словом "мерхаба" – універсальним "привіт". Незвичайний варіант в Казахстані, він вимовляється як "тиндап турмин" – буквально "слухаю".
Читайте також: