Основними ринками збуту українського яблука, як і торік, залишаються ОАЕ, Саудівська Аравія, Узбекистан, Ірак. Існує можливість, що цього року збільшиться обсяг постачань до Європи. На цих ринках зараз вистачає продукції, ситуація там спокійна і не дуже відповідає ціновим очікуванням вітчизняних експортерів.
Про це AgroPortal.uaрозповів керівник компанії USPA Fruit Володимир Гуржій.
«Так, сербські виробники на початку сезону виходили з ціною вищою на $4 за бушель (18 кг) порівняно з сьогоднішньою кон’юнктурою. Також італійські садівники сьогодні постачають продукцію за неочікувано низькими цінами, оскільки яблука було багато в моменті, і вони стартували з великим обсягом», — коментує Володимир Гуржій.
Загалом яблуко українського походження часто конкурує з італійським.
«Коли ми пропонуємо українські яблука, часто стикаємося з аргументом, що зараз італійські недорогі. Італійське яблуко завжди буде в пріоритеті тільки тому, що це більш цінний продукт на ринку. Коли, до прикладу, італійське дорожче, обирають українське. За якістю, якщо говорити про топових виробників, яблука однакові, щонайменше українські не програють італійським, а за ціною виглядають дещо цікавішими для імпортерів. Але щойно вартість зрівнюється, обирають Італію», — розповідає експерт.
За словами Володимира Гуржія, експортно орієнтованими є переважно пізні сорти тривалого зберігання — Гренні Сміт, Фуджи, а також Роял Гала за певних умов. Вони мають потенціал зберігатися цілий рік.
Світлана Цибульська, AgroPortal.ua