Apple готова витратити мільярди на співпрацю з PlayStation для перенесення ігор на власні пристрої
Apple готова витратити мільярди на співпрацю з PlayStation для перенесення ігор на власні пристрої

Apple готова витратити мільярди на співпрацю з PlayStation для перенесення ігор на власні пристрої

Ми перебуваємо на порозі великих змін. Маленька домовленість може серйозно вдарити по платформі Windows. Два прямі конкуренти можуть знайти точки дотику і піти спільним фронтом проти Microsoft.

Що ще відомо

За останній місяць три джерела заговорили про переговори між двома найбільшими IT гігантами та їхню можливу співпрацю. У цих чутках немає явних протиріч і виглядають достовірними у світлі останніх подій. Обидва гіганти потребують розширення своїх сфер впливу і вони не є прямими конкурентами. Взаємний союз із серйозним впливом на відео ігрову індустрію та ринок домашніх розваг. Сьогодні хочеться докладно розглянути можливість такого союзу та наслідки для оточуючих.

Вся суть чуток: Apple запропонувала 1,8 млрд доларів за портування 8 ігор від внутрішніх студій Sony на платформу яблучної корпорації.

Apple M1

У 2020 році світ дізнався про існування нового процесора та гравця на ринку мікроелектроніки. Кампанія з величезним фінансовим капіталом прогнула індустрію під свої бажання. Спірна технологія з деякими особливостями. Яблучна корпорація – це єдиний гравець на ринку, що підтримує та розвиває 2 операційні системи на двох різних архітектурах. Це сильно б’є по фінансовому благополуччю і потребує серйозних вливань у розвиток. Об’єднання архітектури двох платформ сприятиме зменшенню вливань на розробку. Але є підводні камені – складний перехідний період та підтримка з боку сторонніх розробників. Що б все йшло гладко і великі бренди не бурчали – їх необхідно зменшити та вирішити фінансові розбіжності. Величезні бюджети на вирішення багатьох питань.

Apple M1 – процесор на архітектурі ARM власної розробки для власних пристроїв яблучної корпорації. Єдиною очевидною перевагою можна назвати передовий технологічний процес. Маючи гроші можна зайняти перше місце у виробничих ланцюжках і випустити найпершим товар на ринку.

Частка ринку

Вже десять років між Microsoft та Apple спостерігається паритет на ринку настільних персональних комп’ютерів. Коливання шальки терезів незначне і в більшості випадків сходить нанівець протягом пари кварталів. За будь-якої розмови, на адресу iMac летить фраза – він не для ігор. Для MacOS є ігри, їх багато, але на тлі Windows та Steam – це крапля в морі, “розкласти пасьянс після обіду”.

У листопаді 2023 року відбувається дивна річ: на iPhone анонсують Resident Evil Village.

Ми залишимо за дужками якість портованої гри та прийняття суспільством цієї події. Нам важливим є сам факт. На процесорі Apple M1 змогли запустити гру AAA з мінімальними урізаннями.

Ця подія активно висвітлювалася у засобах масової інформації. Гра не першої свіжості від видавця другої величини виповзла у топи обговорень та цитування. А що буде, якщо мова зайде про більш важкі релізи та іменитого бренду?

Розробка дорожчає

Цією фразою прикриваються багато видавців, але Sony PlayStation стоїть окремо. Коли кажуть, що нова God of War: Ragnarök виглядає “дорого-багато” – віриш у сотні мільйонів витрачених на розробку. За останні 5 років мало розробників змогли здивувати візуальну складову. Але у японців є особливість – ігри обмежені своєю рідною платформою і кількість потенційних покупців помітно менша, ніж у конкурентів. Зростають ризики “не окупності” та провалу. Занадто мало варіантів для “маневру” та “експериментів”. Вже недостатньо утримувати планку “найкращі в індустрії”, потрібно підтримувати планку “краще, ніж учора” та вигравати на тлі своїх шедеврів.

  • God of War Рагнарек не викликав щенячого писку, як God of War 2018;
  • Horizon Forbidden West не зносив дах, як Horizon Zero Dawn;
  • Marvel’s Spider-Man 2 не захоплював дух, як Marvel’s Spider-Man;

Усі три гри сприймалися як невелика еволюція того, що вже було. Трохи кращі, трохи ширші, але вже десь бачили. Три продовження на 11 із 10 на кінчиках пальців вже не вражають. Потрібна революція з ефектом Вау! І з таким почуттям інтерес падає, а з ним і пряма окупність.

Journey

Багато користувачів персональних комп’ютерів невідома ця гра. Ексклюзив для PS3 та PS4. Медитативний проект із приємним візуалам.

Це перший ексклюзив, що протоптав доріжку у новий світ. За ним були інші знакові проекти.

  • Flower – гра, прив’язана до гіроскопа. Аналогічних на ПК немає. Ви літаючі пелюстки, що літає над полями.
  • Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Detroit: Become Human – те інтерактивне кіно, чим стільки років була знаменита платформа.
  • ABZU та Hohokum.

А знаєте, що спільного було в усіх цих проектах? Початковий реліз припав на Epic Games Store, а не Steam. А знаєте, що ще було, окрім самого релізу? Sony в цей момент оволоділа 5% акцій Epic Games. Довгий ланцюжок складних переговорів… Тобто при правильному підході самураї вміють йти на компроміси та знаходити спільну мову.

Друга хвиля зливів

2020 року на персональних комп’ютерах виходить Horizon Zero Dawn і починається нова епоха. І тут слід розуміти тонку грань. Xbox зливає свої ігри, тому що у нього вибору немає і це єдиний варіант відбити вкладення. PlayStation зливає свої ексклюзиви, тому що вона монополіст на ринку домашніх ігрових систем та намагається залучити на свою платформу користувачів персональних комп’ютерів. Але у всій цій метушні є корпорація Apple, що стоїть осторонь і дивиться розкривши рота: “А мені подарунків на свято життя”?

Число передплатників Apple Arcade

Деякі самовпевнені особи розповідають, що Xbox Game pass – це найкраща ігрова підписка. Кумедне формулювання. Шанувальники коробокса повторюють цю мантру щоранку замість молитви. Чомусь я весь час вважав, що якість продукту завжди можна виразити у грошовому еквіваленті або, як у нашому випадку, серед передплатників. 1 млрд. користувачів ігрової підписки Apple Arcade проти 32 млн. у Xbox Game Pass. І йдеться не про новий продукт, що не встиг про себе заявити, а про усталений за довгі роки.

Варто зробити ще одне пояснення, бо багато хто не знає. Яблуко має кілька окремих лінійок продуктів:

  • персональні комп’ютери (ноутбуки, робочі станції, моноблоки, мініки);
  • Планшети (з великим екраном);
  • Телефони (з малим екраном);
  • Цифрові медіаплеєри (без екрану);

І на всіх пристроях можна запускати ігри з керуванням по геймпаду. Тільки є невелике АЛЕ. Серед проектів немає великих тайтлів і далеко не всіх влаштовує такий порядок речей. Є великий прошарок платоспроможних громадян, що сидять на платформі конкурента.

Приємне з корисним

Японська корпорація гостро потребує нових ринків збуту. Яблучники – у гучних релізах для конкуренції з Windows. Обидві корпорації є явними конкурентами одне одному і були помічені у прямій конфронтації. Обидві виступають проти Microsoft і готові докласти максимум зусиль, щоби послабити її позиції на ринку. Деякі шорсткості можуть бути усунені великими мішками грошей чи технологіями. Варіант, коли Тім Кук платить самураям трохи грошей за вихід ігор на своїй платформі – цілком реальна ідея, від якої обидва учасники угоди залишаються у виграші.

Трохи конспірології

У листопаді 2023 року світ дізнався про існування Sony PlayStation Portal. Пристрій мав особливість – вона побудована на глибоко модернізованому Snapdragon 680. Не intel або AMD, як основна консоль. Чи не рідна операційна система. Тобто для нішевого пристрою довелося сильно попітніти. Це “експертам” з дивана здається, що запиляти свій андроїд на свій пристрій – п’ять хвилин роботи… А що, якщо майбутня PlayStation Portable 2 базуватиметься на Apple M4? Японці будуть викуповувати найпередовіші чіпи вже готові до встановлення, а натомість віддавати свої ігри? Мінімальні витрати на виробництво, де можна обійтися без демпінгу з величезною базою видавців, які вміють працювати із залізом. Пристрої з екраном від 7 до 9 дюймів повністю належать одній корпорації, решта – іншій. Звичайно, це слизька доріжка, але можна знайти точки дотику.

Джерело матеріала
loader
loader