Для багатьох українських медіа наступний рік може стати переломним через скорочення донорського фінансування. Тому вони потребують переходу до нової моделі фінансової підтримки, заснованої на довгостроковому інституційному фінансуванні та стратегічному розвитку.
Такий висновок випливає з результатів дослідження «Донорська дилема», яке провів Media Development Foundation (MDF). Дослідники опитали дев’ять керівників медіаорганізацій — як національних, так і місцевих, які були відібрані за критеріями дотримання етичних і журналістських стандартів, редакційної незалежності та відсутності впливу третіх сторін. Запитання до них стосувались нагальних і прогнозованих потреб медіа, процесів у командах і послідовності фінансового та стратегічного планування.
Семеро з дев’яти опитаних керівників редакцій назвали донорські гранти основним джерелом фінансування своїх медіа. Шестеро з них повідомили, що донорське фінансування становить 70% і більше від загального бюджету медіа, а троє — про скорочення доступних грантових коштів на медіаринку.
Більшість учасників дослідження повідомили про нестачу персоналу в своїх медіа, коли працівники часто перевантажені та виконують кілька ролей одночасно. Троє респондентів описали ситуацію як «тотальну кризу людських ресурсів», наголошуючи на труднощах у пошуку професіоналів, які розуміють і поділяють цінності їхніх редакцій.
Якщо донорських грантів на українському медіаринку буде менше, п’ятеро респондентів прогнозують закриття менш стабільних медіаорганізацій. Троє респондентів повідомили, що їм доведеться скоротити свої команди через фінансові труднощі. Загалом це може мати сумні наслідки для українського медіаландшафту на тлі загальної кризи журналістики та скорочення кваліфікованих кадрів, резюмують аналіттики MDF.
Вихід з ситуації медіаменеджери бачать у переході донорів від проектного фінансування до довгострокової інституційної підтримки. Це дало б змогу редакціям зосередитися на своїй місії та стратегічному розвитку, а не постійно ініціювати нові проекти, щоб відповідати грантовим вимогам.
За словами виконавчого директора MDF Євгена Заславського, це дослідження є першим кроком у серії ініціатив організації, спрямованих на переосмислення моделей донорської підтримки українських медіа.
«Ми прагнемо започаткувати широкий діалог між медіа-спільнотою та донорами для спільного пошуку стійких рішень для підтримки незалежної журналістики в Україні», — сказав Заславський.
Він закликав усі зацікавлені сторони приєднатися до цього процесу та взяти участь у формуванні майбутнього медіаіндустрії України.
Раніше ми повідомляли про те, що «Детектор медіа» розпочав дослідження рівня оплати праці в медіасфері. Отримані результати допоможуть медіакомпаніям краще орієнтуватися в ринкових умовах, підвищити мотивацію працівників та створити більш привабливі умови праці.
Читайте також:
-
Media Development Foundation представив дослідження про стан українських регіональних медіа
-
Media Development Foundation організував у Чернівцях хаб для медійників
-
Понад 50 локальних медіа отримали 8 млн читачів за місяць в рамках програми підтримки від MDF
-
Як відновити місцеву пресу?
-
Media Development Foundation почав досліджувати «новинні пустелі» в Україні
Фото: МDF
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.