Твердотільні акумулятори можуть стати проривом в електромобілебудуванні, роблячи електромобілі більш доступними і практичними.
Бельгійська компанія Imec, лідер у галузі наукових досліджень і розробок, спільно з європейськими партнерами, продемонструвала значний прогрес у цій галузі.
У рамках проєкту SOLiDIFY компанія представила прототип твердотільної батареї зі щільністю енергії 1070 Вт-год/л — на 25% вище, ніж у сучасних літій-іонних батарей. Ба більше, процес виробництва цих батарей здійснюється за кімнатної температури, що дає змогу адаптувати його до наявних ліній виробництва літій-іонних акумуляторів. Очікується, що вартість таких батарей становитиме менше 150 євро за кВт-год, що робить їх конкурентоспроможними з традиційними батареями, вартість яких становить близько 140 доларів США за кВт-год.
Ключовим досягненням стало застосування технології «затвердіння з рідини в тверде тіло», де використовується легована полімеризована іонна рідина в тонкому шарі електроліту товщиною 50 мікрометрів. Ця конструкція, що включає високоємнісний композитний катод і тонкий літій-металевий анод, робить батарею компактною та енергоефективною.
Консорціум також домігся збільшення швидкості заряду до трьох годин і продовження терміну служби батарей до 100 циклів, розв’язавши проблеми механічної міцності та скорочення використання кобальту. Однак для повної комерціалізації необхідно поліпшити показники часу заряджання і збільшення числа циклів, щоб батареї могли витримувати понад 2000 зарядок, як сучасні літій-іонні акумулятори.
Незважаючи на ці виклики, твердотільні батареї являють собою багатообіцяючу технологію. Вони можуть забезпечити підвищену щільність енергії, зменшити час зарядки і підвищити безпеку за більш доступною ціною, що робить їх однією з найперспективніших розробок для майбутнього електромобілів.