Де зареєструвати ІТ- компанію для роботи в Європі? Це одне з найпоширеніших запитань, відповідь на яке хвилює багатьох IT-підприємців. Але єдиної точної і правильної відповіді на таке запитання не існує, бо слід виходити з індивідуальної ситуації та мети кожного підприємця.
У партнерському матеріалі розберемося на конкретному кейсі. Компанія, звернулася до LFT Advisors із запитом реєстрації юридичної особи для зручності роботи із клієнтами в Європі. У планах – запустити освітній мобільний застосунок у сегменті B2C.
Зміст
- 1 Два шляхи визначення країни реєстрації
- 2 Мета: лояльні податкові умови ведення бізнесу
- 3 Чому Естонія не варіант
- 4 Яка в такому випадку найкраща юрисдикція для реєстрації?
- 5 Рекомендації від LFT Advisors
Два шляхи визначення країни реєстрації
Якщо IT-підприємець вперше стикається із завданням реєстрації іноземної компанії, часто він вибирає шлях «друзі порадили».
І підприємець починає весь процес розв’язувати самотужки, бо «знайомий робив саме так, а він краще на цьому знається».
У більшості випадків цей шлях пов’язаний з певними ризиками, у тому числі податковими, із чим у Європі все дуже принципово й жорстко. Це призводить до того, що підприємець може змарнувати час, понести непотрібні витрати й навіть поставити під удар свою репутацію на глобальному ринку.
Бо головне запитання, яке слід ставити: «З якою метою ви хочете зареєструвати компанію?». На першому місці саме мета, а не країна.
Тому мудріше піти альтернативним шляхом:
- звернутися до спеціалістів з міжнародної реєстрації бізнесу;
- розповісти їм мету реєстрації компанії (повністю, як є);
- обговорити плюси та мінуси кількох варіантів;
- вибрати країну, яка ідеально підходить для втілення мети.
Щоб зрозуміти, у якій країні реєструвати міжнародну компанію, спочатку варто проаналізувати, з якою справжньою метою це роблять і які існують додаткові умови та вимоги.
Тепер повертаємось до конкретного кейсу.
Мета: лояльні податкові умови ведення бізнесу
Клієнт LFT Advisors планує запуск освітнього мобільного застосунку в сегменті B2C. Спочатку він вирішив вибрати шлях «друзі порадили», завдяки чому прийшов до варіанту з Естонією. Так, у цій країні насправді зручно вести бізнес.
Проте у клієнта була важлива додаткова умова – лояльність щодо так званого Google Tax, бо він планував просування свого застосунки завдяки інструментам онлайн-реклами. У чому нюанс?
Відсоткова ставка податку на Google у різних країнах коливається в межах 5–27%.
Якщо плануються великі рекламні бюджети, то вибір країни суттєво впливатиме на обсяг витрат. Більше витрат – менше прибутку.
Додатково слід зазначити, що цей закон стосується не тільки Google (і YouTube), а й багатьох інших техногігантівApple, Facebook, Booking, Amazon. Активно розвивати бізнес без співпраці з ними сьогодні майже неможливо.
Тому виникає запитання: «Чи є сенс переплачувати, коли можна зекономити?».
Чому Естонія не варіант
Яким би зручним не було ведення бізнесу в Естонії, податок на Google ніхто не скасовував. І саме цей фактор хвилював клієнта, адже той планував замовляти рекламу в соцмережах (переважно у Facebook).
Податкові консультанти й бухгалтери LFT Advisors пояснили, що, коли європейська компанія замовляє рекламу у Facebook (що зареєстрований в Ірландії), вона зобов’язана сплатити ПДВGoogle Tax на ці послуги.
Для бізнес-клієнтів у ЄС застосовується механізм зворотного стягнення ПДВ. Тобто компанія має зареєструватися платником ПДВ в Естонії та самостійно задекларувати і сплатити цей податок. Таким чином, Facebook не здійснює стягнення окремих платежів із цього ПДВ.
Яка в такому випадку найкраща юрисдикція для реєстрації?
Після детального аналізу бізнесу клієнта і його завдання та мети ми порекомендували йому звернути увагу на Кіпр. Бо саме в цій країні податковий клімат привабливіший для його типу діяльності.
Річ у тім, що, згідно із правилами ЄС, якщо компанія надає онлайн-послуги (у тому числі освітні онлайн-послуги) фізичним особам, то ПДВ сплачується у країні споживача послуг. Це означає, що будь-яка європейська компанія повинна сплачувати ПДВ за місцеперебуванням клієнта.
Для спрощення адміністрування цих зобов’язань у ЄС створили спеціальний режим «Механізм єдиного вікна»MOSS – Mini One Stop Shop. Він дозволяє компаніям реєструватися та подавати декларації ПДВ в одній країні ЄС, а потім ця країна пересилає вказані платежі іншим країнам за призначенням.
Проте послуги, що надаються за межами ЄС, кваліфікуються як «експорт послуг» і підпадають під нульову ставку ПДВ або просто від нього звільняються.
Рекомендації від LFT Advisors
Важливо дуже ретельно підходити до вибору юрисдикції для реєстрації бізнесу. Враховувати всі фактори і критерії завчасно, а не «колись потім».
Адже саме цей вибір може критично вплинути на податкові зобов’язання, на обсяг витрат і на прибутковість ведення бізнесу.
Так, іноді деякі країни є дійсно хорошим вибором завдяки своїм технологічним можливостям і сприятливим умовам для стартапів. Проте варто розглянути й альтернативні варіанти, особливо якщо плануєте надавати послуги на міжнародному рівні.
Без професійної допомоги ви граєте в лотерею – пощастить чи ні.
Лише експерти здатні допомогти з вибором оптимальної юрисдикції – з урахуванням особливостей саме вашого бізнесу. Вони знайдуть найдієвіші та найактуальніші рішення, які відповідатимуть поточним потребам і допомагатимуть уникати податкових ризиків у майбутньому.
Але, звісно, кожен вибирає сам: переплачувати чи економити.